A Google+ megszűnését követően megfigyelhető, hogy a Google igyekszik egyre több közösségi médiás eszközt elérhetővé tenni a vállalkozások számára. A keresési eredmények között most például több új lehetőséget is ajánl a Google My Business profilok tulajdonosainak, amelyekkel a cégek még több felületen kapcsolódhatnak a felhasználókkal, rögtön a találati listából.
Így magyarázza a Google az újítások fontosságát: “Mióta 5 évvel ezelőtt elindítottuk a Google My Business-t, több mint 150 millió helyi vállalkozásnak segítettünk, hogy rájuk találjanak ügyfeleik az online kereséseik során. Manapság, amikor az emberek vállalkozásokra keresnek rá, egyre specifikusabb információt várnak. Például “éjszaka nyitva tartó éttermek a belvárosban” vagy “rooftop happy hour koktélokkal”, valamint több mindent szeretnének elintézni online, legyen szó akár egy szállás-, vagy asztalfoglalásról, vagy hogy milyen termékeket kínál az adott cég.”
Hogy segítse az új igények kielégítését, a Google most az alábbi négy funkciót adta hozzá a My Business profilokhoz:
1. Üdvözlő ajánlatok
Az egyik legnagyobb vonzereje az üzleti közösségimédia-profiloknak a felhasználók számára, hogy könnyen értesülhetnek általuk a különböző akciókról. A Search Engine Journal kutatása szerint az ügyfelek 63%-a követ e célból cégeket a közösségi médián.
Ezt az igényt kielégítendő a Google most lehetővé tette a cégek számára, hogy különleges ajánlatokkal jutalmazzák azokat az ügyfeleket, akik bekövetik, azaz követni kezdik profiljukat a Google felületein.
Ahogy a fenti példán is látható, miután a felhasználó a követés gombra kattint a cég profilján, letöltheti a kedvezményes vásárlásra jogosító kupont.
2. Egyedi URL-ek
A másik új segítség, amit a Google nyújt a céges profiloknak, hogy a vállalkozások regisztrálhatnak maguknak egy rövid nevet és URL-t. A cégek rövid nevei gyakorlatilag egy Google felhasználónévként szolgálnak és a Google szerint: “Ezzel az URL-lel a cégek könnyen elérhetővé tehetik Google profiljukat a felhasználók számára, így ügyfeleik könnyebben intézhetnek majd foglalásokat vagy írhatnak értékeléseket”.
A következő hónapokban pedig a Google Mapsre is bevezetésre kerülnek ezek a rövid nevek és URL-ek.
3. Új megjelenítési lehetőségek
Remek lehetőség a cégek számára, hogy Google profiljukat még jobban saját arculatukra szabhatják, hogy mostantól logót, borítóképet és fotókat is feltölthetnek, amelyek azonnal megjelennek a keresési listában, a látogatók számára.
4. Offline marketing eszközök
A szintén új Google Marketing Kit weboldalról pedig ingyenesen letölthetők Google-os matricák és testreszabható poszterek. Ezekkel az eszközökkel az offline üzletekbe látogatókat buzdíthatják a cégek arra, hogy keressék fel Google profiljukat, illetve megjeleníthetik offline boltjaikban az online kapott értékeléseket. Remek lehetőség az online és offline jelenlét összekapcsolására!