A tavaly Belgiumban bevezetett üzleti modellt most az Egyesült Királyságban teszteli a sportszerforgalmazó, később pedig további európai országok következhetnek.
A tavalyi év végén átalakult a belga Decathlon webshop, a saját márkás, illetve saját készletről forgalmazott termékek mellett megnyílt a lehetőség helyi kisvállalkozásoktól egészen a világméretű márkákig bárkinek, hogy a Decathlon célközönségének kezdje közvetlenül értékesíteni a termékeit. A kitűzött cél az volt, hogy a 40-50.000 cikkből álló portfóliót megnégyszerezzék, azaz mintegy 200.000 termékre bővítsék. Ehhez az online felületet továbbra is a Decathlon webshopja biztosította, a tranzakciókat minden esetben ők kezelik és felügyelik. A kiszolgálás rugalmasabb a háttérben: a kiszállítás történhet az együttműködő partnerek önálló logisztikai hátterével, saját készletről közvetlenül a vásárlókhoz szállítva, de ezeket a feladatokat megegyezés szerint akár a Decathlon is átvállalhatja a saját infrastruktúrájára építve.
A korábban beharangozott lehetséges holland, spanyol, német, angol terjeszkedésből most a jelek szerint a szigetországot választották ki következő célpontként.
A 40 fizikai üzlet mellett az online kínálatba az Egyesült Királyság saját lokális márkái mellett (mint például a Donda Cycling vagy a Pendle Bike Racks), a nemzetközi márkák (pl. az Adidas és a Speedo) is bekerülnek a Decathlon saját termékei mellett. A csatlakozási lehetőség már megnyílt, az erről szóló információk elérhetők a cég angol weboldalán.
Ashley Milns, a Decathlon piactér modelljéért felelős vezetője szerint: “A célunk az, hogy a sportot fenntarthatóan juttassuk el mindenkihez, az új piacterünk pedig lehetővé teszi, hogy a jelenlegi kínálatunkat fejlesszük, valamint hogy újabb kategóriákat nyissunk meg, amelyekkel további, szélesebb vásárlói réteghez is elérhetünk. Nagyon büszkék vagyunk a saját márkáinkra, a minőségre és az innovációra, amit képviselnek, de azt szeretnénk, ha a lehető legnagyobb választékot tudnánk nyújtani az angol vásárlóknak és hiszünk benne, hogy a piactér lehetővé teszi majd ezt számunkra.”
Az új weboldal létrehozásában a piacterekre specializálódott Mirakl volt a Decathlon együttműködő partnere. Luca Cassina, a cég EMEA régiójáért felelős alelnöke így nyilatkozott: “A Decathlon egy igazi úttörő. A csapat, amelyet az innováció és a vásárlók igényének kielégítése iránti vágy vezérel, nagyon korán felismerte, hogy az új modell milyen gyorsan képes bővíteni termékkínálatot. A belga piactér után örömmel alkalmazzuk a tapasztalatunkat az Egyesült Királyságban is, hogy a növekedés minden fázisánál jelen legyünk és támogatást tudjunk nyújtani.”
Az új, piactér modellen keresztül értékesített termékek már a belga weboldal teljes forgalmának 8,5%-át teszik ki, a következő 5 évben pedig összességében több mint egymilliárd eurós bevételt várnak az új működési módtól a francia cégnél.