143 milliárd euró értékben vásároltak az európaiak külföldről 2019-ben

143 milliárd euró értékben vásároltak az európaiak külföldről 2019-ben

Összesen mintegy 143 milliárd euró forgalmat bonyolítottak az online kereskedők Európában. Az Ecommerce News beszámolója szerint a tavalyi teljes, országhatárokon átívelő kereskedelem domináns szereplője az öreg kontinensen is az Amazon volt, amely a teljes forgalom majd’ negyedét, összesen 22 százalékát tudhatta magáénak. A piaci tortából az európai székhelyű kereskedők mindössze 11 százalékot hasítottak ki maguknak.

A leglátványosabb változás a tavalyi adatokhoz képest az Amazon dominanciájának további erősödése, amely a teljes határokon átívelő forgalomban a 2018-as 18 százalékhoz képest négy százalékos nettó növekedést produkált. Az olyan nagy európai kereskedők, mint a Vinted, a G2A, a Farfetch vagy a Zalando is mintegy 17 százalékkal növelték forgalmukat az elmúlt egy évben, de ez csak ahhoz volt elég az öreg kontinens cégeinek, hogy a  határokon átívelő teljes forgalom 11 százalékát megszerezzék.

A cbccommerce.eu Cross-Border Commerce Europe tanulmányának egyik legfontosabb megállapítása szerint 2025-re a határokon átívelő B2C forgalom 65 százaléka online piactereken zajlik majd. A kutatás készítői a forgalom felmérése mellett rendszeresen rangsort is felállítanak az európai piacon aktív piacterekről, amelyekbe a a forgalom mellett olyan tényezőkkel is kalkulálnak, mint a SEO tevékenység, a lefedett országok száma, vagy a különböző országokba kézbesített csomagok, illetve az egyes piacokról érkező egyedi látogatók aránya. Ezek alapján az egységes európai piac legjobban teljesítő piacterei 2019-ben a következők voltak:

Top 10 – Határokon átívelő európai piacterek

  1. Amazon (USA)
  2. eBay (USA)
  3. AliExpress (Kína)
  4. Etsy (USA)
  5. Discogs (USA)
  6. Wish (USA)
  7. Vinted (Litvánia)
  8. G2A (Lengyelország)
  9. Farfetch (UK)
  10. Bandcamp (USA)

A fentiek mellett az idézett kutatás rámutat arra is, hogy az országhatárokon átívelő kereskedelemben a közvetlenül a vevőknek értékesítő, vagyis a B2C kereskedők aránya 56 százalék. A B2C kereskedők közel fele saját raktárkészlettel rendelkezik. Az egyre dominánsabb online piacterek harmada pedig egyáltalán nem árusít saját terméket, csupán külső partnerek termékeit értékesíti. A fenti top 10-es listából ilyen a Wish, a Fartech, a Bandcamp vagy a hanglemezek egyre komolyabb reneszánszát kihasználó Discogs.

143 milliárd euró értékben vásároltak az európaiak külföldről 2019-ben
A 2019-es top 25 kereskedő a cbccommerce.eu szerint

Egyébként a top 100-as listán 36 százalék a C2C, azaz a vásárlók közötti tranzakciókat lebonyolító oldalak aránya, amelyek között a legnagyobbak a Depop és a Bump az Egyesült Királyságból, a Hood, a Mobile.de és a Rebelle Németországból, a Delcampe Belgiumból, a Vestiaire Collective Franciaországból, és a Marktplaats Hollandiából. Az aukciókat bonyolító kereskedők mindössze 10 százalékát teszik ki a top 100-nak, az összes piactér 41 százalékán pedig használt termékek is kaphatók, melyek közül egyértelműen kiemelkedik a litván Vinted, amelynek a Top 10-be is sikerült bekerülnie.

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!