Olykor furcsa helyzetek alakulnak ki a házhoz szállítás során a használt termék elszállításával kapcsolatosan. Ezeknek a kiindulópontját a legtöbbször a megrendelő nem teljesen pontos ismeretei jelentik. Így fontos tisztázni: mit, mikor, hogyan lehet egy-egy új csomag érkeztével a házhoz szállítást végző szakemberekre bízni, nekik átadni. A kritikus helyzetek előírásoknak is megfelelő, egyszerűsített és felhasználóbarát, innovatív megoldásán ráadásul a szolgáltató is dolgozik.  

Korábban a házhoz szállítást már több szemszögből is megvizsgáltuk, viszont az említett tevékenység nem csupán az új termékről szól. Egy újabb megoldást igénylő részfolyamata a használt termékek elszállítása és előírásoknak megfelelő kezelése. Sokan tisztában vannak vele, hogy új háztartási gép, illetve műszaki cikk kiszállításakor a vevőnek lehetősége van arra, hogy a használt termékét a kereskedőt képviselő szállítóval elszállíttassa.

Az ezzel kapcsolatos szabályokat azonban már sokan nem ismerik megfelelően.

Ennek kettő oka lehet, az elszállítás feltételeit nem vagy nem megfelelően részletezik a kereskedők, vagy maguk a felhasználók nem olvassák el azt figyelmesen. Ez a folyamatnak egy kicsi, de nagyon fontos része és ennek elmaradása konfliktust eredményezhet az ügyfél és a kiszállításért felelős sofőr között. A képlet pedig nagyon egyszerű: megfelelő kommunikáció.

Mennyi hellyel lehet gazdálkodni?

Nézzünk meg egy pár esetet ennek szemléltetésére! Első és elengedhetetlen lépés a kereskedők részéről, hogy a megbízásokon megjelöljék a használt termék elszállítási igényt. Ez azért létfontosságú, mert a házhoz szállító autók többsége nem csak kiszállítást végez, hanem egyéb partnerektől további árukat is vesznek fel.

Nagyon pontosan kell kalkulálniuk a szükséges rakhellyel és ha hiányzik az említett információ, bizony lehet, hogy a használt termék azonnali elszállítására nincs lehetőség. Van úgy, hogy ezt a helyzetet csak egy újabb megbízással lehet megoldani, ami akár plusz költséget is jelenthet vagy konfliktust eredményezhet.

Nagyon fontos, hogy a fent említett szituációkban a használt gép elszállítás nem egyenlő a lomtalanítással. Számos alkalommal jelentkeznek a címzettek olyan igénnyel, hogy akár 3-4 háztartási gépet is át szeretnének adni elszállításra. Információ hiánya, ami ezt a félreértést elkerülhetővé tehetné: a megvásárolt termékkel azonos kategóriájú és darabszámú használt terméket köteles átvenni a kereskedő. Mit jelent ez pontosan?

Az app csak az egyik kulcs

Egy porszívó vásárlásánál nem lehet egy 300 literes hűtőszekrényt átadni elszállításra, mert ezt a kereskedőnek nem kötelessége átvenni. Mi a megoldás arra az esetre ha nem történt előzetesen új termék vásárlás, de magánszemélyként a használt termék elszállítását szeretnénk szabályszerűen megoldani, arra is van lehetőség a HDT App-on keresztül. Az applikáció letöltését [Androidra közvetleül itt, Applere pedig itt érhető el az app] és regisztrációt követően pár kattintással megszabadulhatunk a már nem használt háztartási termékeinktől.

Ennek fontos feltétele, hogy a használt termék szállítható állapotban legyen. Ez így önmagában kevés információ és mindenképp szükséges részletezni, hogy mindenki számára érthető legyen. Mit is jelent ez? A használt gépnek üzemen kívül kell lennie, le kell kötni azt a víz, gáz, vagy elektromos hálózatról. A termékeken belül sem lehet víz, jég, illetve a külsejének olyan állapotban kell lennie, hogy az megfeleljen a minimális közegészségügyi előírásoknak.

Gondoljunk csak bele, az ilyen küldeményeket nem önmagukban szállítják. Azok olyan autókra kerülnek fel, ahol más szállítandó termék is utazik, így azok védelme első számú szempont. A termékből kifolyó víz, vagy a leolvadó jég eláztathat TV-ket, bútorokat és így komoly kár keletkezhet. A kézi rakodás és a hulladékkezelőnek történő átadás előtti raktárban történő tárolás miatt pedig balesetveszélyes és közegészségügyileg problémás az említett szabályok elhanyagolása.

Felkészített ügyvitel kell

A következő időszakban a hulladékgazdálkodási szabályok egyre szigorúbbá válnak. Így várható, hogy a közeljövőben a használt termékeket is egyedi nyilvántartásba kell venni és annak megfelelően kell kezelni. Ez egy új korszakot fog nyitni, mert ennek csak olyan piaci szereplők tudnak megfelelni, akiknek ügyviteli rendszere fel van készítve arra, hogy ezeket a feladatokat megfelelően, pontosan és hatékonyan ellássa.

Aki tehát előre tervez az már most olyan megoldásokban gondolkodik, hogy az ilyen kereskedői igényeket adott esetben majd ki tudja elégíteni és a folyamatosan változó szabályozásoknak rugalmasan meg tudjon felelni.

A fenntarthatósági elvek az elmúlt években lényegesen felértékelődtek. Így egyre több kereskedő gondolkodik abban, hogy használt készülékek kezelésének egyfajta mellékágaként a használatra alkalmas készülékeket újraértékesítik. Régebben ez egy mellőzött terület volt a nagy piaci szereplők részéről, most egyre többen látnak benne lehetőséget. Ráadásul, amennyiben egy szervízközpont is részt vesz a folyamatban, akkor lehetőség van arra, hogy sokkal több eszközt hozzanak újra működésbe. Így lényegesen csökkentve a keletkezett elektronikai hulladék mennyiséget.

Nagyon érdekes kérdés, hogy ez most csak egy fellángolás-e, vagy valóban egy komoly, a környezetvédelmet erőteljesen támogató üzletág nyílik meg ezen törekvéseknek köszönhetően?

Használati cikk, tartós fogyasztási cikk, bútor vagy akár autó gumiabroncs házhozszállítása?
A számodra megfelelő szolgáltató mi, a HDT vagyunk. Kattints és ismerj meg minket és a szolgáltatásainkat.