Saját jegyértékesítő rendszer, egyedi igényekre szabva

Saját jegyértékesítő rendszer, egyedi igényekre szabva

Világviszonylatban az európai jegyértékesítés egy lassan fejlődő piac, melynek növekedését a világjárvány nyilvánvalóan tovább lassította. A nemzetközi trendeket figyelembe véve azonban a poszt-covid időszakban erőteljes növekedésre számíthatunk ezen az online értékesítési területen is.

Hogy mire alapozzuk a fenti kijelentésünket? A Technavio nemzetközi piackutató cég 2021-2025-ös időszakra vonatkozó jegyértékesítési kutatása érdekes előrejelzést ad a covid-19 utáni piaci hatásokról. A trend egyértelmű: a jelentés szerint a jegypiac a 2021-2025 közötti években 10,77 milliárd dollár növekedési potenciállal rendelkezik, a piac növekedési lendülete pedig 4,35%-os CAGR-el (Compound Annual Growth Rate – összetett éves növekedési ráta) gyorsul fel ezen időszak alatt.

Online jegyértékesítés Magyarországon

Ahogy az egész világon, úgy hazánkban is elsősorban a mozik, sportesemények, koncertek és egyéb művészeti előadások a jegyértékesítések legnépszerűbb szegmensei. Hazánkban már régóta működő jegyértékesítési portálok biztosítják az eladások többségét, viszont saját jegyértékesítő rendszerekből, ahol nincsenek jelen sem külső jegyértékesítő weboldalak, sem harmadik fél felé fizetendő jutalékok, nagyon kevés van.

Az OANDER Event Manager egy olyan webáruház-megoldás, amelyben a rendezvények szervezésétől kezdve a jegyeladáson át a látogatók regisztrálásáig a teljes online és helyszíni jegyértékesítési folyamat menedzselhető. A rendszer nemcsak egy jegyértékesítési megoldást nyújt, hanem önálló vállalati portál is hasznos tartalommarketing funkciókkal, promóciós eszközökkel és felhasználókezeléssel.

Az Event Manager legnagyobb előnyei

  • Azáltal, hogy saját eseményszervező webáruházat üzemeltetsz, a belépőjegyek eladásához nincs szükség külső partnerek és közvetítő portálok bevonására. Árbevételedet ezáltal nem terhelik az ilyenkor szokásos jutalékok és fix díjak.
  • Az Event Manager hatalmas költség- és technikai előnye, hogy az egyedi fejlesztésű jegyértékesítési rendszerekkel ellentétben a Magento webáruház motorra épül. A Magento a világ egyik vezető nyílt forráskódú e-kereskedelmi platformja, amelyet vállalatok tízezrei használnak. Rengeteg beépített funkcióval rendelkezik, amelyhez foghatót nulláról felépítve csak több tízmillió forintos beruházással lehetne elkészíteni.
  • Lehetőség van egyedi igények megvalósítására is, hiszen a felület nincs egy nagy jegyértékesítési szolgáltatóhoz sem hozzákötve. A rendszer továbbfejlesztéseiről te döntesz, így sokkal testre szabottabb folyamatokat tudsz kialakítani.
  • Az Event Manager a Magento webáruházmotor fejlett adminisztrációs platformjába épül be. Kényelmes felületen keresztül paraméterezzük az eseményeket, kezeljük a beérkező jegyvásárlásokat, látogatókat és vásárlói csoportokat. Könnyedén létre tudunk hozni promóciós célú tartalmi zónákat, oldalakat, kiajánlókat vagy akár komplett landing page-eket is.

Röviden az Event Manager technikai működéséről

A jegyértékesítés gerincét különböző események (eventek) képezik, ezek a jegyvásárlási folyamat alapegységei, és ezek határozzák meg az egyes programok időpontjait, amelyekre a vásárlók jegyeket tudnak vásárolni. A belépőjegyek minden esetben eventekre szólnak, a felhasználók által vásárolt belépőjegyek egy-egy esemény látogatására jogosítanak fel.

A rendszerben a felhasználó a vásárlási folyamatban akár több különböző eseményre is tud jegyet vásárolni, a megvásárolt és névre szóló belépőit pedig egyedi sorszámmal, leolvasható vonalkóddal és az eseményhez tartozó információkkal együtt a rendelési folyamat végén .pdf formátumban generáljuk számára.

A rendszerben ún. venue-k képezik az eseményeink helyszíneit, amelyeket tekinthetünk produkcióknak is. A venue-k rendelkeznek részletes ismertető oldalakkal, listázó felületekkel, amelyeket a felhasználók böngészhetnek, majd innen jutnak el a jegyvásárlási felületre.

A rendszerben 3 típusú venue létezik:

  • Recurring Venue: olyan helyszíneket takarnak, ahol egyazon produkcióra több időpontban is kínálunk belépőjegyeket. Ilyenek lehetnek tipikusan a folyamatosan vagy több időpontban látogatható kiállítások vagy ismétlődő koncertsorozatok.
  • One-time Venue: olyan produkciókra használhatók, ahol az adott esemény csak egy fix időpontban kerül megrendezésre – ilyen például egy koncert, egy könyvbemutató, konferencia, kiállítás, díjátadó, kulturális est, stb.
  • Reservable Venue: olyan helyszíneket takarnak, amelyek lefoglalhatóak. Ilyen lehet például a terembérlet, a kávézófoglalás, egy sportpálya teljes lefoglalása vagy akár bérelhető apartmanok is.

