Tartalommarketing ötletek tavaszra

Tartalommarketing ötletek tavaszra

A tavasz a megújulás időszaka, és ebből fakadóan valóságos aranybányája a különféle témáknak, amiről tartalmat gyárthatunk. Az persze sosem árt, ha a választott témáink valamilyen módon kapcsolódnak a tevékenységünkhöz, illetve a termékekhez és szolgáltatásokhoz, amiket kínálunk.

Szezonnyitó tennivalók

A tél vége ritka módon hideg volt az idén, de az időjósok szerint már csak napok kérdése, és érkezik a tavasz. Akkor pedig mindannyian új lendülettel készülünk fel a melegebb időszakra. Tartalommarketing szempontból ez remek alkalmat ad arra, hogy tennivaló listákat készítsünk, illetve tippeket adjunk, mit, hogyan és mivel célszerű csinálni.

Először is rengeteg tennivaló akad a lakás, ház, a nyaraló körül. Ilyen lehet a nagytakarítás, festés, növények ültetése és gondozása. Sok hasznos információval szolgálhatunk a javasolt eszközöktől és módszerektől kezdve a különféle növényeken át a mesterembereket kínáló weboldalakig.

Miután a lakókörnyezetünket rendbe raktuk, mi magunk következünk. Az új szezonhoz új külső dukál: aktuális ruhák, cipők, frizurák, sminkek témájáról szintén számos tartalom gyártható, ráadásul célközönségenként más-más fókusszal: elég, ha a szinglik és a családosok eltérő életmódjára és igényeire gondolunk.

Hasonlóan nagy téma az autónk felkészítése, hiszen a szezonváltás itt is szükség van, téli/nyári gumik váltásától kezdve az ablakmosó folyadék cseréjén át egy alapos külső-belső tisztításig, illetve a kocsi műszaki állapotának felméréséig. Sosem át felhívni rá az autósok figyelmét, hogy tél során a járműre rakódott sós, koszos hólé milyen károkat okozhat.

Az biztos, hogy az év melegebbik felében sokkal több időt fogunk kint tölteni a szabadban, legyen szó könnyedebb mozgásról, kirándulásról, vagy éppen komolyabb sportról. Mindehhez rengeteg tippet adhatunk: ajánlhatunk túraútvonalakat, felszerelést, javasolhatunk kipróbálandó sportokat, edzéstervet, bevált helyszíneket, aktuális programokat. Ne feledjük, hogy egy tartalom csakis akkor működik, ha érdekes, hasznos a fogyasztója számára, ezért célszerű tekintettel lenni rá, hogy éppen fiataloknak, időseknek, kisgyerekeseknek vagy kutyásoknak ajánlunk valamit.

Azt sem érdemes elfelejteni, hogy ilyenkor sokan fogyni szeretnének, amire egyrészt alkalmas a fent már említett mozgás, de az étkezés terén is adhatunk tanácsokat.

Sokan már a március 15-i hosszú hétvégén, vagy a hónap végén kezdődő tavaszi szünetben elutaznak, mások pedig felkészülnek a nyárra, például utak foglalásával vagy felszerelések megvásárlásával, a bőröndöktől kezdve a sátrakig. Ezért az utazás, mint téma mindenképpen aktuális: például gyárthatunk tartalmat úticélokról, továbbá arról, hogy mi mindenre figyeljünk, illetve miket szerezzünk be az előkészületek során.

Közelgő ünnepek

A tavaszi ünnepek sorát március 8-án a nőnap nyitja. Húsvét vasárnap idén április 1-re esik, anyák napja május 6-án, gyereknap pedig május 27-én lesz.

Adja magát, hogy ilyenkor ajándékozási tippekkel szolgáljunk – feltéve, ha van érdekes javaslatunk, ami túlmutat a virág-édesség-játék triumvirátuson. Húsvét alkalmából például biztosan érdemes foglalkozni a kisállatok témájával, mivel ilyenkor szokás nyuszit, csibét ajándékozni, de akadnak, akik a kiskutyát is ilyenkor szerzik be. A leendő tulajdonosok figyelmét mindenképp érdemes felhívni az állattartással járó felelősségre, tennivalókra, és persze hasznos tippeket is nyújthatunk nekik.

mm
Juhász György

A Kosárérték vezető szerkesztője, a Tartalomgyár egyik alapítója. Húsz évet dolgozott médiában, többek között az Origo.hu főszerkesztő-helyetteseként és a Ringier Kiadó online divíziójának vezetőjeként.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!