Hogyan fordítsd a javadra a közönségszavazást az Év Internetes Kereskedője Díj versenyén?

Hogyan fordítsd a javadra a közönségszavazást az Év Internetes Kereskedője Díj versenyén?

Az elmúlt évtized folyamán Év Internetes Kereskedője Díj (röviden: „Évker”) verseny szabályrendszere sokat tökéletesedett annak érdekében, hogy a kereskedői teljesítményt több aspektusból, minél igazságosabban ítélje meg. Mivel ez egy szakmai díj, a zsűri szakmai szempontok szerint ítéli meg a webáruházakat, ám ugyanolyan fontos a közönség véleménye is, így természetesen ők is részesei a kiválasztási folyamatnak.

A kereskedőknek lehetőségük van arra, hogy szavazatot gyűjtsenek vásárlóiktól április 9. és 25. között annak érdekében, hogy bejussanak a legjobbak közé, akik közül szakmai zsűri választja ki az egyes kategóriák díjazottjait. Azt gondolhatnánk, a  legesélyesebb kereskedők azok, akiknek a legtöbb felhasználója van. Nos, az elmúlt évek tapasztalatai rácáfolnak erre.

Lássuk mit érdemes tudni ahhoz, hogy sikeres legyen a közönségszavazás:

A nagy adatbázis még egyáltalán nem jelenti azt, hogy a benne lévő felhasználók lojálisak is. Ráadásul kiderült, amelyik kereskedő nem figyel arra, hogy a vásárlói számára jól látható legyen a szavazásra felhívó üzenet (azaz csak egy hírlevélben vagy a webáruház félreeső ajánlati felületein jeleníti meg a felhívást, az kisebb eséllyel ér el szavazatot. Hatékonyabb, ha erről önállóan kommunikálunk, nem kereskedelmi formátumban (pl.: display hirdetés).

  • Bár lehet nagy felhasználói adatbázisa egy kereskedőnek, de más az átkattintása egy kereskedelmi ajánlati- és egy vásárlói lojalitás ösztönzésére szolgáló leadnek, illetve  display bannernek.
  • Csak egy display hirdetés kihelyezése nem elég a sikerhez. Nem mindegy, hogy egy kereskedő miként kommunikálja a szavazásra való felkérést a vásárlói számára. Az eddigi tapasztalatok alapján nem az a kereskedő nyerte el a vásárlók szimpátiáját és szavazatát, aki saját nyereményjáték kiegészítéssel ösztönözte felhasználóit, hanem az, aki a verseny apropóján visszajelzést kért vásárlói elégedettségéről.
  • A szavazás kommunikációja természetesen nem csak a kereskedő felületein keresztül történik. A szervezők független hirdetési médiafelületeken is promotálják a versenyt és a közönségszavazást.

Mit tanácsolnak a már sikeresen megmérettetett kereskedők?

A Kosárérték magazinnak nyilatkozott Kabarcz Balázs, a Decathlon kereskedelmi igazgatója:
„…Aki most szeretne indulni Az Év Internetes Kereskedője címért, annak azt javaslom, ne a díjat tartsa szem előtt, hanem a vásárlói elégedettségre hajtson. Az a jó díj, amit úgy kapunk meg, hogy először az ügyfelek ismernek el minket széles körben, és utána ezt erősíti meg a szakma egy díjjal. Azt kell végiggondolni, hogy hol vannak azok a kritikus pontok a működésben, melyeken változtatni kell a vevők zökkenőmentesebb kiszolgálásra érdekében.”

Hogyan jutunk el a nyertes kereskedőig?

A közönségszavazás eredménye fontos mérföldkő, de korántsem egyenes út a Díj megnyeréséhez. Ezen az infografikán mutatjuk a verseny fázisait:

Az Év Internetes Kereskedője 2018.

További információk és szabályzat: http://www.evker.hu

Ezek után mi mást is kívánhatnánk, mint hatékonyabb működést és egyre elégedettebb
vevőket, akik szívesen adják szavazatukat kedvenc kereskedőjüknek. Sok sikert a versenyhez!

mm
Deák András

A Next Wave Europe SmartCommerce szolgáltatási technológiák üzletágának igazgatója, e-kereskedelmi és fizetésforgalmi szakember 12 éves szakmai múlttal.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!