Az e-kereskedelem 2022-re Nyugat-Európában a teljes kiskereskedelmi értékesítés 13,9 százalékát teszi majd ki – jelzi előre a Forrester kutatóintézet. Hozzáteszik: élelmiszerek nélkül ugyanez a szám 20 százalékra rúghat a régióban. Az előrejelzés szerint a nyugat-európai e-kereskedelmi volumen folyamatos, évi átlag 11,3 százalékos növekedésére számíthatunk az elkövetkező 5 év során. A leggyorsabb növekedés a régión belül Olaszországban és Spanyolországban várható.

A kutatók úgy számolnak, hogy habár az élelmiszeripari termékek az egyik leggyorsabban fejlődő szegmenst alkotják, nem várható, hogy az internetes értékesítés 5 éven belül meghaladja a 4,4 százalékot. Az e-kereskedők a zene, film, adathordozó, számítástechnika, belépőjegy, könyv, szoftver, számítógépes játék és gyermekjáték termékkategóriák esetében arra számíthatnak, hogy az online értékesítés akár a teljes volumen 50 százalékát is elérheti 2022-re.