A Google My Business szüneteltet néhány funkciót a koronavírus miatt

A Google My Business szüneteltet néhány funkciót a koronavírus miatt

A Google a koronavírus nyomása alatt kénytelen néhány funkciót korlátozni a My Business szolgáltatásában. Mint azt a cég közleményében is írják: a csökkentett mód annak köszönhető, hogy minél kevesebb Google-dolgozót szeretnének behívni a cég irodáiba, különösen azok után, hogy az Egyesült Államok élre ugrott az aktív COVID-19 esetek számában.

“A jelenleg kialakult COVID-19 helyzetben további lépéseket kell tennünk, hogy megvédjük dolgozóink egészségét, ezért a lehető legkevesebben dolgoznak irodáinkban. Ennek eredményeként kénytelenek leszünk néhány funkciót felfüggeszteni, illetve késések várhatóak az ügyféltámogatási rendszerben is. Jelenleg elsősorban a legfontosabb szolgáltatások támogatása a a fő prioritásunk.”

A következő funkciók elérhetetlenek, vagy csak részben elérhetőek:

Reviews & Q&A

A Google My Businessbe jelenleg nem küldhetők be új értékelések, az értékelésekre nem adhatók válaszok, és kérdezni sem lehet a Q&A funkció segítségével. A már korábban feltett kérdések és értékelések listája továbbra is látható.

Amint a helyzet normalizálódik, és a cégnek lesz lehetősége, hogy moderálja és áttekintse a beküldött kérdéseket és értékeléseket, valamint az ezekre adott válaszokat, azok valószínűleg meg fognak jelenni a rendszerben.

A Search Engine Journal portál helyi marketinggel foglalkozó szakembere, Bill Hartzer szerint erre valószínűleg azért van szükség, hogy a Google validálja a beérkező adatokat, és továbbra is csak megbízható forrásokból származó információk jelenjenek meg a szolgáltatásban.

Új üzletek és szolgáltatások felvitele

Ezen időszak alatt a Google My Business elsősorban az egészségügyi szolgáltatások listázását és információinak módosítását helyezi előtérbe.

A Google főként ezeknek az intézményeknek és üzleti szolgáltatásoknak a megjelenését hagyja jóvá, és valószínűleg minden más ilyen jellegű információ csak jóval lassabban jelenik csak meg a rendszerben, mint korábban.

Üzletek információinak módosítása

A Google prioritásai ugyanúgy vonatkoznak a kritikus szolgáltatásokkal kapcsolatos üzleti információk frissítésére, különös tekintettel az alábbiakra:

  • Üzlet zárva-és nyitva tartása
  • Óránkénti akciók listázása
  • Átmeneti bezárások
  • Üzlet leírása
  • Készletinformációk

Minden más szolgáltatás esetében a GMB információk megjelenítése valószínűleg jóval több időbe fog telni, mint szokásosan.

A Google Posts nem érintett

A Google Posts funkcionalitása egyelőre nem érintett: a cég továbbra is lehetővé teszi az üzlettulajdonosoknak, hogy közvetlenül osszanak meg információkat a vevőikkel. A helyzet azonban – mint megszokhattuk – óráról órára változik, ezért nem lehet tudni, hogy itt is érvénybe lépnek-e majd hasonló korlátozások a közeljövőben.

mm
Jóbi Attila

Online marketing menedzser, újságíró, média menedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!