Sokat elárul arról, mennyire megmozgatja az üzleti világ iránt érdeklődők fantáziáját az elektronikus kereskedelem, hogy a témában se szeri, se száma a színvonalas podcastoknak. A magyarországi podcast listánkon 12 alkotó vagy alkotócsoport szerepel, a legismertebb angol nyelvű gyűjtés pedig ennél is hosszabb.

Alapigazság az elektronikus kereskedelem világában is, hogy a jó webáruház-tulajdonos holting tanul. Ennek egyik kényelmes, szórakoztató lehetősége a podcastok hallgatása – írták a Boxy blog ezzel foglalkozó posztjának szerzői. Ennél prózaibban fogalmaz a Shoprenter podcastlistájának felvezetője, amely a nyári kerti munka mellett vagy napozás közben hallgatható csatornákat ajánl az olvasó figyelmébe.

Az előbbi posztban az olvasható, hogy nem csak fogyasztóként érdemes figyelni a félig rádiós, félig internetes műfajban elhangzó információkra, hanem el lehet gondolkodni azon is, hogy a podcast olyan marketingeszköz, amit bárki alkalmazhat. A Shoprenterében pedig az, hogy a podcast segítségével könnyen tanulhatunk újdonságokat. Megismerhetünk módszereket, hallhatunk megoldásokról és okulhatunk mások történeteiből.

Más kárán tanulva, ingyen tanácsok is kaphatók

Ennél kissé tudományosabban fogalmazva: a podcast rendkívül fogyasztóbarát, befogadható hosszúságú információforrás. Emellett rugalmasan elérhető, hiszen az érdeklődő akkor hallgathatja meg, amikor akarja.

„Mennyiségüket és frissességüket tekintve a marketing podcastek a legelterjedtebbek, de a webáruház-üzemeltetés más területei is gyakran előkerülnek a beszélgetések során. Nagyon sok konkrét példával találkozhatunk, olyanokkal is, amikkel magunk is küzdünk. Másoktól vagy mások kárán tanulhatunk, ha meghallgatjuk az általuk már bejárt utak történetét”

– írja a Boxy.  A podcast olyasmi, amivel, ha másként nem, rendszeres szereplőként, vendégként bárki megpróbálkozhat, aki jól kommunikál. A verseny óriási, mert technikailag könnyen és olcsón elkészíthetők a podcast adások, így szinte bárki előtt nyitva áll a műsorkészítés lehetősége. Más kérdés, hogy nehezebb folyamatosan figyelemre méltó adásokkal előrukkolni.

Színvonalasan, de versenyezve a hallgatókért

A Shoprenter azt írja saját, Lépéselőny című podcast sorozatáról, hogy ezzel reagálni akarnak a hazai e-kereskedelmi trendekre. A műsor házigazdája Kulcsár István Róbert, a Shoprenter egyik alapító-tulajdonosa. Két évad már lement a digitalizáció és az előfizetéses e-kereskedelem témáiban. A podcast jelenleg az üzleti modellekkel foglalkozik.

Hasonló misszióval, figyelemre érdemes kategóriába sok-sok podcast besorolható. Megpróbáltuk az összeset egy helyre összegyűjteni:

