Február 21-én kiosztották az Ország Boltja 2018 díjakat. Az Árukereső.hu által szervezett, a vásárlói vélemények összesítése alapján zajló megmérettetés célja, hogy népszerűsítsék a hazai webáruházakat, a webes kereskedelmet, amit Rácz Csaba, az Árukereső ügyvezetője szerint “a növekvő volumen mellett az egyre javuló minőség is jellemez”.
Az immár nyolcadik alkalommal megrendezett versenyben 2017-hez hasonlóan ismét a Játéknet Webáruház nyerte el a fődíjat. Ezen kívül a boltok népszerűsége és minősége alapján további díjakat is kiosztottak, összesen 14 kategóriában. Előbbiben a vásárlók közvetlen szavazatai döntöttek, és utóbbiban is fontos szerepük volt a vevőknek: az ő személyes értékeléseik alapján állt fel a sorrend. A győztesek listája elérhető a verseny honlapján.
A díjakat Hajnóczy Soma világbajnok bűvész és Sári Évi énekes-színésznő produkciójával színesített gálán adta át Rácz Csaba a Larus étteremben, Harsányi Levente műsorvezető közreműködésével.
A kosárérték megkérdezett néhány győztest arról, hogy mi teszi a jó webboltot, és minek köszönhetik a sikert, ami talán másoknak is tanulsággal szolgálhat. Többek között a jó termékpalettát, a hatékony ügyfélszolgálatot, a vevők fejével való gondolkodást és a vásárlói élmény fokozását említették.
A Sport és fitnesz kategória népszerűségi díját a nyíregyházi Kerékpárguru.hu nyerte – immár második alkalommal. Varga József a sikert egyértelműen youtube-os jelenlétének és ottani követőinek tulajdonítja. A lassan 25 éve alapított üzletben öt éve döntötték el, hogy a további fejlődés érdekében webboltot is nyitnak, és aktívan jelen lesznek az online térben. Ez olyan jól sikerült, hogy mára tízezres követőtáboruk alakult ki a nem csak szórakoztató, de a kerékpározókat hasznos tippekkel, szerelési ötletekkel, biciklitesztekkel is ellátó videóknak és blogbejegyzéseknek köszönhetően. “Mi segítünk az embereknek, ez a filozófiánk” – mondja az alapító-cégvezető, aki mindent a vevőelégedettségnek rendel alá.
Ugyancsak népszerűségi díjat nyert, de a Divat, ruha kategóriában az R.M. Ékszer. “Sikerünket vásárlóinknak köszönhetjük” – mondja Orosz Milán tulajdonos. “Úgy néz ki, hogy szeretnek minket”. A húsz ékszerkészítőt tömörítő vállalkozás egyik alkotója, Huszár Diána, aki szerint kedveltségük hátterében részben sokféle technikával készült széles termékskálájuk, illetve az áll, hogy az ékszereket “Szívvel-lélekkel szeretettel készítjük, és ezt érzik is a vásárlók”.
A vásárlók elégedettségének elérését tekinti egy jó webbolt legfontosabb ismérvének Zabari István, az Építkezés, kert, lakberendezés kategóriában minőségi díjat nyert Lumenet alapítója. Már a kezdetektől nagy hangsúlyt fektettek erre, sok ügyféltelefont elemeztek, igyekeztek megtanulni a vásárlók fejével gondolkodni, és erre azóta is odafigyelnek. “Én a reggeli kávé mellé az Árukereső-, a Facebook- és a Google- véleményeket olvasom, és ez alapján hozok meg döntéseket a boltban” – mondta a Kosárértéknek.
A biztonság és a megbízhatóság az alap, de ennél több is kell, mint a megfelelő termékkínálat és a maximum a szolgáltatásban – sorolta Szegedi Rita, az megmérettetésen évek óta rendszeresen díjazott, a Divat, ruha kategóriában ezúttal minőségi díjat nyert, gyerekruhákat kínáló Ruhafalva ügyvezetője. “Élményt kell adni, mi erre megyünk rá.”