Hogy tervezd meg és automatizáld közösségi média tartalmaidat?

A jó közösségi médiastratégia egyik legfontosabb alappillére, hogy következetesen változatos, minőségi tartalmat osszunk meg. Általánosságban elmondható, hogy minél gyakrabban posztolunk, annál kedvezőbb elbírálásban részesülünk az algoritmusok által, és annál hatékonyabban tudjuk megszólítani célközönségünket. Minimum heti 3 posztot azonban mindenképpen érdemes beterveznünk, ha szeretnénk megtartani meglévő követőinket, és még újakat is szeretnénk szerezni.

Ez elsőre nagy falatnak tűnhet, hiszen ha csak két közösségi platformon gondozzuk üzleti profilunkat, akkor is minimum heti 6 tartalomról beszélünk. Azonban egy kis előretervezéssel nem ördöngősség hatékony tartalomstratégiát alkotni. Ehhez hoztunk most néhány tippet az alábbiakban.

1. Tartalomtípusok megtervezése

Első lépésben át kell gondolnunk, hogy milyen típusú tartalmakat érdemes készítenünk az alábbiak figyelembevételével.

  • A közösségi platform sajátosságai: a különböző social felületek más-más típusú posztok megosztását teszik lehetővé. Így ha vállalkozásunk például Instagramon vagy Pinteresten van jelen, akkor főként a képekre és videókra kell fókuszálnunk, míg Facebook, LinkedIn és Twitter estében szövegközpontú és videós posztok egyaránt jól teljesíthetnek. A platform sajátosságait nem csak a poszt formátum, hanem az alkalmazott hangnem tekintetében is érdemes szem előtt tartanunk, hiszen míg Facebookon és Instagramon a lazább kommunikáció lehet nyerő, addig a LinkedIn üzleties világában érdemes egy kicsit formálisabb hangnemben körbejárni témáinkat.
  • A célközönség sajátosságai: inkább fiatalokat vagy az idősebb korosztályt célozzuk meg? Potenciális vásárlóink üzleti beállítottságúak vagy inkább intellektuális irányultságúak? Sportolni szeretnek vagy a kulturális témák iránt érdeklődnek inkább? Tartalmainkat a saját ízlésünk helyett érdemes inkább a cégünk buyer persona-ira szabni, hiszen a nap végén az ő figyelmüket kell felkeltenünk és fenntartanunk.
  • Tegyük változatossá! Törekedjünk arra, hogy több típusú tartalom váltakozzon közösségi oldalainkon. Nem elég például heti három blogposztot megosztani. Érdemes váltogatni a tartalomtípusokat és belecsempészni képeket, videókat, érdekességet és interakcióra ösztönző szavazást, esetleg játékot is.
Extra tipp: Ha Pinterestben vagy Instagramban gondolkozunk, a posztok tartalmi elemein kívül hatalmas jelentőséggel bír a megjelenés is! Ráadásul nem csak egymagukban kell jól mutatniuk a különböző posztoknak, hanem egymás mellett a galériában is. A profilunkra látogató érdeklődők ugyanis a másodperc töredéke alatt döntik el, hogy érdekes-e számukra annyira az oldalunk, hogy kövessenek. Így különösen fontos, hogy feedünk vizuálisan is ütős legyen.

2. Márkára szabott marketing naptár

Ha megvagyunk a tartalomtípusok megalkotásával, jöhet a tervezés! Vegyük elő a naptárat és gondoljuk át, hogy az adott hónapban mik azok a jeles napok, különleges események, amelyek köthetők a termékeinkhez és fontosak lehetnek célközönségünk számára. Igyekezzünk úgy kialakítani posztjainkat, hogy ezekre az eseményre reflektáljunk, hozzájuk kapcsolódó információkat, tartalmakat osszunk meg. Egy kisállat-felszerelés webshop számára például jó alkalom lehet az állatok világnapja, míg ha könyvesboltunk van, reagálhatunk ismert írókhoz, költőkhöz kapcsolódó dátumokra.

Extra tipp: Nem szükséges mindig saját tartalmat készítenünk, egyszer-egyszer belefér mások posztjainak megosztása is. Facebookon és LinkedInen például oszthatunk meg érdekes cikkeket olyan magazinoktól, amelyek témaköre kapcsolódik a vállalkozásunk termékeihez. De Instagramon és Pintersten is megengedett a továbbosztás, mindaddig, amíg feltüntetjük az eredeti szerzőt!

