Piactérként folytatná online terjeszkedését az elmúlt évek során klasszikus áruházláncból egyre inkább omnichannel kereskedővé vált műszakicikk-forgalmazó – írja a holland Twinkle Magazine-ra hivatkozva az Ecommerce News.
Az 1979-ben Németországban, elektronikai szakkereskedésként indult vállalkozás ma már Európa 12 országában, több mint 850 áruházzal van jelen, melyek mellett sorra nyíltak az egyes régiókban a webáruházaik is.
Az offline értékesítést követő online térnyerés következő lépéseként egy új kereskedelmi platform fejlesztésébe kezdtek, amelyet elsőként Németországban, Ausztriában és Spanyolországban élesítettek – ez az új rendszer lesz az alapja a klasszikus webshoptól eltérő funkcionalitást igénylő piactér üzleti modellnek.
A MediaMarkt célja ezzel a lépéssel a termékkínálatának bővítése olyan módon, hogy ezáltal az együttműködő kereskedőknek egyúttal sokkal nagyobb, könnyebben elérhető vásárlóközönséget is biztosít.
A MediaMarkt Benelux államokért felelős digitális igazgatója, Shariar Khalili a holland Twinkle Magazine-nak adott nyilatkozatában így fogalmazott:
„Egy adott gyártó kínálatát teljes szélességében le tudjuk fedni a piactér modell segítségével, így még több vásárlót tudunk kiszolgálni. Nézzük a televíziókat: mi a választék egy bizonyos részét kínáljuk a saját csatornánkon, de vannak olyan termékek – például akár 30.000 euró értékű készülékek – amelyeket a gyártó közvetlenül is értékesíthet rajtunk keresztül. Ezeknek a raktározása és kínálatban tartása költséges lenne a számunkra.”
A jelenleg béta verzióként publikált új platform elsőként a német piacon nyitotta meg a regisztráció lehetőségét. A MediaMarkt Marketplace (vagy németül MarktPlatz) nem csak a német kereskedők számára elérhető: minden olyan vállalkozás lehetőséget kap a csatlakozásra, amelynek telephelye az EU-ban van, az unión belül adózik, van EU-s bankszámlaszáma, helyi raktárkészlete, tudja biztosítani EU-n belüli címre a termékvisszaküldés lehetőségét elállás esetén, valamint német nyelvű ügyfélszolgálatot is üzemeltet.
Fontos kitétel még, hogy a partnereknek saját logisztikai megoldással vagy partnerrel kell megoldaniuk a megrendelt áruk kézbesítését (közvetlenül a vásárlóhoz), mert a MediaMarkt fulfilment szolgáltatást nem nyújt.
A technikai integrációra már az induláskor is több lehetőség van, a termékek adatai CSV vagy Excel formátumban is feltölthetők, de API interface-en keresztüli automatizáció is megoldható. A platform kereskedői felülete a termékek, rendelések, szállítási információk kezelésére, valamint a vásárlókkal történő közvetlen kommunikációra is biztosít funkciókat. A különböző e-kereskedelmi rendszerekhez történő teljes integrációk fejlesztése még folyamatban van.
A csatlakozó kereskedőknek a MediaMarkt Marketplace használata havi 39 euróba alapdíjba kerül, valamint ezen felül minden egyes tranzakció után jutalékot is kell fizetniük, amelynek mértéke a termékkategóriától függ.
Shariar Khalili interjújában arra is kitért, hogy a német piac béta tesztelése után a következő ország, ahol a piactér modellt bővítik, várhatóan Hollandia lesz majd, a terjeszkedés további üteméről egyelőre nem publikáltak további információkat.