Fejlett árukereső funkciót vezetett be a Google az USÁ-ban

Fejlett árukereső funkciót vezetett be a Golgle az USÁ-ban

Miután már egy éve mindenhol arról lehetett olvasni, hogyan nyomják le a piacterek a keresőket, és hogy az Amazonon már többen keresnek termékekre, mint a Google-ön, talán végre ez utóbbi is összekapta magát. Mindenesetre az Egyesült Államokban most érdekes újdonsággal jelentkezett a Google, ez a Popular Products – vagyis népszerű termékek.

Vennél valamit? Keress egymillió webáruház kínálatában!

Ha az ember online szeretne tolldzsekit vagy estélyi ruhához illő cipőt vásárolni, nem feltétlenül egy adott márka termékeit keresi, hanem szeretne szétnézni, hogy az adott stílusban milyen lehetőségeket kínálnak a különböző gyártók. Át szeretnénk látni, összehasonlítani, ár szerint rangsorolni, inspirálódni, majd végül meghozni a vásárlói döntést. Ez azonban pont azért nehéz, mert a kínálat túl széles, a lehetőség túl sok – olyan, mintha egy konkrét tűt keresnék abban a szénakazalban, ami hatezer tűből és hatmilliárd szál szénából áll. Ilyen esetben egyértelmű, hogy az ember beírja a keresőbe, hogy alkalmi cipő vagy télikabát, majd próbál úrrá lenni a zavarán.

A Google mostani újításával ez a kicsit kilátástalan helyzet rendeződni látszik. Mobil készülékeken a keresés mostantól rögtön termékeket eredményez majd alapértelmezetten. Az alábbi animáción láthatjuk is, hogy a Google szerint milyen szép és intuitív módon működik az új szolgáltatás. Továbbra is rengeteg eredményt ad majd a keresés, de szépen rendszerezve, szűrve és az adott termékekhez rendelve az értékesítő webáruházakat.

Nem is kell mást tenni, csak a megszokott módon beírni a keresőbe, hogy női bőr nadrágszíj vagy férfi túracipő, és a Google azonosítja azokat a népszerű termékeket, amik megfelelnek a keresőfeltételnek, majd az erre a célra fejlesztett külön szekcióban mutatja az eredményeket. Ezután a felhasználó számára további szűrőfeltéteket ajánl, ami lehet akár stílus, szín, méret vagy változat – és rögtön megmutatja azt is, mely boltokban mennyiért kapható a termék, illetve rögtön megtekinthetők a leadott értékelések is. Maga a vásárlási folyamat is egyszerűbb így, hiszen a kiválasztott termék után már nem kell a webáruház rendszerét böngészni.

Mint az elsőre is sejthető, fejlesztői oldalról kemény munka van az új funkció mögött. Hiszen a rendszernek képesnek kell lennie arra, hogy folyamatosan értékelje a kereséseket, azok alapján indexelje a populáris termékeket, rendszerezze őket, és mindezt az információhalmazt rendszeres időközönként frissítse – mindezt nagyjából egymillió webáruház kínálatából.

Jó lesz ez a webáruházaknak? Attól függ!

A kisebb webáruházak számára friss levegőt jelenthet a Google új termékkeresője, hiszen a verseny így az egyenlő esélyek irányába mozdulhat el. Mivel kizárólag a termékek népszerűsége számít, elvben a kisvállalkozásnak ugyanakkora esélye van jó helyen szerepelni a találatok közt, mint például a Walmartnak – ez kizárólag a kínálaton és a jó árazáson múlik. Elméletileg persze, mert természetesen a keresőmotorok általi ismertség itt is számít, főleg ha nincs egyéb eltérés a kereskedők közt.

A felhasználó szempontjából a hirdetések és a népszerű termékek keresése közt a legnagyobb különbség az, hogy az előző természetes módon az eladóra koncentrál, míg a második a konkrét termékre. Vagyis a második jobb élményt nyújt, hiszen a legtöbb ember nem elsősorban egy áruházhoz kötődik, sokkal inkább az elégíti ki az igényeit, ha megtalálja a legjobb megoldást a problémájára.

A magyar webáruházak egyelőre nem tudnak bekerülni a Popular Products találatai közé – a szolgáltatás kizárólag az Egyesült Államokban, angol nyelven érhető el. Az azonban látszik, hogy az ottani kereskedők számára ez nem ütközik nehézségekbe. Mindössze annyit kell tenni, hogy a Merchant Centerben fel kell tölteni a termékfeedet, ezt pedig bármely kereskedő megteheti, és – szemben a termékhirdetésekkel – nem kell érte fizetni.

Kíváncsian várjuk, mikor ér el Európába és azon belül Magyarországra az új szolgáltatás, ahogy azt is, milyen hatással lesz a Google árukeresőjének megjelenése az Amazon ma még megállíthatatlannak látszó menetelésére.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!