Összegyűjtjük azt az 5 gyakori hibát, amit a kezdő webáruház tulajdonosok rendszeresen elkövetnek. Egy rossz minőségű kép, rosszul elhelyezett információ, egy rossz mozdulat a weboldaladon és máris tucatnyi vevőt veszítettél. Ezzel a kis optimalizációval havonta akár milliós forgalmat is nyerhetsz. Nézzük is sorba a hibákat, a legkisebb veszteségtől a legnagyobbig!

1. Gyenge minőségű termékfotókat használsz

Ha egyediek akarunk lenni és kitűnni a tömegből, fontos, hogy egyedi, saját készítésű termékfotókat helyezzünk el az oldalunkon. Azonban így könnyedén belefuthatunk abba a hibába, hogy rossz minőségű, amatőr képek kerülnek fel, ami miatt persze sok vevőt elveszítünk.

A Nagy Webáruház Felmérés szerint egy webshop átlagos kosárértéke 20.355 Ft, és az átlagos konverziós ráta 0 – 0,5% között van. Ha az átlagos napi 200 látogatót és a 0,5%-os konverziós rátát vesszük, akkor napi 1 vásárlója van a webshopnak, azaz a napi bevétel 20.355 Ft körül van.

A VWO esettanulmánya szerint a jobb és nagyobb méretű termékképeknek köszönhetően 9%-kal nőtt a bevételük. A mi webáruházunk esetében ez napi 1831 Ft-ot jelent, az az egy hónapra 54 930 Ft-os bevételnövekedést.  

2. Képes üdvözlő e-mail

Üdvözlő e-mail az, amit új feliratkozóidnak küldesz automatikusan, miután megadták az email címüket. Ezt a lépést nem szabad kihagynunk, hiszen a legtöbben számítanak rá. Emiatt az üdvözlő e-mailek megnyitási rátája akár 60% is lehet. Fontos, hogy energiát fektessünk bele, ne csak gyorsan összecsapjuk.

És bár mind szeretjük a nagyon szép email sablonokat, egy kép beillesztésével könnyedén a spam mappába kerülhet az üdvözlő emailünk.

Lássunk egy példát! Mondjuk, hogy az átlagos megnyitási ráta 18%. Képpel ezt egyből lecsökkenthetjük 9%-ra. Egy átlagos webshopnak 2.000 fős az e-mail listája, amiből gyűjthetne havonta 180.000 Ft bevételt heti 2 e-maillel. Na, de most jön a lényeg! Mivel felére csökkentette a megnyitási rátát, így annak csak a felét keresi meg, azaz 90.000 Ft-ot.

3. Csak regisztrációval lehet vásárolni  

Azok a látogatók, akik először vásárolnak az oldalunkon nem biztos, hogy be akarnak regisztrálni. Sőt! Ezzel könnyedén el is ijeszthetjük őket. De az is lehet, hogy szimplán nincs most ideje rá, és csak szeretné gyorsan leadni a rendelést.

Fontos, hogy engedélyezzük a vásárlást vendégként is. De arra is figyeljünk oda, hogy vendégként is legyen lehetősége a látogatónak elmentenie a kosarának tartalmát, arra az esetre, ha később térne vissza befejezni.

Korábbi cikkünkben is írtunk a kosárelhagyásról, melyből kiderül, hogy a látogatók 28%-a hagyja félbe a vásárlást szimplán azért, mert nem akart regisztrálni. Ha ismét a korábbi adatokat vesszük figyelembe: napi 200 látogató mellett ugye napi 1 vásárlónk volt, ami havi 30 vásárlót jelent. Gondolj bele, hogy a havi 30 vásárlónak a 28%-a 8,4. Tehát 8 vásárlót menthetnél meg egy egyszerű vendég vásárlás felajánlásával. Az átlagos kosárértéket nézve az 170.982 Ft.

4. Eldugott fontos információk (szállítási költségek, ügyfélszolgálat)

Tudtad, hogy a legtöbb kosárelhagyás a váratlan szállítási költségek miatt történik?

Ezért fontos, hogy időben feltüntessük az esetleges szállítási költségeket, a főoldalon és a termékoldalon egyaránt. De a szállítási díjak mellett ne feledkezz meg a szállítási és visszaküldési irányelvek feltüntetéséről se. Az ügyfélszolgálat elérhetősége is legyen jól látható helyen.

Ezekkel az apró kiegészítésekkel az átlagos 74%-os kosárelhagyást akár 10%-kal is javíthatjuk.

Ha maradunk a havi 30 vásárlásnál és 74%-os kosárelhagyással számolunk, akkor az azt jelenti, hogy körülbelül 85 vásárlót veszítettünk el. Ha 64%-kal számolunk, akkor egy hónapban 12 vásárlót mentettünk meg a fontos információk feltüntetésével, amit beszorozva az átlagos kosárértékkel máris szereztünk 244.260 Ft-ot!

5. Nem mobilbarát az oldalad  

Bár már szerencsére ebbe egyre ritkábban futunk bele, de sajnos még mindig akad több olyan webáruház, mely nem reszponzív, ezt saját kutatásunk is igazolja. A mai világban, amikor a látogatók majdnem fele mobilról érkezik, erre már muszáj odafigyelnünk!

Nézzünk ismét egy példát: mondjuk a látogatóinknak 37%-a mobilról érkezik. Tehát a havi 6000 látogatóból 2200 érkezik mobilról.

A nem reszponzív oldalak konverziója jó esetben eléri a 0,1%-ot, tehát havonta 2 vásárlónk van. De egy reszponzív oldallal akár 1% fölé is emelhetjük a konverziót. Így máris 22 vásárlónk van egy hónapban. Az átlagos kosárértéket számolva ez 406.000 Ft-os kiesést jelent egy hónapra.

Úgyhogy ne felejtsd el tesztelni mobilon a rendelés leadást, nehogy abba a hibába fuss, hogy bár szépen jelenik meg, de a rendelést nem küldi el mobilról.

Lássuk akkor összesítve, hogy mennyi pénzt is bukunk ezeknek a hibáknak az elkövetésével:

  • Üdvözlő email képpel: 90.000 Ft
  • Gyenge minőségű termékfotók: 54.930 Ft
  • Kötelező regisztráció: 170.982 Ft
  • Nem jól feltüntetett információk: 244.260 Ft
  • Nem reszponzív oldal: 406.000 Ft

Összesen: 966.172 Ft  

Tetszettek a tippek? Szeretnéd javítani a webáruházad forgalmát? Látogass el az Ecommerce Expora, ahol gyakorlati tippek tucatjai várnak!

Kálmán Tamás bemutatja, hogyan tudunk személyre szabott, automatizált e-maileket küldeni, konkrét példákon keresztül. Hallgasd meg Kovács István előadását az Ecommerce Expo-n, 10 konkrét tippet ad a bevételeid növelésére, melyet akár másnap át is ültethetsz a gyakorlatba. Pongor-Juhász Attila pedig 3 súlyos hibát fog bemutatni, amiért nem álmodhatnak a webshop tulajdonosok önjáró vállalkozásról. Ha érdekel, hogyan tudsz önjáró vállalkozást építeni, semmiképp se hagyd ki.

(A cikk az Ecommerce Expo támogatásával készült.)