Eszközök az Instagramon történő hatékony eladáshoz

Eszközök az Instagramon történő hatékony eladáshoz

Az Instagram közösségi platformon naponta 200 millió felhasználó látogat meg legalább egy üzleti profilt. Ez komoly lehetőség az e-kereskedők számára, hogy elkötelezett felhasználók számára kínálhassák termékeiket. Az Instagram könnyen alakítható virtuális kirakattá, és számos ingyenesen vagy olcsón elérhető eszköz segíthet ebben.

Tény, hogy az emberek vásárlói döntéseit ma már jelentősen befolyásolja a közösségi média, ráadásul a magyar fogyasztókra az átlagnál jellemzőbb is ez. A termékek bemutatására különösen alkalmas egy olyan közösségi platform, ahol a vizualitás fontossága messze megelőz minden mást. Ahhoz, hogy hatékonyan kezdjünk eladni az Instagramon, már nem kell külön fejlesztőt megbíznunk. Az eszközök ennek megkönnyítéséhez rendelkezésre állnak és bárki számára elérhetők, egy részük magától az Instagramtól jön, másokat harmadik fél készített. Lehetőség van létrehozni shoppingolható posztokat, történeteket, galériákat, de értékesíthetünk kommentek útján és az influenszerek is pénzzé tehetik posztjaikat. A lehetőségek száma folyamatosan bővül, elkezdeni bármikor lehet, de egyszer muszáj lesz, ezért jobb későn, mint még később.

Shoppingolható posztok az Instagramtól

Idén vezette be az Instagram a shoppingolható posztok rendszerét. A Facebookon már korábban használható funkció lényege, hogy a képen a személyek taggeléséhez hasonló módon meg lehet jelölni a termékeket, amikre rákattintva azonnal meg is lehet vásárolni azokat. Ehhez annyit kell tenni, hogy profilunkat üzleti profillá kell alakítani, és össze kell kötni a Facebook-katalógusunkkal, amit az oldalunkon, a Business Managerben, a Shopify rendszerén keresztül vagy a BigCommerce platformon tudunk létrehozni.

A termékek új és régi posztokon utólag is megjelölhetők, közvetlenül az üzleti Instagram-profilból, de egy képen legfeljebb 5, egy többképes posztban legfeljebb 20 árucikk jelölhető meg. A vevők úgy vásárolhatják meg ezeket, hogy nem is kell kilépniük az Instagram alkalmazásból.

Shoppingolható matricák az Instagramtól

Néhány hete, most augusztusban újabb vásárlást megkönnyítő fejlesztést jelentett be az Instagram, mégpedig a történetekben (azaz a 24 óra után eltűnő Storyk-ban) elhelyezhető shoppingmatricákat. Ez jelenleg tesztüzemben működik, azaz csak néhány kiválasztott márka használhatja, de hamarosan széles körben is lehetővé válik. A megoldás ugyanúgy működik, mint a hagyományos posztoknál, tehát a matricát a képen vagy videón látható termékre kell elhelyezni, amit aztán a felhasználó rákoppintás után megvásárolhat. A matrica lehet egy bevásárlótáska ikonja, a termék neve szürkével vagy színessel, de akár áttetsző szöveg is.

Like2Buy a Curalate-től

A gyártó szerint termékük ugyanúgy shoppingolhatóvá teszi az Instagramot, csak jobban. A program automatikusan elhelyez egy linket Insta-profilunk bio részében, amit követve a felhasználó a Like2Buy galériában találja magát. Itt aztán megnézheti az összes poszthoz kapcsolódó terméket, elolvashatja azok történetét és így tovább. Lehetőség van a posztok és Story-k időzítésére is, a kampányok teljesítménye jól követhető. A funkciók nyilván sokkal bővebbek, de megvan az a hátránya, hogy a felhasználó több koppintással jut el a vásárlásig, és el kell hagynia Instagram-alkalmazását. A szolgáltatás skálázhatóan fizetős.

Shop Social

Az albán fejlesztésű szolgáltatás lehetővé teszi, hogy az Instagram-feedünket egyszerűen beágyazzuk a weboldalunkba, így nem kell külön e-kereskedelmi modult beépíteni. A Shop Social használatával kereshetővé válnak a termékek, így a vásárlónak nem kell a sok fotó között böngésznie, ha más képeket is szeretne látni róla. Követhetők a kattintások, riportolható a kampányteljesítmény, és a program lehetővé teszi a Google Analytics-integrációt is. A szolgáltatás havi 49 dollárba kerül.

Postcart

A Postcart egy e-kereskedelmi keretrendszer, aminek segítségével bármelyik meglévő Instagram-poszt eladható termékké válik, de az is lehetséges, hogy az egész profilt beágyazva változtassuk át azt webáruházzá. Automatizálhatók a termékvariációk (szín, méret, felszereltség) és valós idejű szállítási információkat is képes a rendszer megjeleníteni. Az egyéni profil ára havi 10, az üzletié havi 20 dollár.

InstaOrders

Az egyszerű felépítésű program szintén webáruházzá változtatja az Instagram-feedet, egyszerűen be kell jelentkezni felhasználónévvel és jelszóval, és már indulhat is a termékfeltöltés. Ezt csak egyszer kell megtenni, mert utána a rendszer folyamatosan figyeli és automatikusan szinkronizálja az online boltot az Instagramra feltöltött új képekkel, videókkal és termékekkel. A rendelésekről emailben értesít. Egyszerű és nagyszerű, ráadásul teljesen ingyenes.

Inselly

A lett Inselly nem más, mint az Instagram piactere. Összegyűjti a közösségi platform megjelölt értékesítési ajánlatai, kereshetővé, sorba rendezhetővé és megvásárolhatóvá téve az azokban szereplő termékeket. A kereskedő csak regisztrálja a saját boltját, a termékfeltöltés pedig nevetségesen egyszerű. Az Instagramra feltöltött képhez csak hozzá kell adni az #inselly hesteget, majd az Inselly felületén megadni a termékrészleteket, ennyi. Ingyenes, szuper!

Soldsie

A Soldsie platformnak a segítségével a kereskedők kétféle módon értékesíthetik termékeiket a fogyasztóknak. Az első lehetőség, hogy az eladó Soldsie-profilján feltölti a termék képét és tulajdonságait, majd posztolja az Instagramra vagy a Facebookra (mindkettővel működik). A követők ezután egyszerűen a sold, azaz eladva szót a poszt alá kommentelve megvehetik a terméket. Másodsorban megosztható linket generál, amit követve a felhasználók hagyományos galériaszerűen látják a termékeket. A termék integrálható a Shopify-jal, valamint követi a készletek alakulását és minden fontosabb adatot rögzít. Az alapcsomag ingyenes, a legnagyobb pedig havi 300 dollárba kerül, skálázható.

LikeToKnow.it

Ez az ingyenes, iPhone és Android készülékeken elérhető LikeToKnowIt applikáció lehetővé teszi a felhasználóknak a Pinteresten, Snapchaten vagy Instagramon közzétett képeken szereplő termékek azonnali megvásárlását. A szoftver automatikus tegeléssel dolgozik, vagyis a képen vagy képernyőfelvételen azonosítja a rajta szereplő árukat, és meg is keresi őket bárhol a weben. Ahhoz, hogy az alkalmazás a mi termékünket is megtalálja, a rewardStyle oldalon influenszerként kell regisztrálnunk, majd az Instagramon feltöltött képeken elvégezni a megfelelő tegeléseket. Skálázható költségű rendszer.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!