 

Közösségi médiatartalmak 1

3. Tartalomkészítés hatékonyan

Szöveges tartalmainkat megoszthatjuk közvetlenül új posztban social media profiljainkon is. Azonban ha hosszabb lélegzetvételű szöveget, pl. egy cikket vagy blogposztot írunk, érdemes azt a saját weboldalunkon elhelyezni, és a link megosztásával csak egy rövid összefoglalót írni a natív Facebook, Twitter vagy LinkedIn felületre. Ez nem csak azért hasznos, mert így egy hosszabb szöveget is jobban tudunk tagolni, esetleg képekkel illusztrálni, hanem azért is, mert így a közösségi oldalunkról könnyen a weboldalunkra irányíthatjuk az olvasókat.

Képes posztjainkhoz is többféle módon készíthetünk anyagot. A legkézenfekvőbb talán a termékfotók készítése, azonban itt figyeljünk arra, hogy ezek minőségi, profi fotók legyenek! Egy rosszul befotózott termék nem épít bizalmat a potenciális vásárlóinkban, és csak károsítjuk vele a márkánkat.

A fotókon kívül komponálhatunk szöveges és/vagy grafikus képeket is, amelyek remekül mutatnak például Facebook és Instagram feedjeinken és történeteinkben. Szerencsére, ma már ehhez sem kell profi dizájner képességekkel rendelkeznünk, hiszen az olyan platformok, mint a Canva vagy az Over rengeteg előre elkészített sablonnal segíti munkánkat.

Közösségi médiatartalmak 2

Ütős marketingvideók elkészítéséhez sem kell azonnal egy profi stábot felfogadnunk, hiszen az olyan appok, mint a Magisto lehetővé teszik számunkra, hogy előre összeállított videó template-eket szabjunk a saját arculatunkra, vagy stock videók segítségével mondjunk el egy történetet.

Extra tipp: Videós és képes tartalmainknál a felbontáson kívül figyelnünk kell a képarányokra is! A különböző közösségi platformok ugyanis más-más arányban jelenítik meg ezeket a tartalmakat, így ha nem megfelelően optimalizálunk, könnyen elronthatjuk posztjaink megjelenését. Az aktuális méretek és arányokhoz itt találunk segítséget!

4. Posztolásra fel!

Ha elkészítettük a választott közösségi platformoknak, célközönségnek megfelelő, kiemelkedő minőségű tartalmainkat, és a marketing naptárunk alapján a megjelenéseket is megterveztük, ideje gondoskodnunk róla, hogy a megfelelő időben és helyen meg is jelenjenek. Ezt persze megtehetjük a hagyományos manuális úton, azonban sok terhet leveszünk a saját vállunkról, ha automatizáljuk a folyamatot.

Erre valók az olyan közösségi média szoftverek, mint a Buffer vagy a Hootsuite, amelyek a megfelelő jogosultságok beállítását követően automatikusan képesek posztolni üzleti közösségi média felületeinkre. Ide előre feltölthetjük összes, már elkészült tartalmunkat, megkomponálhatjuk hozzájuk a kísérő szövegeket és hashtageket, valamint beállíthatjuk, hogy melyik napon, milyen időpontban, milyen fiókban szeretnénk élesíteni az adott posztot.
Az időzített megjelenések beállítása előtt érdemes egy pillantást vetnünk az adott közösségi platformon fiókunk analitikájára, hogy láthassuk, követőink és leendő követőink várhatóan mely időszakban lesznek a legaktívabbak.

Közösségi médiatartalmak 3

Extra tipp: az automatizációs szoftverek legtöbbje (a fizetős csomagokban) kínál “automatikus időzítés” lehetőséget is, amikor egy adott időablakon belül egy algoritmus próbálja megtalálni a tartalmunk számára legmegfelelőbb pillanatot a posztolásra. A Hootsuite ezen funkciójával akár 20%-kal magasabb elérést is produkálhatnak posztjaink a manuális időzítéshez képest!

 

 

mm
Török-Pál Kata

A Photel csoport és az AC-Innovatiqua digitális vezetője, az online ügyfélélményt fejlesztő és a konverziós arányt növelő folyamatok kidolgozásának, optimalizálásának szakértője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!