A hírlevél továbbra is velünk marad, csak alkalmazkodik a legkorszerűbb technológiához – ezt a következtetést lehet levonni a Mailchimp e-mail marketingplatform új fejlesztéseit áttekintve.
Sokszor írtunk már az e-mail marketing hasznosságáról. Ez az eszköz a kezdetek óta lényegében stabilan hatékony, a fogyasztók többsége szereti és használja, a webáruházak széles körben kiépítették az infrastruktúráját, és a legtöbbjük hirdetési stratégiájában kiemelt helyet foglal el.
Az e-mail tehát kiérdemelt magának egy tartós pozíciót, de ez nem jelenti azt, hogy a marketing fejlesztési oldalának ne lenne itt keresnivalója. A Mailchimp pontosan azzal lett kiemelkedő szolgáltatója a területnek, hogy miközben funkciói a használó (kereskedő) oldalán pofonegyszerűek, a háttérben folyamatosan a legkorszerűbb technológiák és folyamatos fejlesztés áll.
2020 őszén a Mailchimp egész csokornyi új fejlesztést jelentet meg: ezek egy része már használható, más része még pár hét, mire minden felhasználói fiókba eljut. Vannak a csomagban új megoldások, alkalmazásfrissítések, de a legfontosabbnak mindenképp az okosmarketing (marketing smarts) néven illetett szolgáltatások tűnnek. Készítettek a fejlesztők AI-alapú kreatív eszközöket és vizuális kezelőfelületű automatizációépítőt is. Összességében tehát jelentősen bővültek az e-kereskedelmi szolgáltatások a Mailchimp hírlevélplatformban, ráadásul az applikáció is megújult.
Kreatív asszisztens
Az okosmegoldások közül kiemelik a Creative Assistant eszközt, ami mögött data science és kiterjesztett valóság alapú technológia áll. Legalábbis a Mailchimp állításai szerint, mert a videóikat végignézve azért nem tűnik olyan bonyolultnak a történet. Az asszisztens úgy dolgozik, hogy a weboldalról importálja az összes képet és szöveget, majd azokból a beállítások szerint, különösebb beavatkozás nélkül létrehoz hirdetési layoutokat. Ezeket utólag persze bizonyos határok között át lehet szerkeszteni. Az igazi előnye az eszköz gyorsasága, hiszen nem kell a képeket betöltenünk egy komolyabb szerkesztőbe, és nem kell grafikus segítségét igénybe venni, az automatika által készített dizájnok mégis kétségtelenül jól néznek ki – szinte olyanok, mintha profi csinálta volna.
A Mailchimp kutatása szerint ezek a layoutok átlagosan 50 százalékkal jobban teljesítenek a felhasználók által készített terveknél. Ez nyilvánvalóan csak úgy lehetséges, ha hirdetések millióit és hírlevelek milliárdjait elemezték adatbányászati módszerekkel, majd ezekből készítettek néhány sablont, amiket a mesterséges intelligencia kombinálni tud. Bizonyára így is tettek, hiszen a platformot világszerte használják a kisvállalkozók éppen úgy, mint a globális multik.
Okos ajánlások
A Következő Legjobb Lépés (Next Best Actions) névre keresztelt ajánlószolgáltatás szintén elég hasznosnak tűnik, ha hiszünk a big data alapú elemzésekben, márpedig miért ne tennénk. Az eszköz a korábban futtatott e-mail kampányainkból profilozza a vállalkozást, megkeresi a hasonló cégeket, majd azok adatai alapján készít egy ajánlást arra vonatkozóan, milyen típusú marketingtevékenységet érdemes folytatni. Kicsit olyan ez, mint a Facebook hasonmás célcsoportjai, csak itt nem a közönség hasonmásait keresi, hanem a vállalkozásét.
Az automatizált szoftver személyre szabott termékajánlások készítésére is alkalmas. Ez már egy jóval magasabb szintű adatelemzési feladatnak látszik, ha pedig tényleg olyan jól működik, ahogy a Mailchimp fejlesztői ígérik, fantasztikusan hatékony eszköznek tűnik. Az elkészített hírlevélsablonban elhelyezünk egy dinamikus tartalmi blokkot, ahol a program automatikusan jelenít meg termékajánlásokat, mégpedig minden egyes felhasználó számára egyénre szabva. Ehhez az adatokat egyrészt a webáruházi rendszerből bányássza ki (előző rendelések), másrészt a böngészési előzményeket is elemezni képes (megtekintett termékek). Ebben az esetben akár olyat is tud ajánlani, amit a felhasználó nem a mi boltunkban tekintett meg, de mi is árulunk hasonlót.
Ugyanezen eszköz egy másik szolgáltatása olyan dinamikus tartalom megjelenítése, ami például a feliratkozó földrajzi helyétől függ, vagyis lehetővé teszi, hogy adott irányítószámokra más és más hírlevelet küldjünk. Ez számtalan módon lehet hasznos, egyik alapeset például, amikor éttermünk új kerületekbe szállít házhoz, vagy nyitottunk egy új átvevőpontot a város eddig mellőzöttebb részén.
Mindenki tudja, hogy a legjobb hírlevél is kevés, ha nem nyitják meg. A megnyitási rátát nagyban növelheti egy jó tárgysor. Jó tárgysort írni azonban nem olyan egyszerű, mint elsőre látszik, főleg akkor, ha nagyon sok változattal vagyunk kénytelenek dolgozni. A Subject Line Helper remek eszköznek tűnik, hiszen arra való, hogy jobban konvertáló tárgysorokat segítsen írni. A predikcióhoz gépi tanulást használ, vagyis saját korábban írt szövegeink stílusát is képes utánozni.
Az okos ajánlásokról részletesen lehet olvasni a Mailchimp oldalán.