Digitális értékesítési csatorna építése az alapoktól – egy speciális webshop története

Digitális értékesítési csatorna építése az alapoktól - egy speciális webshop története

Egy kevésbé szokványos webshop elkészítéséről ismertetünk egy esettanulmányt, amely az építőipari szektor egyik piacvezető cége számára készült és számos kihívást tartogatott.

A Piramis Építőház Kft. az egyik legnagyobb raktárkészlettel rendelkező építőanyag kereskedés Pest megyében. Jó érzékkel, jó időben ismerték fel, hogy az értékesítés hagyományos csatornái mellett egy kiváló ügyfélélményt kínáló webshop válhat a vállalat növekedésének új motorjává.

Kezdetben csupán egyedi, skálázható, igény szerint szabadon bővíthető webshop fejlesztéséről beszélgettünk a mintegy 150 beszállítóval és 20 saját tehergépkocsival dolgozó vállalat vezetőivel.

Már az első beszélgetések során kiderült, hogy az online értékesítés új terep számukra, így teljes körű e-commerce szolgáltatást igényel a projekt.

Két évvel ezelőtt az ügyféllel az alapoktól, a SmartCommerce Consulting üzleti stratégiai tanácsadó csapatának bevonásával kellett kezdjük az új értékesítési csatorna kiépítését, amellyel már az országos kiszállítás is elérhetővé válik számukra.

Az eredmény a januárban indult Épitőanyag.hu, ahol minden megtalálható, ami építkezéshez, vagy felújításhoz szükséges lehet mind a lakossági, mind az iparági vállalkozói ügyfelek kiszolgálására. A webshop testreszabása mellett egyedi fejlesztési igények is izgalmassá tették a digitális transzformációs projektté növekedett kihívást.

A Virgo Corbis keretrendszer rugalmassága tette lehetővé a komplex és szokatlan kiszállítási módok közötti optimális választást elősegítő modul fejlesztését, illetve egy összetett, vezetett termékajánló rendszer kialakítását, első körben a tetőablak rendszerek konfigurálására.

E-commerce az alapoktól: üzleti tervezés és stratégia

A Virgo csoport stratégiai partnere, az üzleti stratégiai tanácsadással foglalkozó SmartCommerce Consulting indította be a digitális transzformációs projektet. Az új, digitális értékesítési csatorna megtervezésétől a digitális üzleti stratégia kidolgozásán át az új szervezeti egység kialakításáig vezették végig az ügyfelet. Ehhez felmérték az építőanyag-piac hazai sajátosságait és ügyfélperszónákat határoztak meg.

Az online értékesítés előkészítéséhez a rendelkezésre álló adatok és piaci modellek alapján üzleti-, sales- és marketingstratégiát, illetve pénzügyi tervet állítottak össze a vállalat számára. Ennek eredményeként az ügyfél átgondolt, mérhető és fenntartható terveket kapott üzleti céljai eléréséhez.

Amikor a furgon már nem elég: költségoptimalizáló logisztikai modul

Az építőipari termékek online értékesítéséhez a Virgo Corbis flexibilis e-commerce keretrendszer testreszabása mellett egyedi fejlesztésekre is szükség volt. A termékek súlya, mérete, anyaga miatt különleges szállítási megoldásokat igénylő termékkörre kellett optimalizálni a logisztikai folyamatokat. Az építőanyagok speciális szállítási szükségletei a Corbis komplex logisztikai moduljának egyedi továbbfejlesztését igényelték.

Többszöri újratervezés után Magyarországon egyedülálló megoldás született: a kész megoldás a vásárlót segítve mintegy tucatnyi kiszállítási mód közül, a vevő választott preferenciáinak megfelelően ajánl optimális fuvarozási szolgáltatást.

Digitális értékesítési csatorna építése az alapoktól - egy speciális webshop története

A rendszer megvizsgálja a kosár összetételét, és ennek megfelelően több lehetőséget kínál attól függően, hogy a vásárló a leggyorsabb vagy a leginkább pénztárcabarát logisztikai megoldást választja. Sőt, mindezek mellett lehetőség van egyedi fuvarajánlat igénylésére is, melynek során a webshop ügyfélszolgálati munkatársai megvizsgálják a szállítási lehetőségeket, és egyedi ajánlatot állítanak össze az ügyfél számára.

A modul mögött összetett rendszer kialakítására volt szükség, hiszen több tucat lehetőség kombinációja közül kell kiválasztani az ajánlott logisztikai megoldást:

  • fuvarozónként eltérő szállítási eszközök és kondíciók,
  • sokféle extra költség és a szolgáltatási díj a raklapozástól a daruzásig,

Tetőablak konfigurátor

A másik különleges fejlesztési kihívás egy speciális termékajánló modul megalkotása volt. A tetőablak-tervező rendszer tervezési segédlet és termékajánló egyben, amely vizuális, vezetett segítséget nyújt az oldallátogatók számára. A megoldás segít a vásárlási döntés meghozatalában, emellett a választott megoldás kialakításához szükséges termékek kiválasztását is segíti.

Digitális értékesítési csatorna építése az alapoktól - egy speciális webshop története

A tetőablak konfigurátor olyan egyedi termékajánló, amely nem csak a kapcsolódó termékeket kínál, hanem az ügyféligényt lépésről-lépésre specifikálva támogatja a vásárlási döntéseket az egymással kompatibilis termékek kiválasztásától a kész megoldás kialakításáig.

Juhász Attila, az Építőanyag.hu online építőanyag kereskedés ügyvezetője így értékelte a közös munka és az első félév eredményeit:

“Több, mint 20 éves offline építőanyag kereskedői tapasztalattal a hátunk mögött 2020. januárjában indítottuk el webáruházunkat, az Építőanyag.hu-t. Az oldal fogadtatása nagyon pozitív volt, és a kezdeti eredmények is igen bíztatóak. Az elmúlt 6 hónapban több százezeren keresték fel webshopunk, az oldal látogatottsága és online vásárlóink száma folyamatosan növekszik.”

A vállalatvezető bizakodó az építőanyagok online értékesítésének növekedése és a szolgáltatási kör bővítése kapcsán:

Célunk, hogy széles körű, folyamatosan bővülő termékválasztékkal, az országban egyedülálló logisztikai megoldásokkal segítsük ügyfeleinket a leginkább megfelelő építőanyag megtalálásában – immár fizikai kötöttségek nélkül – online is. Természetesen itt nem állunk meg: rengeteg ötletünk, tervünk van még az Építőanyag.hu továbbfejlesztése kapcsán. Szerencsére a Virgo ebben is partner. Biztos vagyok benne, hogy közös együttműködésünk eredményeként még sok izgalmas és hasznos funkcióval gazdagodik oldalunk, és ezáltal az online építőanyag-vásárló közösség.

(Támogatott tartalom)

Teljes körű e-commerce szolgáltatás

Értékesítésközpontú, testreszabott megoldások az üzleti stratégia kialakításától a komplex e-kereskedelmi rendszerek fejleszéséig és üzemeltetéséig. Ismerd meg a lehetőségeid, várjuk üzeneted!

mm
Gordon Ákos

A Virgo csoport alapító-tulajdonosa, e-commerce stratégiai üzletfejlesztési vezetője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!