Így tűnj ki a tömegből: rendelés visszaigazoló levelek extrákkal

Így tűnj ki a tömegből: rendelés visszaigazoló levelek extrákkal

A felhasználóink email használati szokásait nem csak azért érdemes figyelemmel kísérnünk, hogy információink legyenek a kiküldött levelek megnyitási, átkattintási arányáról. Bizonyos esetekben a használt kliens, vagy akár maga a levelezőrendszer is indokolhatja, hogy különleges figyelmet szenteljünk neki.

Láttunk korábban példákat arra, hogy webáruházak már a regisztrációnál felhívták a látogatók figyelmét, hogy bizonyos hazai ingyenes email szolgáltatók használata nem javasolt, mert nem tudják garantálni, hogy a kiküldött értesítések valóban meg is érkeznek a címzetthez – ezek a kellemetlenebb esetek. A technológia lehetőségeit kihasználva azonban van, hogy kifejezetten előnyünkre válhat, ha a vásárlóink egy adott rendszert, például a Google levelezőszolgáltatását használják.

A Gmail itthoni piaci részesedéséről nincsenek pontos és naprakész piaci információink. 2014-ben a magyarok 58%-a használta, azóta nyugodtan feltételezhetjük a további térhódítását. Ezt kiegészítve azzal, hogy egyre több cég alkalmazza a saját domain nevével a hivatalos kommunikációra is, erős magabiztossággal jelenthetjük ki, hogy ez a legnépszerűbb email szolgáltatás ma Magyarországon. Ebből kiindulva érdemes lehet megfontolni azt, hogy a Gmailt (vagy Inboxot) használó vásárlóink számára plusz lehetőségeket építsünk be a leveleinkbe.

Kiemelt információk és egy kattintásos akciók

Az Email markup lehetővé teszi, hogy információkat jelenítsünk meg, illetve interakciós lehetőségeket tegyünk elérhetővé a lehető legegyszerűbb és leggyorsabb módon. Ennek köszönhetően látszódhatnak például a repülőjegy vásárlása után a járat információk, a legfoglalt szállás részletei, és emiatt tudunk az esemény meghívókra egy kattintással, a levél megnyitása nélkül választ adni.

A kiemelt lehetőségek az üzenet megnyitása nélkül, már a levelek listájában hozzáférhetők. A kereskedők számára a számos opció közül a Highlights, azon belül pedig az Order és Parcel delivery megoldások lehetnek a leginkább hasznosak.

Ezek kiemelik a levelekből a legfontosabb információkat, és egyetlen kattintással elérhetővé teszik a további, rendeléssel kapcsolatos lehetőségeket.

A visszaigazoló levelek például megfelelő formázás esetén az alábbi módokon jelennek meg a különböző rendszerekben:

Email markup a régi Gmailben
Rendelés adatai a korábbi Gmail arculatban
Email markup az új Gmailben
Rendelés adatai az új Gmail arculatban
Email markup az Inboxban
Rendelés adatai az Inboxban

Egy rendelés kiszállítási információi szintén látványosan kiemelhetők:

Kiszállítási adatok az Inboxban
Kiszállítási adatok az Inboxban

Go-to akciók

Amennyiben a levélben olyan extra lehetőségeket szeretnénk elérhetővé tenni, amit az Email Markup gyárilag biztosított, dedikált opciói nem fednek le, a go-to action segítségével lehetőségünk van egyetlen kattintással a célnak megfelelő oldalra navigálni a felhasználót. Ilyen módon megvalósítható egy elfelejtett jelszó visszaállítása, egy csomagkövető oldal felkeresése, egy ügyfélszolgálati jegy megnyitása, vagy bármilyen egyéb interakció is.

A megvalósítás

Az Email Markup használata külföldön már igen elterjedt, szállásfoglaláskor, repülőjegy vásárláskor már valószínűleg mindannyian találkoztunk vele, itthon azonban még csak kevesen alkalmazzák. A bevezetése nem teljesen automatikus, és nem csak fejlesztésből áll: meg kell felelni néhány feltételnek, majd engedélyeztetni kell a megoldást a szolgáltatóval is.

Ahhoz, hogy a szolgáltatást igénybe vehessük, az igénylést megelőző néhány hétben naponta minimum 100 darab levelet kell kiküldenünk Gmail felhasználóknak. Ezek alapján ellenőrzi majd a Google, hogy a leveleinket milyen arányban jelölik spamnek a címzettek, ugyanis ez is egy engedélyezési kritérium.

A kiküldött levelekkel kapcsolatos fejlesztés a dokumentációnak megfelelő markup elhelyezéséből áll. A munka során érdemes folyamatosan tesztelni az eredményeket, enélkül sikertelen lehet a regisztrációs folyamat.

Ezt követően regisztrációra van szükség, majd a Google ellenőrzi, hogy megfelelünk-e a felsorolt kritériumoknak. Fontos, hogy a kiküldött leveleket megfelelő hitelesítéssel kell ellátnunk, különben a markupban meghatározott opciók nem fognak megjelenni.

Amennyiben a fejlesztés elkészült, minden felsorolt kritériumnak megfelelünk, és megkapjuk a Google engedélyét, számíthatunk arra, hogy a kiküldött leveleink a Gmailben és az Inboxban megújult funkcionalitással látszanak majd a címzettek postafiókjában.

Schmidt Zoltán

A BIG FISH Internet-technológiai Kft. e-kereskedelmi szakértője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!