Akár e-kereskedelmi, akár magán célokból, sokunk napi szinten használja az Instagramot. Éppen emiatt könnyű elveszni a rengeteg tartalom között azok gyártója és fogyasztójaként is – így érdemes a már ismert funkciókat időnként egy kreatív csavarral használni.
Az Instagramról már több cikkünk is megjelent. Ilyen például az Instagram algoritmusáról, a Bolt funkcióról szóló, vagy arról, hogyan tereljünk forgalmat az appról egy weboldra. Viszont – az egyre növekvő e-kereskedelmi jelentősége miatt – az applikációnak több aspektusa van, amelyet érdemes körbejárni. Többek között például, hogy a legprecízebb előkészületek, vagy adott esetben a lehető legnagyobb ráfordított összeg mellet is akkor lesz igazán hasznos egy Instagram account, ha érdekes, esztétikus, informatív, és interakcióra buzdító tartalmakkal van ellátva.
Szerencsére mára az Instagram számos funkciója lehetővé teszi azt, hogy ne legyen egyhangú a rajta lévő tartalom – ehhez viszont ismerni kell, és változatosan kell tudni használni azokat. Ehhez szolgál segítségül az alábbi, Instagramról szóló cikkünk is, amelyben a carouselt fogjuk átnézni, példákkal kiegészítve.
A carousel funkcióval a rendszeres Instagram felhasználók már minden valószínűséggel találkoztak. Ez azt a lehetőséget takarja, hogy egy állandó poszthoz több képet is feltölthetünk, és a képek között horizontális lapozással lehet váltani. Az ilyen típusú posztok egy dupla négyzetet ábrázoló ikonnal vannak jelölve.
Amellett, hogy az egy témakörbe tartozó fotókat nem kell feldarabolva feltölteni, hanem az egymáshoz kapcsolódást a poszt típusával is lehet érzékeltetni, sok más, kreatív módja van a funkció használatának.
Az igazán lényeges szöveges információ például elhelyezhető valamelyik képen is, nem csak a captionben. Mivel több kép elhelyezésére is lehetőség van, akár mindegyiken is szerepelhetnek szöveges tartalmak. Azt az információt érdemes így feltüntetni, aminek kiemelt figyelmet szánunk, pl. interakcióra való felhívás, árcsökkenés, akció időtartam, alapinformációk, stb.
Hogy hányadik képen szerepeljen a szöveg, nagyrészt a tartalomtól és a kiváltani kívánt reakciótól függ. Amennyiben a figyelemfelkeltés a cél, például egy kérdés feltevésével, első-második helyre érdemes kiírni azt. Interakcióra való felhívás vagy hasznos, akár vásárlással kapcsolatos információk esetében pedig inkább az utolsó vagy utolsó előtti helyre célszerű elhelyezni a képek sorában, hiszen ez csak akkor válik hasznossá a felhasználó számára, ha felkeltette az érdeklődését az adott termék vagy márka.
Használati útmutatóként is érdemes használni ezt a megjelenítést: mivel a képek sorrendje kötött, remek lehetőséget nyújt egy termékbemutató vagy használati segédlet vizuális levezetésére, amelyet szintén lehet szöveges tartalmakkal is kombinálni.
Ehhez kapcsolódik, mégis kicsit más: egy-egy termék különböző változatainak vagy eltérő felhasználási lehetőségeinek bemutatása is ötletesen megoldható a carousel segítségével.
Kifejezetten érdekessé tudja tenni a carousel tartalmat, ha a képeken látható grafikák folytonosságot érzékeltetnek a lapozás közben, mint a Bamba Marha esetében:
A fenti ötleteket lehet, sőt, érdemes is felváltva, vagy akár kombinálva is használni- nem csak ezekkel, hanem például a shop tag elhelyezésével, IGTV videók, vagy napi storyk használatával is.