A Shopify Payments nem csupán egy fizetési rendszer – hanem egy komoly eladásgyorsító eszköz is. Kevesen tudják, hogy gyakran már 2 héten belül kimutatható javulást hoz a konverzióban. Nézzük, hogyan működik a gyakorlatban – és miért van óriási versenyelőnyük azoknak, akik úgy döntenek, kipróbálják.
-
Gyorsfizetés = kisebb kosárelhagyás
A Shopify Payments lehetővé teszi az olyan gyorsfizetési megoldások integrálását, mint az Apple Pay és a Google Pay, ShopPay. Ezek az appok nem véletlenül lettek a világ legnépszerűbb egykattintásos fizetési megoldásai. Talán a legnagyobb érdemük, hogy jelentősen lerövidítik a fizetési folyamatot, ezt pedig a vásárlók értékelik. Másik kiemelkedő előnyük a biztonság, hiszen az említett digitális pénztárcák korábban nem tapasztalt biztonsággal tárolják a vásárlók fizetési adatait.
Ez a két tulajdonság pedig – a gyorsfizetés és a biztonság – együtt csodás eredményeket hoz. A ShopPay például – ami a Shopify saját, gyors és biztonságos fizetési megoldása – akár 50 százalékkal is növelheti a konverziós arányt a vendégként történő fizetéshez képest, és legalább 10 százalékkal felülmúl más, gyorsított fizetési megoldásokat e tekintetben.
Nézzük, mit tapasztal a vásárló, ha gyorsfizetést vesz igénybe!
- A rendszer automatikusan felismeri, hogy a használt eszköz és böngésző kompatibilis-e a gyorsfizetési opcióval (pl. Apple Pay Safari böngészőn iOS/macOS-en, Google Pay Android eszközökön vagy Chrome böngészőben).
- A pénztár oldalon (checkout page-en) megjelenik a gyorsgomb: „Fizetés Apple Pay”-jel, vagy „Shop Pay”-jel, „Google Pay”-jel – a vásárló eszközétől és beállításaitól függően
- Apple Pay és Google Pay esetén a vásárló nem ír be adatot, nem keres kártyát, csak megérinti az ujjával vagy arc felismerővel a megerősítést (biometrikus azonosítás) – és már fizethet is.
- Ha Shop Pay-t választ: a rendszer kéri az e-mail címet vagy telefonszámot. Ha korábban mentettek az adatok: automatikusan betölti a szállítási címeket, számlázási adatokat, és fizetési / szállítási módot. SMS-kódos jóváhagyás is lehet, ha ez be van állítva.
- Ezután iphone használat esetén a megrendelés részletei azonnal megjelennek a mobiltelefon digitális tárcájában (“Wallet”-ban), ahol automatikusan frissül a megrendelés státusz is, illetve közvetlenül kattintható a tracking kód kiszállítás esetén
- Shopify szerint: a ShopPay 4x gyorsabb, mint a klasszikus checkout, és 11 százalékkal növeli a mobilon bonyolódó konverziót
- A Baymard Institute szerint a kosárelhagyások 17 százalékát az okozza, hogy a fizetési folyamat túl hosszú vagy bonyolult
Érdemes pszichológiai szempontból is belegondolni, miért lehet fontos a gyorsfizetés a vásárlóknak. Bizonyított tény, hogy a vásárlók nagyobb biztonságban érzik magukat, ha nem kerülnek ismeretlen oldalra a fizetési folyamat során. A Shopify checkout-ot a felhasználók gyakran már jól ismerik, hiszen ha már máshol látták, rögtön ismerősnek tűnik, egyből nagyobb a bizalom. A Google Pay, Apple Pay logók szintén hitelességet sugallnak, a ShopPay használata esetén pedig a vásárló már be van jelentkezve és minimális az ellenállás. Ez különösen fontos első vásárlóknál, ahol még nem épült ki a márkahűség.
Mindezek eredménye a kevesebb kosárelhagyás, különösen mobilon!
-
Mobil eszközön történő vásárlások számának növekedése
Az online vásárlások 60-70 százaléka mobilról történik, ezért kiemelten jó hír, hogy a Shopify Payments mobilon különösen jól optimalizált checkout folyamatot biztosít. A mobilon vásárlók szinte észrevétlenül végigmennek a vásárlási folyamaton, hiszen az applikáció nem küldi át a vásárlót külső oldalra, azaz “on site checkout”-ot használ (mint pl. PayPal, vagy egyéb 3rd party pénzügyi szolgáltató). Emiatt aztán a mobilon történő vásárlások esetében megkérdőjelezhetetlen a Shopify Payments konverziónövelő hatása: gyors betöltés + egylépéses fizetési flow = több sikeres vásárlás!
