Húsz százalékos áremelést jelentett be az Amazon a Prime szolgáltatására röviddel azután, hogy Jeff Bezos alapító a részvényeseknek küldött levelében közölte: a szolgáltatás globálisan immár több mint 100 millió felhasználóval büszkélkedhet. A Prime éves tagsági díja az áremelés után 119 dollár lett.
Ez volt az első eset, hogy az Amazon maga közölt adatot a Prime-felhasználók számáról. A Kantar tanácsadócég februárban még körülbelül 57 millió amerikai háztartásról beszélt. Az eMarketer becslése szerint viszont a valós szám még a most bevallottnál is nagyobb lehet: az e-kereskedelmi szaklap úgy véli, csak az Amerikai Egyesült Államokban 105,2 millió előfizetővel dicsekedhet az Amazon Prime, 2020-ra pedig ez a szám a 120 milliót is átlépheti.
Az Amazon egyébként elképesztő adatokat tett közzé: 2018 első negyedévében az eladások 43 (!) százalékkal nőttek, ezt főként a felhőszolgáltatások iránti óriási kereslet húzta föl, de a többi termék esetében is durván 33 százalékos eladási növekményről adtak hírt. A cég profitja is nőtt, annak ellenére, hogy az óriásvállalat jelentős beruházásokat eszközölt annak érdekében, hogy e-kereskedelmi szolgáltatásait javítsa. Előfizetési díjakból az Amazon durván 10 milliárd dollár bevételre tett szert, ami az összes eladások mintegy 5 százaléka. Ez persze nemcsak a Prime-ból, hanem a Kindle, a Music és más havidíjas szolgáltatásokból is származik. A kifejezetten jó eredmények mellett kissé meglepő is, hogy miért döntött a mamutvállalat a Prime díjának jelentős emeléséről. A cég a költségeinek emelkedésével indokolja az áremelést, ami a szolgáltatás színvonalának javításából következik: jóval több termék vált elérthetővé, és sokkal gyorsabb lett a szállítás.
Az Amazon egyébként márciusban kísérleti jelleggel 10 amerikai városban indította el a Whole Foods élelmiszereinek ingyenes kétórás kiszállítását a Prime Now szolgáltatásban. Ennek további kiterjesztéséről egyelőre nem adtak hírt.
Bár az Amazon Prime-ot főként az amerikaiak használják, már 8 országban elérhető. Magyarország nincs ezek között. Az előfizetők több mint egymillió termékhez aznapi kiszállítással férhetnek hozzá, ebből több tízezret akár 1 óra alatt megkaphatnak, és az Amazonon árult több mint 230 millió termék bármelyikére legfeljebb kettő napot kell várakozniuk. A prémium szolgáltatás 2007-ben indult, az elmúlt négy évben nem volt áremelkedés.