A PayPal az Egyesült Államokban idén júniusban tette elérhetővé a PayPal Checkout integrált szolgáltatásban használható Smart Payment Buttons eszközét. Ezekkel a vásárló rendkívül egyszerűen tud választani a különböző helyi fizetési módok között.

Az okosgombok most Európába is megérkeztek. Az USÁ-ban használható checkout oldalakon alapértelmezetten a PayPal mellett a Venmo és a PayPal Credit lehetőségek közül lehet választani, míg az öreg kontinens országaiban mindenütt a releváns helyi fizetési szolgáltatókat ajánlja föl automatikusan az eszköz. Hollandiában az iDeal, Belgiumban a Bancontact, Olaszországban a MyBank, Németországban a Giropay, Ausztriában pedig az EPS lesz elérhető a belföldi vásárlóknak. Az ezeken a piacon értékesítő nemzetközi e-kereskedők így a vásárlók földrajzi helye szerinti fizetési megoldásokon keresztül is könnyedén fogadhatnak el kifizetéseket. A PayPal azt ígéri, hogy a szolgáltatásban elérhető lokális fizetési megoldások listája a közeljövőben tovább bővül.

A PayPal a felmérések szerint a leghatékonyabb checkout-megoldást kínálja az e-kereskedők számára: az áprilisban végzett felmérések szerint az elérhető átlagos konverziós arány 88,7 százalék volt, míg a hasonló fizetési szolgáltatóknál csak 55,3, az összes egyébként pedig 48,7. A PayPal Checkout integráció részeként elérhetővé vált Smart Payment Buttons tovább javítja a szolgáltatás minőségét. A gombok szín, méret, elrendezés, használt nyelv szerint személyre szabhatók, és a földrajzi elhelyezkedés, a beállítások és a használt cookie-k szerint dinamikusan kínálják föl az adott országban elérhető fizetési megoldásokat.

Eddig csak a legnagyobb nemzetközi e-kereskedelmi vállalatok férhettek hozzá a Smart Payment Buttons szolgáltatáshoz hasonló eszközökhöz, mostantól azonban bármilyen méretű webáruházban használhatók.