Még inkább vásárlásra buzdító, kifejezetten e-kereskedőket megcélzó hirdetési formátummal rukkol elő a YouTube. A június közepén bejelentett hirdetési mód lényege, hogy még több tartalmat, kapcsolódó információt (pl. böngészhető galériát) és direkt linket is tartalmazhatnak a videók.
A YouTube célja, hogy az új formátummal a kereskedők növelni tudják a hirdetett termékoldalra irányuló direkt forgalmukat. A keresőóriás ezzel a lépésével próbálja meglovagolni a koronavírus miatt bekövetkezett korlátozások hatására megugró e-kereskedelmi trendeket.
A YouTube tapasztalatai azt mutatják, hogy a fogyasztók a márkák 70 százalékát a videómegosztó platformokon keresztül ismerik meg, így a webhelynek komoly szerepe van abban, hogy a vásárlók elköteleződjenek egy-egy márka mellett. Az új, vásárlásösztönző formátum használatához a kereskedőknek a Google Merchant Centerbe kell feltölteni a videóhirdetésüket, ahol aztán ezeket tovább bővíthetik CTA-kkal, megjelölve a látható termékeket, és saját webshopjukra mutató linkeket elhelyezve bennük.
A YouTube beszámolt arról is, hogy az első tesztkampányokba bevont kereskedők mintegy 25 százalékkal nagyobb hatékonysággal tudták rávenni a felhasználókat a kattintásra, mint az előző év marketingeszközeinek segítségével, illetve kilencszer nagyobb aktivitást generáltak a hirdetések, mint a hagyományos videós formátum esetében.
Ezzel egyidőben egy másik újítást is bevezetett a cég: a “Video action campaigns” keretében az ilyen jellegű hirdetések egy külön ajánló részt is kapnak. A cég szerint a “What to Watch Next” ajánlóhoz hasonlóan a reklámkampányok kisfilmjei is böngészhetővé válnak majd egy külön szekcióban. A YouTube szerint a szolgáltatás révén a költségek kétharmadát megspórolhatják a hirdetők, ugyanakkor ebben a formában legalább háromszoros hatékonysággal érhetik majd el célközönségüket.
A YouTube e-kereskedőkre építő stratégiája persze egyáltalán nem példa nélküli, hiszen az utóbbi hónapokban több nagyobb tech óriás is fokozott elánnal vetette rá magát a koronavírus nyomán hatalmas lendületet kapott iparágra – elég csak a Facebook és Instagram által múlt hónapban bejelentett Shops alkalmazásra gondolni, amelyek segítségével közvetlenül a közösségi oldalról kínálhatják a KKV-k termékeiket. Ahogy nemrégiben a Shopify is jelentkezett saját piacterével, az Etsy és Amazon pedig fennállásuk egyik legsikeresebb pénzügyi negyedévén vannak túl.
A YouTube videóreklámok azonban leginkább a hazánkban kevésbé ismert video streaming szolgáltatókon, a Hulun vagy az NBCU Peacockon látható, akár távirányító segítségével is megvásárolható termékek reklámjaihoz hasonlóak lesznek, annyi különbséggel, hogy a YouTube-on a felhasználóknak a vásárláshoz még el kell látogatniuk a kereskedő landing oldalára is.
A YouTube-nál is arra számítanak, hogy a járvány esetleges lecsengése után is megmarad az e-kereskedelem lendülete, ezért a korlátozások lejárta után is komoly igény lesz a lead generálásra, és forgalom növekedést produkáló hirdetésekre. Az ehhez hasonló bejelentéseket korábban a YouTube NewsFronts eseményén jelentették be, de a járvány miatt csak az online megtartott rendezvénnyel előtt a cég egy blog posztban jelentette meg az új szolgáltatásról szóló közleményét.