Mivel világszerte egyre több időt töltünk a közösségi média platformokon, érdemes kihasználni ezek vásárlásösztönző erejét. Összegyűjtöttünk minden fontos ismérvet arról, mit érdemes tudni 2023-ban a közösségi e-kereskedelemről.

A közösségi e-kereskedelem (social e-commerce) nem más, mint amikor a közösségi média felületek e-kereskedelmi funkciókat kapnak. Ez különböző módokon történhet a különböző social media platformokon. De az alapgondolat az, hogy az említett felületeket használjuk a termékek közvetlen fogyasztói reklámozására és/vagy értékesítésére. 

Egyszerűsödik így a vásárlási folyamat, plusz: mivel sok esetben el sem kell hagyni a megnyitott social media applikációt, gyakran a vásárlói élményt is magasabb szintre helyezi. Íme, a legfrissebb információk a social e-commerce világban való tájékozódáshoz:

Már 4,9 milliárd social media felhasználóval számolhatunk idén

A közösségi médiát használók száma világszerte 4,9 milliárd főre nőtt. Sőt, ez a szám 2027-re várhatóan mintegy 5,85 milliárdra fog ugrani. Az átlag felhasználók immár havonta hat-hét platformra terjesztik ki digitális lábnyomukat, ami rávilágít a többplatformos megközelítés szükségességére a közösségi média marketingben.

A leggyakrabban használt platform a Facebook

A világ leggyakrabban használt közösségi média platformja a Facebook, havonta már 2,9 millió aktív felhasználóval számolhat. A sorban utána következő felület, a YouTube pedig havi 2,5 millió aktív felhasználóval rendelkezik. 

A közösségi oldalak felhasználói átlagosan 150 percet töltenek e  platformokon

A GWI kutatása szerint ebből a képernyőkön eltöltött időből az átlagos globális felhasználó 2 órát 30 percet tölt a közösségi médiában, ami 2 százalékos növekedést jelent 2022-hez képest. A képernyőhasználat 17 százalékkal nőtt az elmúlt két évben, ami nagyobb növekedést jelent, mint az előző négy évben összesen

A közösségi médiában a legvonzóbb tartalomtípus a rövid formátumú videó

A tömörségüknek és hitelességüknek is köszönhető, hogy a rövid formátumú – jellemzően egy percnél rövidebb – videók átlagosan a fogyasztók 66 százalékának felkeltik a figyelmét. 

A 18 – 29 év közöttiek 84 százaléka használ legalább egy közösségi platformot

A közösségi média használata a fiatalabb generációra a legjellemzőbb, a 18 és 29 év közöttiek 84 százaléka, a 30 és 49 év közöttieknek pedig a 81 százaléka használ aktívan legalább közösségi oldalakat. Ez a szokás az 50-64 évesek 73 százalékát érinti, valamint a 65 év felettiek 45 százalékát.

Az Y generáció tagjainak fele megbízik az influencerek termékajánlataiban

A millenialnak hívott korosztálynak éppen a fele bízik az influencerek termékajánlataiban, felülmúlva kedvenc hírességeikbe vetett, 38 százalékos bizalmat. Ugyanezen csoport 88 százaléka azt állítja, hogy nagyra értékeli az általa követett tartalomgyártók hitelességét.

A közösségi médiát használók 76 százaléka vásárolt már olyasmit, amit ott látott

Kiegészítve azzal, hogy a vásárlás mikéntje eltérő, hiszen 11 százalékuk azonnal vásárol, 44 százalékuk későbbre halasztja, 21 százalékuk pedig a bolti vásárlást választja végül, miután egy termék felkeltette az érdeklődését az egyik social media platformon.

Minden tíz felhasználóból kilenc követ legalább egy márkát a közösségi médiában

Erőteljesen szemlélteti a fogyasztói magatartás elmozdulását a márkákkal való közvetlenebb és elkötelezettebb kapcsolatok irányába – és határozottan jelzi a márkák erős közösségi média jelenlétének fontosságát a márkahűség kialakításában és fenntartásában.

A vállalkozások 77 százaléka a közösségi médiát használja az ügyfelek eléréséhez

A vállalkozások gyakran az elsők között használják ki az új technológia erejét, ezért logikus, hogy az egyre inkább digitálissá váló üzleti környezetben a kisvállalkozások 77 százaléka használja a közösségi médiát, hogy kapcsolatba lépjen ügyfeleivel. A márkaismertség növelése mellett (44 százalék) a kisvállalkozások jelentős részének (41 százalék) a közösségi médiától is függ a bevétele.