A rendszerben a harmadik alapvető entitást az intézmények (institutions) alkotják. Ezek a venue-k felett álló szervező egységek, minden venue-nek egy-egy intézmény a tulajdonosa. Erre azért van szükség, mert az egyes rendezvényeink egyszerre futhatnak több helyszínen is egyazon szervező vállalat kínálatán belül. Például egy múzeumban futhat párhuzamosan egyszerre több kiállítás is, ebben az esetben az intézmény a múzeum, az egyes kiállítások vagy időszaki programok pedig a venue-k.

A negyedik fontos entitás, amelyet az Event Manager-ben kezelünk azok a kategóriák. A kategóriák tulajdonképpen tematikus besorolások, például gyermekprogramok, mozi, színház, kiállítás, előadás, stb. Egy venue akárhány kategóriába besorolható, de a kategóriák használata opcionális, a rendszer működése szempontjából egyáltalán nem kötelező a használatuk.

Amitől több az Event Manager, mint egy átlagos jegyértékesítő rendszer

Helyszíni értékesítés támogatása

Az Event Manager amellett, hogy megoldja az online jegyvásárlás folyamatait, lehetőséget biztosít a helyszínen történő értékesítés kezelésére is. A rendszerben létrehozhatunk pénztáros típusú felhasználókat speciális jogosultságokkal. Ilyenek lehetnek például:

  • A pénztárosok egy gyorsított pénztári folyamaton keresztül adhatnak el jegyeket a helyszínen.
  • Tudnak jegyet értékesíteni egy már futó eseményre.
  • A pénztárosok rendelkezhetnek csak számukra elérhető egyedi, offline fizetési módokkal (például helyszínen történő készpénzes fizetés).
  • Beállíthatunk láthatósági szabályokat is, például hogy bizonyos helyszíneket vagy jegytípusokat csak a pénztárosok lássanak (speciális rendezvényekre online ne lehessen jegyet vásárolni).
  • Beállíthatunk csak helyszínen kiadható tiszteletjegyeket is.

Résztvevők kezelése

Valamennyi jegyvásárló a megvásárolt belépőik adataival együtt megjelennek egy “Attendees” elnevezésű listában. A résztvevőkkel tömeges műveleteket tudunk végrehajtani, így például ki tudjuk őket exportálni különböző formátumokban. Az attendee-ket különböző végpontok, például CRM-ek vagy ERP-k felé is továbbíthatjuk egyedi integrációk formájában eseményvezérelten, vagyis amint létrejön egy generált jegy a rendszerben, azt azonnal átadjuk a megfelelő célrendszernek.

Személyre szabható jegytípusok

A jegytípusokat, árazásukat, tulajdonságaikat az admin felületen mi határozzuk meg. Egy eseményhez tetszőleges számú és árazású termék érhető el, a megvásárolható jegyek mennyiségét az eseményre még rendelkezésre álló szabad kapacitás mennyisége határozza meg. Ezzel a módszerrel egy eseményre bármilyen jegy értékesíthető, például teljes árú belépőjegy, diákjegy 30% kedvezménnyel, ingyenes tiszteletjegy, stb. A felhasználók a megvásárolt jegyeket azonnal letölthetik .pdf formátumban a rendelést megköszönő oldalról, illetve e-mailben is kiküldjük számukra a rendelést visszaigazoló e-mail mellékleteként.

Csoportos látogatások támogatása

Kulturális intézmények és múzeumok gyakori igénye a csoportos látogatások kezelése, amely során a vevő nem csak 1-2 fő számára szeretne belépőjegyet vásárolni, hanem egy komplett csoport (pl, iskolai vagy céges csoport) számára kíván látogatást szervezni. Az Event Manager ebből a célból rendelkezik egy csoportos látogatás szervezési funkcióval is.

Milyen esetekben használhatjuk az Event Managert?

Bármilyen ismétlődő rendezvénynél, ahol előzetes időpontfoglalással szeretnénk elérhetővé tenni szolgáltatásainkat, hasznos lehet az Event Manager. Csak hogy néhány példát említsünk, ahol hasznos lehet egy saját értékesítési rendszer:

  • kiállításoknál (akár tárlatvezetéssel, audio guide-os szolgáltatásokkal kiegészítve),
  • koncertek szervezésénél,
  • felolvasóestek, szakmai előadások rendezésénél,
  • workshopok lebonyolításánál,
  • játszóházak üzemeltetésénél,
  • hotelek, panziók vezetésénél.

Néhány szó az integrációról

Mint minden online értékesítési felületnél, így a jegyértékesítésnél is hatalmas előny és könnyebbség a beépített számlázási- és fizetési megoldások megléte. Az OANDER banki integrációs fejlesztésével összeköthetjük rendszerünket az OTP Bank, a SimplePay vagy a K&H online fizetési rendszerével, illetve Magyarország legnépszerűbb számlázási rendszerével, a Számlázz.hu-va idsl, így a számla vagy a bizonylat automatikusan kiállításra kerül a jegyvásárlás pillanatában. Ezen felül számos más marketing- és tartalmi funkciót is hozzákapcsolhatunk rendszerünkhöz, legyen szó blogról vagy hírlevélkiküldésről.

Ahogy a Technavio kutatásából is kiderült, az online jegyértékesítés Európában még egy viszonylag kiaknázatlan területnek számít, ugyanakkor az elkövetkezendő években robbanásszerű növekedéssel kell számolnunk. Itt az idő: az Event Manager egy tökéletes lehetőség azoknak, akik ezen a területen szeretnék megvetni a lábukat.

(Támogatott tartalom)

Szükséged lenne automatizációra?

Mi már biztosan megcsináltuk.
Nézd meg az OANDER saját fejlesztésű integrációs platformjának, az Oander Connect-nek a funkcionalitását, vagy írj nekünk egy üzenetet!

mm
Roskó Dávid

Integrációs szakértő, automatizációs specialista. Az Oander Development Kft. integrációs üzletágvezetője 2016 óta.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!