A tartalmi SEO területén izgalmas változásoknak nézünk elébe 2025-ben, mert a tavalyi év tapasztalatai mellett másra is szükség lesz ahhoz, továbbra is nyeregben maradhass. Ennek alapvető oka az, hogy a gyakori Google frissítések és az AI térnyerése miatt újra kell gondolnunk a megszokott tartalomstratégiáinkat. De semmi vész, segítünk! Összeszedtük, milyen változásokra, súlypontáthelyezésekre érdemes odafigyelni. 

Nézzük akkor, mik azok a tartalomformátumok (és SEO-praktikák), amelyekre érdemes különösen is odafigyelni 2025-ben!

1. Videók

A videótartalmak szerepe idén minden eddiginél fontosabb lesz. A Google keresőben is egyre gyakrabban jelennek meg videós találatok, különösen a „hogyan” jellegű keresésekre. Ne féljünk rövid, informatív videókat készíteni termékeinkről, szolgáltatásainkról. A felhasználókat segítő (pl. unboxing videó vagy használati útmutató) videókkal jelentősen csökkenthető a termékvisszaküldések aránya, mivel a vásárlókat kisebb eséllyel éri váratlan (kellemetlen) meglepetés. A külföldi mamut webshopok áraival persze nagyon nehéz versenyezni, de a megbízhatóság, az “azt kapom, amit várok” élmény olyan rés a pajzson, amit érdemes kihasználni.

A videók feliratozása is mondhatni kötelező elem ma már. Ez nemcsak az akadálymentesítés miatt fontos, hanem SEO szempontból is értékes. A feliratban (és a videó alatti leírásban, címkékben) használt kulcsszavak segítségével a keresőmotorok jobban megértik, miről szól a videó, ez alapján pedig több releváns keresésre is megjelenhet a találati listában. A felhasználói élményt egyértelműen erősíti, ami a nézettséget és a megosztásokat is növelheti.

2. Interaktív tartalmak

Az interaktív tartalomformák is felértékelődnek, és elsősorban mobil felületen lehetnek hatékonyak. A statikus képek helyett olyan vizuális tartalmakat érdemes készítenünk, amelyekkel a felhasználók interakcióba léphetnek. A kalkulátorok, kvízek és interaktív útmutatók:

  • az engagement metrikákat is javítják (ezekről később, szintén erősödő szerepük lesz 2025-ben),
  • értékes adatokat is szolgáltatnak a felhasználói preferenciákról,
  • és a konverziós arányt is növelik, mivel a felhasználók pontosabb, relevánsabb információkat kapnak általuk.

Például egy ruházati webshopban egy mérettáblázat helyett készíthetünk interaktív méretválasztót, ami nemcsak felhasználóbarát, de a keresőknek is jobban tetszik, hiszen növelik az oldalon eltöltött időt. Vagy egy festék webshopban készíthetünk olyan kalkulátort, amely a falfelület mérete, elhelyezkedése, világítási tényezők, stílus preferenciák alapján releváns termékeket ajánl.

3. Q&A és összehasonlító tartalmak

A magyar felhasználók keresési szokásai folyamatosan változnak. A „hogyan” és „miért” típusú keresések aránya az utóbbi években egyre nő, ami azt jelzi, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak. Az e-commerce szektorban ez a változás a termékleírások újragondolását teszi szükségessé. Már nem elég egyszerűen bemutatni egy terméket – meg kell válaszolnunk a használatával kapcsolatos kérdéseket is. Ezt megtehetjük videós, de akár kérdés-válasz formában is, ami a felhasználóknak is izgalmasabb, és interaktívvá tehető.

Különösen érdekes trend a „legjobb” és „összehasonlítás” kifejezések használatának növekedése a keresésekben. A vásárlók alaposabban tájékozódnak, mielőtt meghoznák döntésüket. Erre válaszul érdemes részletes összehasonlító tartalmakat készítenünk, amelyek valódi segítséget nyújtanak a döntéshozatalban.

