Március végén az Egyesült Királyságban is elindult a Loop, egy fenntartható e-kereskedelmi szolgáltatás, melynek keretében külön erre a célra tervezett újrafelhasználható tároló dobozokba csomagolják a megrendelt árucikkeket – számolt be róla az Ecommerce News Europe. Indulásként 5000 felhasználó számára nyílik meg a lehetőség a szolgáltatás tesztelésére, a Tescoval együttműködésben.
A Loop az elmúlt évben Franciaországban debütált. A szolgáltatás lényege, hogy a csomagolóanyagokat, dobozokat újrafelhasználásra tervezzék ahelyett, hogy a mostani gazdasági modellnek megfelelően eldobják azokat, ha kiürültek. A nagyobb gyártók, mint például az Unilever, a Procter & Gamble és a PepsiCo Franciaországban már együttműködnek a Looppal. Tehát, függetlenül attól, hogy valaki narancslevet, majonézt vagy fogkefét szerez be a Loopon keresztül, minden csomagolás újrafelhasználható, ami forradalmi változást hozhat az áruszállításban a fogyasztótól a termelőig.
Hogyan működik a Loop?
A vásárlók sokféle terméket rendelhetnek meg: a Häagen-Dazs fagylalttól a Milka kekszig, a fogkrémtől a Coca-Coláig. Az üvegből, acélból és egy egyéb tartós anyagokból készült dobozokba, tartókba csomagolt termékeket a fogyasztók részére házhoz szállítják. Az áru felhasználása, elfogyasztása után a vásárló az üres dobozokat egy erre a célra biztosított tárolóba helyezi, és ezt később a kiszállító cég begyűjti. A visszakerült tároló dobozokat megfelelő mosogatás és fertőtlenítés után ismét fel lehet használni.
Együttműködésben a Tescoval
A Loop szolgáltatása az év folyamán a Tesco szupermarketekkel közösen fog beindulni a szigetországban, a termékek megvásárolhatóak lesznek a Tesco szupermarketekben és online áruházaiban is. A cég weboldalán keresztül leadott online megrendeléseket a szupermarketlánc fogja kézbesíteni.