A Mitgo csoporthoz tartozó Admitad affiliate hálózat közép-európai pozícióját erősítve belép a magyar piacra. Ezzel mostantól a helyi vállalkozások számára is elérhető az Admitad online értékesítést növelő szolgáltatása.
Az Admitad kínálatában jelenleg több mint 3000 affiliate program érhető el, a hirdetők többnyire webáruházak, online szolgáltatók, Fintech cégek, online játékok, vagy turisztikai szereplők. A gyorsan növekvő lengyel piacról hozott két példán keresztül mutatjuk be, hogy milyen eredményes lehet az affiliate marketing.
A Revolut sikertörténete
A Revolut a világ egyik legsikeresebb pénzügyi szolgáltatása, a cég applikációját több mint 25 millióan használják világszerte. A 2015-ben alapított, angol Revolut eddig 1,7 milliárd USD tőkebefektetést kapott, a cég piaci értéke 33 milliárd USD körül van.
A Revolut, mint az innovatív Fintech szektor vezető szereplője olyan szokatlan módszerrel akart új ügyfeleket gyűjteni, melyet a hagyományos versenytársnak számító bankok és pénzügyi szolgáltatók csak ritkán alkalmaztak. A vállalat az új megközelítést a nagy versennyel rendelkező európai piac mellett Ázsiában is ki akarta próbálni.
Az elmúlt években a Revolut már aktívan tesztelte az affiliate hálózatok hatékonyságát, majd 2022-ben az Admitad-ot választotta a cég piaci pozíciója és a többi ügyfél pozitív visszajelzése alapján. A Revolut nemzetközi affiliate programja 2022 februárjában több mint 30 piacon indult el, nemcsak Európában, hanem Szingapúrban és Ausztráliában is.
A siker új receptje
A Revolut sikerének egyik kulcsa, hogy a kiadók a program kezdetétől nagyon vonzó ajánlatot kaptak. Az új ügyfelek után járó jutalék mára 12,5%-ra emelkedett.
A siker másik fontos tényezője, hogy a Revolut nem korlátozta le a felhasználható forgalmi források fajtáit, így a kiadó partnerek a leghatékonyabb módszerekkel tudták a programot népszerűsíteni.
- A program megjelent tartalmi oldalakon (blogok, értékelések, YouTube videók és Google hirdetések).
- Engedélyezett volt a cashback oldalak használata a Revolut prémium termékeinek vásárlása esetén.
- Promóciós kódok álltak rendelkezésre, mellyel a Revolut prémium termékeket három hónapig ingyen lehetett használni.
- További kedvezmények jelentek meg a programban, melyek a Black Friday-hez és egyéb kiemelt vásárlási időszakokhoz kötődtek.
Eredmények
A 2022 februárja és decembere közti időszakban, tíz hónap alatt az Admitad 1330%-kal növelte a Revolut teljes új ügyfélakvizícióját. A kiadók a Revolut affiliate programjával ezen időszak alatt átlagosan kétszeresét keresték a szektor átlagának. A Revolutnál regisztráló, új ügyfelek 50%-a aktív ügyfél lett.
“Az Admitad az egyik legsikeresebb együttműködésünk az affiliate programunk létrehozása óta. Az állandó, jó minőségű forgalom miatt lett az Admitad megbízható partnerünk. Hosszú távon számítunk erre a forrásra, miközben tovább optimalizáljuk a teljesítményt.” – Tomás Ribeiro, Retail Affiliates Growth Manager, Revolut.
A Carinii sikertörténete
A Carinii női és gyermekcipőket gyártó nemzetközi cipőmárka, melyet 2000-ben alapítottak lengyel tőkéből. Annak érdekében, hogy a márka nagyobb megjelenést kapjon egy erős versennyel rendelkező piacon, a Carinii influencermarketing-stratégiát dolgozott ki. Ez volt a vállalat első együttműködése egy affiliate marketing hálózattal, így az Admitad szakértői nagy szabadságot kaptak a stratégia kialakításában.
Az együttműködés kezdetekor a Carinii és az Admitad szakértői meghatározták a megoldandó problémákat, és kitűzték a célokat, melyben kiemelt figyelmet kapott a weboldal e-kereskedelmi mérőszámainak javítása.
A cél elérése érdekében az Admitad olyan, holisztikus stratégiát dolgozott ki, amely többféle forgalmi forrást használ a Carinii reklámozására az értékesítési tölcsér különböző szakaszaiban. A növekvő infláció miatt az Admitad szakértői különösen jó eredményeket vártak a cashback weboldalak, az ár-összehasonlítók és a promóciós kódokat összegyűjtő weboldalak használatától. A Carinii az Admitad javaslatára beleegyezett abba, hogy nem zár ki egyetlen kiadói forgalmi forrást sem.
A nyerő stratégia
Az értékesítési tölcsér első szakaszában a Carinii márkaismertségének növelése volt a cél. Az együttműködés első hónapjában a megrendelések közel 30%-át Google hirdetések adták, itt a leghatékonyabb kiadó 4,6%-os konverziós rátát ért el.
A tölcsér második szakasza a webböngészők bővítményeinek szolgáltatóit vonta be az együttműködésbe. Ezek a bővítmények a termék kívánságlistára mentését teszik lehetővé, és széles körben használtak a szépségápolás, valamint a ruházati termékek esetében, mivel segítik a későbbi időpontban történő vásárlást.
A harmadik szakaszban az értékesítést promóciós kódok és cashback szolgáltatások segítségével ösztönözték: ezek a források a kampány során 14%-kal magasabb átlagos kosárértéket generáltak a többi forráshoz képest.
Eredmények
2022 május-november időszakban a korábbi évhez képest az árbevétel 961%-kal növekedett, a rendelések száma 520%-kal, míg az átlagos kosárérték 369%-kal nőtt. Az online értékesítés meghatározó értékesítési csatorna lett a Cariniinél, és a program ma is sikeresen fut az Admitad hálózatán.
“Nagyon pozitívan értékeljük az Admitaddal való együttműködést. Minden szakaszban számíthatunk a támogatásukra – a stratégia felvázolásától az egyes kiadókkal folytatott tevékenységek megvalósításáig. Az eredmény az értékes forgalom növekedése, ami lehetővé tette számunkra, hogy jelentősen növeljük a bevételünket” – Marek Urawski, E-commerce Manager, Carinii.
Összefoglaló
Az Admitad segítségével a márkák többet értékesítenek, melyben támogatást nyújtunk a partnerség minden szakaszában. Úgy látjuk, hogy egyre nagyobb igény mutatkozik a költséghatékony értékesítést növelő szolgáltatások iránt a régióban, ahol az e-kereskedelem és az online szolgáltatások piaca gyorsan fejlődik. A magyar e-kereskedelmi vállalatok számára előnyös az Admitad CPA alapú megközelítése, amellyel a márkák csak az eredményekért fizetnek. Ez az értékesítési modell a kisvállalkozások és a nagyvállalatok számára is egyaránt alkalmas.
Az Admitadnak nagy tervei vannak a magyar piacra történő befektetéssel. A piac fejlesztése 2023-ban a közép-európai partnerhálózat egyik prioritása lesz, egyre több szolgáltatást fogunk a helyi piacon elérhetővé tenni.
Ha szeretné beépíteni stratégiájába az affiliate marketing modellt, hogy erősítse piaci pozícióját és növelje megrendeléseinek számát, jelentkezzen az Admitad partnerhálózatába. Ha kérdése van, írjon nekünk a welcome@admitad.com e-mail címre!