Egy nemrégiben készült felmérés szerint, az amerikai vásárlók új termékek vagy márkák után kutatva első körben általában a képek alapján próbálnak információkat szerezni az adott áruról vagy cégről.
Az első benyomás fontos, és a vásárlók fele leginkább az itt talált képek alapján próbál dönteni arról, hogy érdekli-e a termék és egyre inkább specifikusan a képeket keresik a Googlenél, egyre gyakrabban használva a cég képkereső szolgáltatását, a Google Imagest.
Ezt az igényt felismerve a keresőóriás, márciusban indította útjára teszt jelleggel a kifejezetten képkeresőre optimalizált hirdetési lehetőségét. Az online kereskedők és gyártók immár a Google Images találati oldalán is megjelenthetnek, közvetlenül a landing pagere mutató hirdetésekkel, amelyek révén a felhasználók közvetlenül is megismerkedhetnek az egyes cégek termékportfóliójával.
A jelenleg szűk körben tesztelt Google Images reklámok tehát elsősorban a vizuális inspirációért felkereső felhasználókat célozzák meg, és csak néhány kiválasztott partner számára, előre meghatározott keresési találati oldalon jelennek csak meg.
A kép találatokon keresztüli megvásárolható termékek egyelőre még csak olyan stringekre keresve eredményezhetnek találatokat, mint a “home office ideas”, “shower tile designs”, vagy “abstract art”.
Működése meglehetősen egyszerű: a felhasználó rákeres a lakberendezési ötletlére a Google Images segítségével, a termékek pedig a találati oldalon megjelenített képeken közvetlen vásárlásra lehetőséget teremtő linkekkel együtt jelennek meg. A felhasználó tehát a megtekintett termékek oldalán azonnal meg is vásárolhatja a képeken szereplő tárgyakat.
A cég nemcsak a linkekkel próbálkozik, ezzel egyidőben kezdték meg a Google Images találati oldalon található banner reklámok tesztelését is, amely nagyobb márkák számára ad lehetőséget arra, hogy a számukra releváns képkereső találati oldalon jeleníthessenek meg brand-és image kampányokat.