A pozícióvolatilitás kezelése

A gyakori Google frissítések miatt a találati listában elfoglalt pozíciónk instabilabb lehet 2025-ben. Ezt elsősorban azzal ellensúlyozhatjuk, ha az információs keresések minél nagyobb arányát le tudjuk fedni releváns tartalommal. Néhány példa:

  • Témakörök teljes lefedése: Egy-egy témát járjunk körbe minden aspektusból. Ha például lámpákat árulunk, ne csak a kategória- és termékleírásokra koncentráljunk, hanem írjunk a különböző világítási megoldásokról, energiatakarékosságról, dizájn tippekről is a céges blogon. Ez erősíti a szakmai hitelességünket a keresőknél, valamint plusz forgalmat hoznak az oldalunkra az információs keresések lefedésével.
  • Rendszeres tartalom audit: Negyedévente érdemes átnézni a legjobban teljesítő tartalmainkat, és frissíteni őket az aktuális információkkal, trendekkel.
  • Többféle tartalomformátum használata: Ugyanazt az információt érdemes több formában is elérhetővé tenni. Egy bútorösszeszerelési útmutató lehet videó, step-by-step guide és infografika is.

Zero-click keresések elterjedése

A fogyasztói igények alapvetően nem változnak, azonban az, ahogyan ezekre reagálnunk kell, nagyon is átalakulóban van. A zero-click keresések arányának növekedésével a felhasználók egyre inkább közvetlenül keresnek és találnak információkat és termékeket anélkül, hogy weboldalakra kattintanának. Ezért fontos, hogy közvetlen kapcsolatokat építsünk ki a közönségünkkel közösségi média kampányokkal és hűségprogramokkal. Technikai oldalról pedig a schema markup használata segíthet abban, hogy tartalmunk megjelenjen a kiemelt részletekben vagy más zero-click elemekben. Ezáltal növelhetjük a márka láthatóságát és hitelességét, még ha a felhasználók nem is kattintanak át közvetlenül a weboldalunkra.

KPI-ok és metrikák 2025-ben

A Search Engine Journal 2025-ös SEO trend előrejelzésében olvasható, hogy a felhasználói élmény (UX) mérőszámai folyamatosan fejlődni fognak 2025-ben is. A szakértők szerint a Google egyre inkább figyelembe veszi az oldal sebességét, mobilbarát kialakítását és az interaktivitást is. Az UX optimalizálása nemcsak javítja a rangsorolást, hanem növeli a látogatók elégedettségét is.

A tartalmi SEO eredményességének méréséhez az alábbi metrikákat érdemes különös figyelemmel követnünk az alapvető forgalmi és konverziós mérőszámok mellett:

  1. User Engagement metrikák:

  • átlagos oldalon töltött idő (különösen mobil eszközökön), elköteleződés és interakciók a tartalommal – ezek a mérőszámok egyértelmű jelzői a tartalom relevanciájának
  • visszafordulási arány (bounce rate) – különösen az olyan aloldalakon, ahol a tartalmi elemek dominálnak
  • oldalak/munkamenet – ennek a termékkategóriánként való követése segít megérteni a felhasználói út hatékonyságát
  • Kosárelhagyási arány – ez rávilágít a fájdalompontokra, amelyek akadályozzák a látogatókat a gyors és egyszerű vásárlásban
  1. Tartalmi teljesítmény mutatók:

  • A videós találatok aránya egyre fontosabb metrika – ezt a Search Console Video Performance riportjában követhetjük, különös tekintettel a termékbemutatókra és how-to tartalmakra.
  • A Core Web Vitals mutatókat tartalomtípusonként érdemes vizsgálni a PageSpeed Insights és a Search Console Core Web Vitals riportjának kombinációjával.