-
Jobb védelem visszaélések ellen – beépített AI
A Shopify saját mesterséges intelligencia megoldása folyamatosan elemzi a rendeléseket és automatikusan kiszűri a gyanús tranzakciókat. Ez különösen hasznos nemzetközi rendeléseknél, nagy kosárértékű termékeknél, valamint új vásárlóknál.
Ez a gépi tanulási algoritmusokkal működő rendszer segít minimalizálni a csalás-gyanús tranzakciók számát, így növelve az elfogadott tranzakciók arányát, valamint csökkentve a visszaterhelések kockázatát. A rendszer minden rendeléshez ún. “fraud score”-t, egyfajta kockázati pontszámot rendel, így az adminból is átlátható, hogy mely vásárlás kockázatos. Ennek köszönhetően igény szerint visszatartható a vásárlás, ha manuális vizsgálat után valóban gyanúsnak minősül az ügylet.
-
Visszatérítés egy kattintással. Nincs plusz plugin, nincs manuális gubanc
A Shopify Payments lehetővé teszi a visszatérítések közvetlen kezelését a Shopify admin felületéről, így nincs szükség külső bővítményekre vagy manuális folyamatokra. A visszatérítések összege automatikusan levonásra kerül a következő kifizetésből, a vásárlók általában 5–10 munkanapon belül megkapják a visszatérített összeget. A Shopify Payments esetén a “refund” kezelés natívan így érhető el:
- Bármely rendelésnél a „Refund” gombra kattintva közvetlenül működik, és visszautalja rögtön a vásárlónak a pénzt.
- Nem kell külön belépni sem Stripe, sem Barion, sem OTP SimplePay különálló admin felületekre
Ez jelentősen csökkenti a pénzügyi adminisztrációs időt, és jobb ügyfélszolgálati kiszolgálást és aktivitást is eredményez.
-
Egyszerűbb könyvelés, jobb riportálás
Mivel minden tranzakció a Shopify rendszeren és webáruház admin felületen belül történik, könnyebben exportálhatóak a forgalmi adatok és készíthetők el a kereskedelmi kimutatások:
- CSV exporttal vagy API-n keresztül ERP rendszerrel is integrálható az adatlekérés a könyveléshez
- Nincsenek rejtett vagy össze nem illő tranzakciós adatok, amelyeket eltérő rendszerek admin felületein és egyedi adatmegnevezései szerint párosítani kellene
- Közvetlen kapcsolatot készíthetünk Billingo, Számlázz.hu vagy egyéb könyvelő rendszerekkel (a Nav összekötés a számlázóprogramok által megoldott)
Ami szintén kiemelten lényeges: átlátható, hogy mikor és mennyi pénz érkezik a bankszámlára, a belső státuszok miatt.
Shopify Payments aktiválása után: így nőhet a konverziós arány két hét alatt
A fizetés a vásárlói élmény utolsó lépése, mégis ez az, ahol a legtöbb kosárelhagyás történik. A Shopify Payments nemcsak egy technikai fizetési megoldás – de egy UX-eszköz is egyben, ami optimalizálja a fizetési folyamatot, ezáltal mérhetően növeli a konverziós arányt, akár már 14 napon belül. Egy olajozott, bizalmat keltő és gyors fizetési élmény akár már két hét alatt is hozhat +10–20 százalékos növekedést.
A Shopify szerint az optimalizált fizetési élmény már 2 héten belül kimutathatóan látható eredményeket hoz:
- csökkenti a kosárelhagyást
- növeli a rendelési számot, különösen mobilon
- gyorsabb konverziós tölcsért eredményez
A Shopify adminban a következő mutatókat érdemes figyelni:
Aki komolyan gondolja az e-kereskedelmet, annak a fizetési folyamat nem lehet mellékes téma, hanem az egyik legfontosabb konverziót befolyásoló tényező. A Shopify Payments természetesen nem old meg mindent magától, de számos akadályt elhárít a vásárlói úton. Ha szeretnéd biztosítani, hogy a fizetési folyamat és a teljes vásárlási élmény tökéletesen támogassa céljaidat, érdemes lehet bővebben utánanézni a témának, vagy szakértő segítséget kérni. Még több cikket Shopify témában a Kosárérték Shopify nevű Kollekciójában találsz.