A Google márcuisban frissítésekről és új eszközök bevezetéséről adott hírt a Google Shoppinghoz, melyek még jobban segítik a kereskedőket az értékesítések teljesítményének elemzésében.
A vállalat új konverziómérési és árelemzési eszközt, valamint szállítási és visszatérítési áttekintő oldalakat aktivált – írja a Modern Retail. Az egytől egyig díjmentes funkciók célja, hogy a kereskedők minél részletesebb képet kapjanak üzletük működéséről. Ezenfelül a Google a következő hónapokban bevezeti a Shopping Experience Scorecard programot, melynek során „Trusted Store” (Megbízható Üzlet) jelvényt kapnak a kiváló vásárlói élményt nyújtó vállalkozások.
Amióta 2019-ben a vállalat több szolgáltatása és a piactere Google Shopping néven működik, számos olyan eszközt tett elérhetővé a kereskedők számára, ami segítheti a vevők minél jobb megértését. A Google többek között átalakította a keresést, tavaly szeptemberben pedig a kezelőfelület is frissítéseket kapott. 2021-ben jelentették be, hogy a jövőben a WooCommerce, a GoDaddy és a Square kínálata automatikusan megjelenik a találati oldalakon.
A technológiai óriás célja a március végi frissítésekkel, hogy a versenytársakkal, és legfőképpen a közelmúltban inflációs és üzemanyagfelárat bevezető Amazonnal szemben a Google Shoppingot még vonzóbbá tegye a kereskedők számára. Matt Madrigal, a Google Merchants Shopping részlegének elnökhelyettese a következőket írja blogbejegyzésében:
„Az online vásárlók minden eddiginél több eszközzel rendelkeznek: azonnal találhatnak értékeléseket, ár-összehasonlításokat és ajánlatokat, ahogy az ötletük megszületik. És mindezen információkkal a kezükben nyitottak arra is, hogy új helyekről vásároljanak: tavaly az Egyesült Államokban a szezonális vásárlók 67%-a egyetértett abban, hogy a Google segített nekik új termékeket, szolgáltatásokat vagy márkákat találni. Az inspiráció és a döntés pillanataiban rendkívül fontos, hogy egy kereskedő kiemelkedjen a vásárlók előtt.”
Konverziómérés, árelemzés, logisztikai adatok, „Megbízható üzlet”
Az új konverziómérő eszköz lehetővé teszi a kereskedők oldalának forgalom- és konverzió-elemzését. Az árelemző segítségével a termékek árának versenyképességét lehet ellenőrizni – ami továbbra is a legfontosabb szempont a vásárlók szemében -, a szállítási és visszaküldési áttekintő pedig az árumozgás követésében segít.
A „Megbízható Üzlet” minősítést azok a partnerek kaphatják meg, akik megfeleltek a Google kiszállítási és visszaküldési gyorsaságra, valamint költségekre vonatkozó szabványának.
A Google ezek mellett számos olyan újítást bevezetett, amelyek részletesebb keresést tesznek lehetővé a vásárlók számára. Ilyen például a vizuális termékkeresés, vagy azoknak a vállalkozásoknak a megjelölése, amelyek legalább 51%-ban afroamerikai tulajdonban vannak.
Utolérni a nagy riválist
Ugyan a Google Shopping nem online piactérként határozza meg magát, mégis régóta az Amazonhoz hasonlítják. Ugyanakkor 2020 végére az előbbi platformon 8000 értekesítő volt jelen, ami lényegesen eltörpül a legnagyobb konkurens tavalyi 6 milliójához képest. Az elmúlt néhány évben ráadásul már az Amazonon bonyolították le a legtöbb termékkeresést: a Jungle Scout adatai szerint tavaly az amerikai fogyasztók 74 százaléka kezdte a vásárlást ezen az oldalon.
Azonban minden jel arra utal, hogy a piacvezető dominanciáját lassan felszámolhatja a Google. A Morgan Stanley tavaly novemberi kutatásában résztvevők 57 százaléka indított temékkeresést a vállalat valamelyik platformján, elsősorban a klasszikus keresőben vagy a YouTube-on. Ugyanebben az időszakban az Amazon Prime előfizetők körében 51-ről 56 százalékra emelkedett azok aránya, akik szintén a Google valamely keresőjét használták a vásárlás megkezdése előtt.
Sky Canaves, az Insider Intelligence vezető elemzője szerint a Google célja egyértelműen a termékkeresések növelése a portfólió elemein belül. Ennek érdekében 2019 végén szerződtették kereskedelmi vezetőnek a PayPal korábbi operatív igazgatóját, Bill Ready-t, akinek világosan felvázolták, hogy az Amazon megszorongatását célul tűzve a jövőben nagyobb fókusz összpontosul az e-kereskedelemre és a kiskereskedelemre. A cél az, hogy a vásárlók rajtuk keresztül bonyolítsák le a termékkeresések minél nagyobb hányadát, függetlenül attól, hogy online vagy hagyományos, fizikai üzletben szeretnének vásárolni.