A Bloomberg értesülései szerint a Google leválasztja magáról a Shoppingot, ami a továbbiakban önállóan gazdálkodó üzletágként üzemelhet tovább. A csak Európában működő új divíziónak ugyanúgy kell majd licitálni és fizetni a szponzorált találatokért, ahogy mindenkinek, aki az AdWords szolgáltatáson keresztül hirdetést ad föl.

Mint ismert, az Európai Unió idén júniusban 2,4 milliárd eurós rekordbüntetést szabott ki a Google-re a keresési eredmények manipulálásáért. Brüsszel ítélete szerint a keresőmamut piaci előnyével élt vissza, amikor találati listáin előtérbe helyezte saját áruháza ajánlatait versenytársaival szemben.

Az Európai Bizottság a júniusi megabüntetés után 90 napot adott a Google-nek, hogy változtasson jogsértő magatartásán, a határidő pedig a napokban jár le. Ha a határidőt nem teljesíti, a Google anyavállalatának, az Alphabet-nek globális bevételének 5 százalékának megfelelő összeget kell bírságként megfizetnie.