5000 négyzetméteres bemutatóteremmel és aznapi kiszállítással támad az Alza

5000 négyzetméteres bemutatóteremmel és aznapi kiszállítással támad az Alza

A legkorszerűbb elektronikai termékek egész seregével várja az érdeklődőket az Alza kibővített, jövőbe mutató megoldásokban gazdag, kétszintes bemutatóterme. A magyar piacot uralni kívánó cseh multinacionális e-kereskedő közlése szerint magyarországi forgalma 2018 végére eléri a 10 milliárd forintot, és saját kiszállításuk is elindul.

A hatalmasra bővített showroomot bemutató preopening sajtótájékoztatóján a cég több újdonságot is bejelentett. Egyrészt a megújult Róbert Károly körúti bemutatóterem Magyarországon tényleg egyedülálló, és nemcsak azért, mert széles az áruválaszték, hanem mert tényleg minden négyzetcentimétere a vásárlói élményről (UX) szól. Van például saját kávézó, továbbá egy seregnyi elektromos kisautó, amikkel a gyerekek ingyen versenyezhetnek az egész galériát körbefutó pályán, míg a szülők televíziót, laptopot, okostelefont, légtisztítót, kávéfőzőt, robotporszívót, fényképezőgépet vagy éppen prémiumkategóriás fejhallgatót nézegetnek és próbálgatnak. A bemutatóteremben 1500 terméket állítanak ki, mindegyiket meg lehet fogni, a legtöbbet ki is tudják próbálni a vásárlók. Továbbra is van egy Tesla, amivel testközelből megismerkedhetünk, természetesen meg tudjuk rendelni online is. Lehet fizetni készpénzzel, bankkártyával, Bitcoin vagy Litecoin kriptovalutával, hagyományos pénztárnál és fizetőautomatánál is.

Másrészt az áruházbővítést jókora logisztikai fejlesztések kísérik, nemcsak 15000-termékes raktárat, de non-stop átvevőpontokat és saját teherautó-flottát létesítenek AlzaBox és AlzaExpress néven, így a szolgáltatások színvonala jelentősen emelkedik.

Jaromír Řánek, az Alza.cz üzletfejlesztési igazgatója a sajtótájékoztatón úgy fogalmazott:
“Célunk a kitűnő vásárlói élmény biztosítása. Élvonalbeli termékeket kínálunk, az összes szuper innovációt és persze egyedülálló szolgáltatásokat, többféle kiszállítási módot, valamint professzionális tanácsadást. Arra törekszünk, hogy vásárlóink termékeinket és szolgáltatásainkat a lehető legkönnyebben és leggyorsabban tudják megvásárolni.”

Řánek beszélt arról is, hogy az Alza számára kiemelt fontosságú a magyar piac. Ezt bizonyítja az, hogy a most bejelentett fejlesztések mintegy 2 millió eurós (~646 mFt) befektetéssel valósulnak meg. A cég magyarországi forgalma 2018 végére eléri a 10 milliárd forintot, ami a Csehországon kívüli EU-országokból származó turnover mintegy 13 százalékát teszi ki.

Elmondta azt is: ahogy anyaországukban és máshol, úgy Magyarországon is komolyan veszik a társadalmi felelősségvállalást. A sajtótájékoztatón jelen voltak a Bornemisza Péter Gimnázium igazgatója és diákjai, akik az Alza ajándékaként 10 darab korszerű táblagépet vettek át.

Jan Moudřík, expanziós igazgató a Kosárérték.hu kérdésére elmondta: Csehországban gyorsaságuk az egyik legnagyobb erényük, raktáron lévő több tízezer termékükre aznapi házhozszállítást kínálnak, de Prágában és környékén kétórás kiszállítást is lehet kérni. Budapesten és környékén a mostani és a tervezett fejlesztések révén szintén elérhetővé válik az aznapi házhozszállítás a raktáron lévő árukra, és ezen termékek köre radikálisan meg is nő, hiszen nemcsak maga a flagship showroom bővül ki lényegesen, hanem a hozzá tartozó raktárkapacitás is, a saját flotta pedig új távlatokkal kecsegtet.

Az új showroom a nagyközönség számára október 5-én, pénteken 8 órakor nyitja meg kapuit. Azt ígérik, változatos családi és gyerekprogramokkal várnak minden érdeklődőt.

Az Alza Közép-Kelet-Európa legnagyobb többcsatornás e-kereskedője, amely cseh piacon 24 éve van jelen. 2017-ben éves forgalma elérte a nettó 820 millió eurót (255 milliárd Ft). A cég alkalmazottainak száma meghaladja az 1500 főt. Több mint 200 000 terméket kínálnak az Európai Unió országaiban. A vállalat AlzaShowroom-okat és üzleteket működtet Ausztriában, Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, webáruházaikból az Európai Unió valamennyi országából lehetséges a rendelés. Az Alza a magyar piacon néhány éve van csak jelen, ennek ellenére 2017-ben már a nyolcadik legnagyobb e-kereskedő volt. Az Arukereso.hu oldalon a vásárlók 5-ből 4,5-re értékelték az Alza.hu webáruház szolgáltatásait.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!