Az orosz e-kereskedelmi szektor 2017 első félévében mintegy 7,2 milliárd euróra rúgott, ami a tavalyi év azonos időszakához képest 22 százalékos (!) növekedést jelent.

Év végére az internetes kereskedelem akár a 16 milliárd eurós értéket is elérheti Oroszországban – jelentette a TASZSZ hírügynökség mértékadó iparági forrásokra hivatkozva. A határokon átívelő vásárlás még ennél is jelentősebb, egy év alatt mintegy 34 százalékos növekedést mutat és értéke eléri a 6 milliárd eurót.

Érdekesség és az orosz webáruházi szektor sajátossága, hogy az összes tranzakció 37 százaléka nemzetközi vásárlásokból ered, az import és az export aránya meglehetősen kiegyensúlyozatlan, a belföldi értékesítésből származó bevételek csupán 11 százalékkal nőttek.

Az orosz internetes vásárlók egyébként az esetek 90 százalékban kínai webshopokból rendelnek, ezt követi az Európai Unió és az Egyesült Államok, amelyek együttesen 6 százalékon osztoznak. Ha nominálisan nézzük, az elköltött pénz 52 százaléka vándorol kínai zsebekbe, az EU 23, az USA pedig 12 százalékkal követik.