Ahogyan a régió egészére, a magyar e-kereskedelmi piacra is a permanens növekedés a jellemző – és az, hogy az ügyfelek, a fogyasztók egyre inkább online vásárolnak. Ez, mint több és több vállalkozás számára vonzó, a nagyobb verseny pedig a vásárlókért folytatott harcot teszi egyre élesebbé. A helyi értékesítők számára ezért természetes lépés, hogy túllépjenek a saját piacaikon, és erre kiválóan alkalmasak a közép-kelet-európai régió országai. Megmutatjuk, hogyan bővítheti e-kereskedelmi vállalkozását a CEE régióban, és azt is, hogy ez miért is éri meg.
Ha már nem elég önnek a helyi e-kereskedelmi színtér, érdemes új piacokat keresni. Erre a terjeszkedésre ideális megoldást kínálnak a közép-kelet-európai országok, mert Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon az e-kereskedelem évente továbbra is kétszámjegyű növekedést produkál. De azért is, mert ezekben az országokban az ügyfeleknek sok közös vonásuk van a magyarokkal: sajátosak a szokásaik és igényeik, ha online vásárlásról van szó – éppen úgy, mint a magyaroknak! Egyre szívesebben vásárolnak online (különösen mobileszközökön keresztül), és egyre jobban bíznak a külföldi értékesítőkben is.
Kulturális értelemben a közép-kelet-európai országok közel állnak Magyarországhoz, e vásárlók nyitottak és egyre szívesebben vásárolnak külföldi termékeket, így egy felkészült vállalkozás könnyebben képes megtalálni a helyét ezeket a piacokon. Az Allegróval ez ráadásul még egyszerűbb!
A magyar értékesítők számára is ismert piactéri platformmal együttműködve az eladók gyorsan, magas költségek és jelentős kockázatok nélkül indíthatják el a nemzetközi tevékenységüket. Ez egy jó lehetőség az online értékesítő magyar vállalkozások számára!
Mit várnak a vásárlók a közép-kelet-európai régióban?
A közép-kelet-európai fogyasztó igényes, árérzékeny, de nem ez az egyetlen szempontja a termékek kiválasztásnál. Fontos számára a gyors szállítás és a jó ügyfélszolgálat is – ezeken keresztül a legegyszerűbb a visszatérő ügyfél biztosítása is. Duplán jó, ha sikeres, hiszen a közép-kelet-európai vásárló lojális is: egy-egy jó tapasztalat egy adott értékesítővel vagy platformmal kapcsolatban nagyon gyakran újabb vásárlásokhoz vezet.
A magyarországi kereskedők a régió más országaiba irányuló terjeszkedése ezáltal törzsvásárlók megnyerésére is lehetőséget teremt.
Az Allegróval a legnépszerűbb kategóriákban is (mint például elektronikai cikkek, kozmetikumok vagy háztartási cikkek) számos ígéretes példa van, mely azt jelzi, hogy reális elképzelés a regionális terjeszkedés.
Miért könnyebb a terjeszkedés egy piactéri platformmal?
A félelem a más országokban terjeszkedéstől természetes. Hogyan kezeljük a más nyelvű kommunikációt? Hogyan a logisztikát? Miként biztosítsuk a megfelelő szintű ügyfélkiszolgálás? Megfelelünk-e az elvárásoknak – és hogyan teljesíthetjük a jogi formalitásokat? Az ilyen kérdések néha nyomasztóak és elkeserítőek tudnak lenni, különösen a kisebb cégek számára.
A megfelelő partneri együttműködés azonban segíthet átugrani ezeket az akadályokat.
A piacterek – azaz a már meglévő ügyfélkörrel és kész infrastruktúrával rendelkező értékesítési platformok – rendkívüli módon megkönnyítik a nemzetközi értékesítést. Példa lehet erre az Allegro, amely több mint 21 millió aktív vásárlót szolgál ki, a következőket kínálja fel az értékesítőknek:
- Logisztikai infrastruktúra, amely magában foglalja a raktározást, a csomagolást és a megrendelések gyors kiszállítását, így a vásárlók hatékony és kényelmes kézbesítésre vonatkozó igényeinek kielégítését szolgálja. A One Fulfillment szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a csomagolás, a szállítás és a visszaküldés felelősségét az Allegro-ra hárítsa, így egyszerre több országban is gondtalan logisztikát biztosít.
- Az analitikai eszközök lehetővé teszik az értékesítés nyomon követését és a kínálat optimalizálását. Így láthatóvá válik, hogy mit értékesítenek és mit nem, de az is, hogy mit csinálnak a versenytársak.