Az AI eszközök szerepe a tartalmi SEO-ban

Az AI eszközök alkalmazása a tartalomkészítésben trükkösebb, mint ahogy első pillantásra tűnik. Jelentős segítséget nyújthatnak ezek az eszközök, de fontos, hogy megfelelően használjuk őket. A leghatékonyabb megközelítés egy hibrid modell, ahol:

  • az AI segít a témakutatásban és a vázlatkészítésben,
  • a nyers szöveget szakértő írók finomítják,
  • a végső átnézést és jóváhagyást mindig ember végzi, és
  • AI eszközöket használunk a tartalmak (és teljesítményük) elemzésére.

Különösen fontos, hogy az AI által generált tartalmakat mindig alaposan nézzük át és egészítsük ki további értékes információkkal. Valódi szakmai tudást, egyedi insightokat és tapasztalatot kell tükröznie a végleges anyagnak. A Google egyre jobban felismeri az általános, sablonos tartalmakat, a felhasználók szintén, így a kiemelkedés a tömeg(gyártott AI-szövegek)ből kulcsfontosságú lesz 2025-ben.

Az AI-barát tartalomkészítés

Bár az AI-összefoglalók (AI Overview) a Google felületén még nem jelentek meg a magyar tartalmak esetében, az AI alapú keresések növekedése várható 2025-ben, így nyugodtan elkezdhetjük AI eszközökre optimalizálni a tartalmainkat. Így bekerülhetünk velük pl. az AI alapú keresők (SearchGPT) és chatbotok (ChatGPT) találatai és forrásai közé.

Kezdjük a munkát a HTML struktúra következetes használatával – a főcímeket H1, az alcímeket H2-H3 tagekkel jelöljük. Különösen fontos, hogy könnyen értelmezhetővé tegyük a termékek és szolgáltatások adatait: használjunk áttekinthető táblázatokat a specifikációkhoz, és listákat az előnyök-hátrányok bemutatásához. Az AI rendszerek különösen kedvelik a definíciókat, specifikációkat és a kérdés-válasz formátumot, ezért érdemes a gyakori kérdéseket beépítened a tartalomba. Ne feledkezzünk meg a „hogyan működik” típusú leírásokról és a pontos definíciókról sem – ezek mind segítik az AI rendszereket a tartalom feldolgozásában.

Felhasználói szándék alapú tartalmi stratégia

Az egyszerű kulcsszavas optimalizálás helyett már teljes témakörökben érdemes gondolkodnunk, és jobban fókuszálni a középhosszú és hosszú kulcsszavakra. Építsünk fel minden fontos termékkategória köré egy komplett információs központot változatos tartalmakból. A tartalmak tervezésénél vegyük figyelembe a vásárlói út különböző fázisait: az információgyűjtést, az összehasonlítást és a vásárlási döntést. Készítsünk mindegyik fázishoz releváns tartalmakat, és kössük össze őket belső linkekkel. Ez a megközelítés nemcsak a keresőoptimalizálás szempontjából előnyös, de jelentősen javítja a felhasználói élményt is. Például egy kerékpárwebshop esetében a „mountain bike” témakör köré építünk tartalmi klasztert: kezdőknek szóló útmutató, különböző árkategóriák összehasonlítása, terepviszonyok szerinti választási segédlet, karbantartási tippek, és természetesen a konkrét termékajánlók.

Összefoglaló

A tavalyi évhez képest nem forradalmi változásra kell számítani a tartalmi SEO területén 2025-ben, hanem folyamatos finomhangolásra és bizonyos területek még erősebb emelkedésére. A hangsúly a felhasználói szándék alapú tartalmi stratégián, a részletes összehasonlító tartalmakon és a hiteles, egyedi információkat tartalmazó AI-barát tartalmakon lesz. Nyugodtan maradhatunk a bevált módszereknél és a biztos alapoknál, de győződjünk meg róla, hogy a 2025-re kijelölt tartalmi irányaink megfelelnek a vásárlói igényeknek is.

Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?

Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.