7 módszer, ami lökést adhat régi és új tartalmaidnak

7 módszer, ami lökést adhat régi és új tartalmaidnak

Ha a webáruházad jól működik, bizonyára van egy viszonylag gyakran frissülő, érdekes tartalommal töltött blogod. Ennek egyik fő előnye, hogy elég sok releváns tudásanyag jön létre, aminek mind te vagy a tulajdonosa. Ez egy komoly erőforrás, amivel ugyanúgy gazdálkodni kell, mint a forgóeszközökkel. És mivel a tartalommarketing hosszú távon működik jól, egyszer használni egy tartalmat: pazarlás. Nem karbantartani pedig több mint vétek: hiba.

Mondunk néhány módszert, amivel új életet lehelhetsz a régi tartalomba és jobban kiaknázhatod az újban rejlő lehetőségeket is.

1. Frissítsd a régieket!

Nyilvánvaló módja a tartalom felújításának, ha frissítjük a régit. Ez sokszor azért válik szükségessé, mert mondjuk megváltozik egy szabályozás, amitől a 2 évvel korábbi blogbejegyzés tartalma elavult lesz, és szándékunkon kívül olyat közlünk, ami már nem felel meg a valóságnak. Minden körülmények között kerüljük el azt, hogy hanyagságból félrevezessük az olvasót, a blogunk mindig a valóságra reflektáljon. A frissítés némely esetben azt jelentheti, hogy teljesen át kell írni vagy újra kell forgatni az anyagot, de többször elég lehet csak egy részét módosítani. Soha ne dolgozzunk feleslegesen.

2. Dolgozd fel más nézőpontból!

Mindig próbálj a vásárlók fejével gondolkodni, mégpedig többféle vásárlóéval. A klasszikus reklámos módszer, hogy ne csak annak akarj eladni, aki maga használná a terméket, hanem még inkább annak, aki egy szerettének venné meg ajándékba. Itt nemcsak arról van szó, hogy december elején mindenképp hozz le egy cikket ajándékötletekkel, hanem a normál kommunikációdba építsd be ezeket a módszereket, és extrapoláld is. Mutasd be ritkább használati módját, adj ötletet!

3. A tartalom reagáljon a változásokra!

A koronavírus-járvány miatt jelentősen megváltozott az irodai munka, az emberek otthonra vesznek maguknak olyan dolgokat, amiket eddig csak a cégek vásároltak az irodájukba. Mindig reagálj ezekre a változásokra, de a nézőpontváltáshoz nincs szükség válságra, mindössze gondolj kreatívan a termékeidre, és írd meg, hogyan segítenek a mindennapokban.

4. Egyesíts több cikket!

Mivel a tartalommarketingben gyakori, hogy egy blog több évig működik, az évek során bizonyára több cikk is születik egy adott témában. Ha írószereket árulunk a webáruházban, könnyen lehet, hogy 5 év alatt 5 cikkben foglalkoztunk töltőtollakkal. Ha e cikkek közül némelyik minőségileg gyengébbre sikeredett, vagy ismeretlen okból rosszabbul teljesít a többinél, érdemes lehet egyesíteni őket. Az így létrejövő poszt több információt tartalmazhat, a jobb tartalom nagyobb közönséget vonz, ráadásul nem áll fenn annak veszélye, hogy a gyengébb tartalom elriaszt valakit. Ha egyesíted a cikkeket, ne feledd átirányítani a régi URL-eket az új posztra!

5. Kösd össze a tartalmakat!

Magazinok által előszeretettel használt módszer, amikor korábban egy adott témában született cikkeiket egy erre a célra létrehozott gyűjtőcikkben kötik össze. Az új cikk gyakorlatilag semmi mást nem tartalmaz, mint a régi cikkeket sorolja fel linkek vagy beágyazott blokkok formájában, némi összekötő szöveggel. Ez logikailag akkor jó megoldás, ha sok olyan blogbejegyzés született már nálad, amik egy nagyobb téma kisebb részterületeit dolgozzák fel. A nagyobb témákra érdemes a gyűjtőcikket elkészíteni.

6. Bontsd több részre!

Rendszeresen szoktam javasolni azt, hogy egy blogbejegyzést – akár régit, akár újabbat – több Facebook-posztban dolgozzanak fel az ügyfeleim. Például egy listacikk minden listaeleméhez létrehozható egy képes poszt a Facebookon és egy Story az Instagramon. Így az egyetlen “10 dolog, amit utálok benned” című cikk kis extra grafikai ráfordítással akár 20-szoros elérést képes organikusan hozni. Videós tartalomnál is jól működik, ha a 15 perces videóból kivágunk 20 másodperces teasereket, amiket kiteszünk az Facebookra. Arról nem beszélve, hogy ilyenkor könnyebben lehet különböző közönségekre hirdetni a közösségi médiában, így jelentősen olcsóbb és hatékonyabb lehet a reklámozás is.

7. Válts a médiumok között!

Ha tavaly írtál egy cikket a blogodra arról, hogyan kell olajozni a webáruházadban kapható ablakok zsanérjait, de akkor csak képpel illusztráltad a posztot, most készítsd el ugyanezt egy 30 másodperces rövid videóban. Egy hónap múlva pedig megcsinálhatod az élő bemutatót is a Facebookon, ahol 10 percig beszélsz az olajozás módjáról és annak szükségességéről. A médiumok közti váltás természetesen bármely irányban alkalamazható. és érdemes fordítva is csinálni: ha elkészült egy videó a Youtube-csatornádra, írj róla egy blogbejegyzést, és azt posztold a Facebookodra.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!