- Az ajánlatok fordításának és lokalizálásának támogatása kiküszöböli a nyelvi akadályokat. Ennek köszönhetően úgy lehet értékesíteni más közép-kelet-európai országokban, mintha csak odahaza tennénk.
- Az Allegro Smart! hűségprogram a vásárlóknak ingyenes kiszállítást, az értékesítőknek pedig fokozott ajánlati láthatóságot és konverziós arányt nyújt, valamint lehetőséget biztosít a különleges kampányokban történő részvételre.
Sőt! Az Allegro piactéren elindulás az értékesítőknek most még egyszerűbb. Az aktuális akcióban például 180 napon keresztül 0 százalék a jutalék, és az indulást egy 32 ezer forintos kupon is segíti az indulást. (Az ajánlat részletei elérhetők: itt.)
Hogyan kezdjünk bele?
Amennyiben több információra volna szüksége, mielőtt a bővítés mellett döntene, íme néhány gyakorlati tipp és tanács a magyarországi értékesítők számára:
1) Kezdje a legnagyobb potenciállal rendelkező piaccal!
Lengyelország a régió legnagyobb e-kereskedelmi piaca és az Allegro „otthona”. A platform hatalmas elismertségnek örvend, és sokak számára ez az első választás, amikor online vásárolnak. Ráadásul a Magyarországon népszerű termékek gyakran találnak célközönséget Lengyelországban is. Ezért természetes választás, hogy itt kezdjük a bővítést.
2) Válasszon egy teljes körű támogatású platformot!
Kiválasztva az értékesítési platformot, figyeljen arra, hogy az kínál-e:
- tartalom lokalizálást (fordítás),
- kínálatkezelési eszközöket,
- fulfillment szolgáltatásokat.
Ez határozottan segíteni fogja az induló vállalkozást, időt és erőforrásokat takarít meg, valamint megkönnyíti a helyi piacok követelményeihez történő alkalmazkodást.
3) Fókuszáljon az erős kategóriákra!
Szórakoztató elektronikai cikkeket, kozmetikumokat, lakberendezést, ruházatot vagy kiegészítőket árul? Ezek azok a kategóriák, amelyek a legnagyobb érdeklődésre tartanak számot a közép-kelet-európai ügyfelek körében. Koncentráljon ezekre, készítsen jól körülírt ajánlatokat, gondoskodjon vonzó fotókról, és igazítsa az árakat a helyi piachoz.
4) Gondoskodjon a gyors szállításról és az ügyfélszolgálatról!
A közép-kelet-európai ügyfelek igényesek a szállítási módok és határidők tekintetében. Gondoskodjon arról, hogy a helyi vásárlók kedvenc szállítási módjai rendelkezésre álljanak, és a szállítási idő ne haladja meg a 2-3 munkanapot. A kényelmes és egyszerű visszaküldés és az egyértelmű reklamációs feltételek szintén nagyon fontosak.
5) Elemezzen és optimalizáljon!
Az, ami Magyarországon működik, nem biztos, hogy más piacokon ugyanúgy működik. Ezért érdemes ellenőrizni, hogy mely termékek fogynak a legjobban, tesztelni a címek és leírások különböző változatait, és elemezni a versenytársakat. Minél többet tud, annál jobban testre tudja szabni ajánlatát és növelni a nyereséget.
A megfelelő támogatással a terjeszkedés könnyű!
A megfelelő platformmal együttműködve ezeknek a feltételeknek a teljesítése egyszerű. Az Allegro rendelkezik a kész megoldásokkal és infrastruktúrával a zökkenőmentes ajánlati lokalizáció, a fejlett analitika, valamint a gyors szállítás és a könnyű visszaküldés biztosításához. Ennek köszönhetően könnyedén „beilleszkedhet” egy új piacra, és hatékonyan versenyezhet a helyi értékesítőkkel.
Tehát: Növekedjen és nyerjen!
A határokon átnyúló értékesítés Közép-Kelet-Európában nem kell, hogy bonyolult legyen!
A régió nagyszerű lehetőségeket kínál a magyar értékesítők számára, akik növelni szeretnék üzleti tevékenységüket. Ugyanakkor az olyan piacterek, mint az Allegro, leegyszerűsítik a teljes folyamatot – a logisztikától a fordításokon át az elemzésig.
Az aktuális akcióknak köszönhetően (pl. 180 nap jutalékmentesség és 32.000 Ft-os üdvözlő kupon az Allegro.hu-n) csökkentheti a kockázatot és növelheti a terjeszkedés jövedelmezőségét. A megfelelő támogatással a nemzetközi siker realitássá válik!
* Támogatott tartalom