  • A Vedd fel a versenyt! podcast két házigazdája Madar Norbert és Kolbert István. A velük a kommunikációs térben is versenyző shoprenteres szakértők szerint hiánypótló e-kereskedelmi csatornát működtetnek. Érthető formában kínálnak komoly szakmai elemzéseket. Az adások vendégei főként a digitális kereskedelem szakértői és sikeres webáruház-alapítók.
  • A Minner porcast házigazdái Mándó Milán és a minner.hu. Vállalkozás, üzlet, marketing, kereskedelem, üzleti modellek. Ezekről kínál kézzelfogható, azonnal használható tudást, információkat, statisztikákat a csatorna.
  • A Biznisz Boyz Sándorfy Adrián, Mester Tomi és Virág Attila műsora. Az alkotók saját történetükön keresztül kínálnak tanulni valót és inspirációt. Több mint 131 epizódot készítettek. A három különböző karakter baráti beszélgetése egyedi formát kínál a tájékoztatásra.
  • Az E-ker Vekker volt az első e-kereskedelemmel foglalkozó magyarországi podcast. Házigazdája a szegedi Nagy Gábor, aki egy online kereskedelemmel foglalkozó digitális ügynökség vezetője. Ezért vendégeivel együtt az elméleti magyarázatok mellett sok gyakorlati tapasztalatot oszt meg hallgatóságával.
  • A Foxpost Akadémia azoknak, szól, akik nem csupán eladni szeretnének, hanem emlékezetes csomagélményt akarnak nyújtani vásárlóiknak. Ez nagyon titokzatosan hangzik, ezért érdemes hallgatni az adásokat.
  • Az Üzleti Érték podcast a kezdetektől fogva a hallgatók visszajelzéseire épül. Papszt Miklós és Markó Tamás csatornája nem a webshopok, az online kereskedelem mélységeinek megismeréséért érdekes, hanem mert egy új szemléletet (lean) mutat be.
  • A Cégépítők potcastot Egerszegi Krisztián, a MiniCRM társtulajdonosa hozta létre, amikor túljutott azon, hogy vállalkozása napi munkáját is irányítsa. Formátuma hosszú, két-két és fél órás, ami lehetővé teszi, hogy a hallgatók mélyen megismerhessék az alkotó és vendégei cégépítési tapasztalatait.
  • A Nyereséges Vállalkozás podcast gyakorlati tippeket, a pénzügyi gondolkodásmód formálását, könnyen alkalmazható stratégiákat kínál. A témák az árazástól kezdve az ügyfélszerzésen át az üzleti modellezésig mindent átfognak, ami a webáruházak működése közben felmerül.
  • A Karizma podcast középpontjában a márkaépítés és a személyes kommunikáció áll. Műsorvezetője gyakran beszél hazai vállalkozókkal arról, hogyan lehet értékvezérelt, figyelemfelkeltő márkát építeni.
  • A Forbes Deal egy új üzleti podcast, amely a Forbes magyarországi csatornáján követhető. Az első adás idén június közepén volt hallható. A portál hetente két adást kínál. A szerdai rövidebb, tematikus epizód után szombaton mélyülnek el a téma hátterében.
  • A Millásreggeliben, amely a Radiocafé 98.0 rádiócsatornához kapcsolódik, a hallgató minden szerda reggel találkozhat Szabó Lászlóval, a Growww Digital ügyvezető partnerével. A témákat a digitális üzleti világ legfrissebb híreiből merítik.

Négy-öt csillagos minősítések – angolul, szakmányban

Az angol nyelven elérhető podcastkínálat „végtelen”, de azért van öt olyan, marketingkommunikációval foglalkozó, amit szívesen ajánlunk. Ezek:

  • Az Everyone Hatges Marketers (Mindenki utálja a marketingeseket) a hasztalan marketinges rizsa helyett próbál gyakorlatias tartalmakat előállítani. Mindenkinek érdemes magának meggyőződnie arról, hogy Louis Grenier csatornájának sikerült-e ez vagy sem. A podcast hetente jelentkezik a házigazda mellett két meghívott vendéggel.
  • A Noah Kagan Presents az egyik legnépszerűbb üzleti csatorna az interneten. Legerősebb adásai az online marketing és a keresőoptimalizálás világába vezetnek, Magyarországon kevésbé ismert, de sikeres, érdekes vendégekkel.
  • A Smart Passive Income Patt Flynn csatornája, aki hosszú évek óta segít a kiegészítő és passzív jövedelmek megalapozásában. Az ő passzív jövedelme a tudása lett, amit podcast csatornáján és online kurzusain keresztül ad át.
  • Az Everything is Marketing klasszikus marketingpodcast, amely az általános igazságok ismétlése helyett konkrét példák és utak részletes bemutatásával foglalkozik. A csatorna állandó házigazdája Corey Haines.
  • A The Duct Tape Marketing podcast 2009 óta készít anyagokat. A 15 éves múlt azt jelenti, hogy a csatorna hosszabb ideje létezik, mint a podcast műfaja. Biztos, hogy nincs témakör, ami ne került volna már elő ezen a csatornán. Az archívum és az új adások a legkönnyebben a csatorna saját weboldaláról érhetőek el.

Továbbiak – ugyanarról

A nemzetközileg ismert podcastok sokszínűségére jellemző, hogy a Shopify 21-es listáján az előbbiek nem szerepelnek. Tartalmaik ugyanazok, mint a felsorolt magyar és külföldi podcastokéi. A különbség az alkotókban van, akik hol egyedül, hol párban dolgoznak. Nők és férfiak különböző származásúak, idősebbek és fiatalabbak.

A legérdekesebb címet Steve Chou találta ki csatornájának: My Wife Quit Her Job azaz A feleségem kilépett a munkahelyéről… Érdemes ebbe is belehallgatni….

20 webshop buktató
Ismerj meg 20 buktatót, amelyek a te vállalkozásodat is gátolhatják a növekedésben. Tanulj meg olyan megoldásokat, amelyekkel ezek könnyedén áthidalhatók!