Az e-kereskedelem turbulensen változó világában nélkülözhetetlen, hogy az ágazat szereplői naprakész információkkal rendelkezzenek a piac aktuális állapotáról és trendjeiről. Ezt a célt szolgálja a Shoprenter által 2008 óta évente elvégzett Nagy Webáruház Felmérés, melynek eredményéről korábban mi is beszámoltunk. A kutatás átfogó képet nyújt a magyar e-kereskedelem fejlődéséről és változásairól. 

Kezdetét vette a 18. Nagy Webáruház Felmérés – a kutatás, amelyre minden e-kereskedelmi döntéshozó odafigyel!

Ha webáruházat üzemeltetsz, most rajtad a sor, hogy megoszd a tapasztalataidat és elmondd:

  • hogyan változott az elmúlt évben a webáruházad?
  • milyen megoldások, újítások hoztak áttörést – vagy épp nehézségeket?
  • és mit gondolsz, merre tart a magyar e-kereskedelem?

Segíts válaszaiddal és töltsd ki az anonim kérdőívet, amely körülbelül 20 percet vesz igénybe!

Fáradozásod nem marad jutalom nélkül, kitöltés után olyan értékes ajándékhoz juthatsz hozzá, amely segít majd a vállalkozásod fejlesztésben.

A kérdőív itt érhető el: Nagy Webáruház Felmérés 2025 kérdőív

Az adatgyűjtés 2025. július 31-ig tart, az eredményeket pedig várhatóan szeptemberben publikálják majd.

Ezért készül el a Nagy Webáruház Felmérés minden évben

A felmérés célja, hogy átfogó képet adjon a hazai webáruházak aktuális helyzetéről, feltárja az esetleges jövőbeli fejlődési irányokat és azokat a kihívásokat, amelyekkel a webáruház tulajdonosok nap mint nap szembesülnek. A kutatás többek között az alábbi kérdésekre keresi a választ:

  • Hogyan változott a webáruházak forgalma az elmúlt évben?
  • Milyen kihívásokkal kell megküzdenie a webáruházaknak? És hogyan próbálnak ezekkel megküzdeni?
  • Milyen preferenciáik vannak a webáruház tulajdonosoknak a szállítási és fizetési módokat illetően?
  • Milyen marketing tevékenységek jellemzőek a webáruházak esetében?
  • Hogyan használják a hazai e-kereskedők a mesterséges intelligenciát?

Miért érdemes részt venni a kutatásban?

A felmérésben való részvétellel a kitöltők hozzájárulnak ahhoz, hogy egy átfogó és pontos képet kapjunk az e-kereskedelmi szegmens aktuális állapotáról, amely alapján értékes következtetéseket vonhatunk le.

A felmérés keretében nem csupán az aktuális helyzetet vizsgáljuk, hanem az e-kereskedelmi trendek hosszabb távú alakulását is. Az adatokat és eredményeket 2008 óta gyűjtjük, így lehetőség nyílik arra, hogy időbeli összehasonlításokat végezzünk. Ezáltal láthatjuk, hogyan alakult a webáruházak forgalma, milyen új kihívások merültek fel, és hogyan változtak a fizetési és szállítási preferenciák az évek során. 

A szervezők jóvoltából a válaszadók azonnali hozzáférést kapnak a 2025-ös Ecommerce Expo 10 legnépszerűbb előadásához – olyan elismert szakértőktől és vállalkozóktól inspirálódhatnak, mint például: Wolf Gábor (Marketing Commando), Dr. Mérő László (Tudományos Stand Up), Madar Norbert (PwC), Papp Gábor (The Pitch), Nagy Barna (Kreatív Vonalak), és megnézhetik a legizgalmasabb kerekasztal-beszélgetéseket is.

A felmérésben résztvevő webáruházak, nem csak a 10 videóhoz juthatnak hozzá, hanem további értékes nyeremények is gazdára találnak a jelentkezők között:

  • 10 db páros belépőjegy a 2026-os, 10. jubileumi Ecommerce Expo-ra
    (értéke: 80.000 Ft / páros jegy)
  • 50 db 50 százalékos kedvezménykupon, melyet a 2026-os Ecommerce Expo jegyvásárláskor lehet majd érvényesíteni.
    (értéke 20.000 Ft / jegy)

A kérdőív anonim módon kitölthető ezen a linken.

Hogyan segíti a felmérés a webáruházakat?

Az eredményekből származó adatok segítségével a webáruház tulajdonosok pontosabban tervezhetik meg üzleti stratégiájukat, jobban megérthetik a piac és a vásárlói szokások változásait, és hatékonyabban reagálhatnak a felmerülő kihívásokra. A felmérés eredményei alapján a kereskedők átfogó képet kaphatnak arról, hogy milyen új trendek és technológiák jelentek meg a piacon, illetve hogy versenytársaik milyen megoldásokat alkalmaznak a siker érdekében.

A felmérés eredményei azonban nem csupán a webáruház tulajdonosok számára tartogatnak hasznos információkat, hanem az egész e-kereskedelmi közösség számára. 

A jövőbe tekintve

Az e-kereskedelmi szektornak számos kihívással kell szembenéznie, a Nagy Webáruház Felmérés elkészítése pedig, a Shoprenter elkötelezettségét tükrözi a hazai e-kereskedelem fejlesztése iránt. Legyen szó logisztikai problémákról, fizetési nehézségekről vagy a marketing hatékonyságának növeléséről, a Nagy Webáruház Felmérés segít feltérképezni ezeket a kihívásokat, és bemutatni, hogy az e-kereskedők hogyan küzdenek meg velük. Az eredményekből levonható tanulságok segíthetnek abban, hogy az online kereskedők sikeresebbek legyenek, és jobban felkészüljenek a jövőbeli kihívásokra.

A Nagy Webáruház Felmérésben való részvétel minden hazai e-kereskedő számára hasznos és fontos. Csak közösen, a minél szélesebb körű részvétellel érhetjük el, hogy a felmérés valóban átfogó és hasznos legyen a magyar e-kereskedelem számára.

Töltsd ki most a Nagy Webáruház Felmérést!

Az adatgyűjtés 2025. július 31-ig tart, az eredményeket pedig várhatóan szeptemberben publikálják majd.

 

*A Kosárérték a Nagy Webáruház Felmérés médiapartnere.