Az iOS 14 frissítése olyan mértékben nehezíti meg a hirdetések személyre szabását, hogy a közösségi oldal közleményben tudatta: inkább lemondanak róla, és nem fognak az Apple-felhasználókról reklámcélú adatokat gyűjteni.
Nemrég a Facebook arra figyelmeztette a hirdetőket, hogy a szeptemberben érkező iOS-frissítés erőteljesen befolyásolja a hirdetések hatékonyságát, sőt, az is előfordulhat, hogy azok teljesen hatástalanná válhatnak. A változás a felhasználók adatvédelmi beállításaival függ össze.
Az egyik legnagyobb közösségi oldal bevételeinek jelentős része származik abból, hogy a felhasználókról készült, folyamatosan naprakésszé tett adatbázist reklámcéllal továbbértékesítik. Az Audience Network hirdetésoptimalizáló eszköz lehetőséget biztosít a hirdetők számára ahhoz, hogy kiterjesszék a Facebook- és Instagram-kampányaikat az egész internetre, vagyis abban segít, hogy a Facebookon kívül is megjelenjenek a hirdetések. A Facebook saját közlése szerint a hirdetési kampányokon végzett vizsgálat szerint a konverziós arány nyolcszor magasabb volt azok körében, akik a Facebookon, az Instagramon és az Audience Networkben is látták a hirdetéseket, mint azokéban, akik csak a Facebookon találkoztak vele.
Csakhogy az Apple új frissítése után éppen a célzott, a felhasználó személyére szabott hirdetések elhelyezése válik nehezebbé. A Facebook alkalmazásnak ugyanis meg kell kérdeznie a felhasználót, hogy engedélyezi-e, hogy az app hozzáférjen a telefonon tárolt adatokhoz. Vagyis minden felhasználónak hozzá kell járulnia ahhoz, hogy lekövethető, azonosítható legyen. Ha pedig a felhasználó az ehhez nem járul hozzá, nem lehet hatékonyan célzott hirdetéseket elhelyezni.
Az iOS új frissítése a Facebook összes alkalmazását érinti (Facebook, Instagram, Whatsapp, Messenger), ezeken kívül a Facebook Audience Network és a Snap Audience Network működését is.
Mint azt a Facebook a közleményében kifejtette, a frissítés az Audience Network platformot használó fejlesztők és hirdetők számára korlátozza azt a lehetőséget, hogy célzott hirdetések jelenjenek meg az iOS 14 operációs rendszerben. Így előfordulhat, hogy egyes iOS 14 felhasználók egyáltalán nem fogják látni az Audience Network segítségével közzétett hirdetéseket, vagy ha továbbra is látják, azok kevéssé lesznek relevánsak a számukra.
Azt is írják, hogy bár egyelőre nem tudják pontosan felmérni, mekkora hatással lesz ez a fejlesztők és hirdetők munkájára, a tesztek során azt tapasztalták, hogy az Audience Network-hirdetők árbevétele a felére esett vissza, miután a reklámok személyre szabásának lehetőségét eltávolították a mobilhirdetési kampányokból. Úgy vélik, a változtatás nem csupán a fejlesztők és hirdetők számára rossz, hanem sok, kisebb üzleti vállalkozás megélhetését is veszélyezteti. Szerintük a frissítés azt jelentheti, hogy az Audience Network egyáltalán nem lesz hatékony az iOS 14-es operációs rendszereknél, és oda vezethet, hogy talán nem is lesz érdemes használni a jövőben az Audience Network-ot az Apple eszközökön.
A Facebook az általa felhozott érvek ellenére bevezeti az újítást, ezzel megszüntetik az iPhone-felhasználók reklámcélú adatgyűjtését.