A három nagy divatipari kereskedő a partnereik számára oktatási programot indít, és lehetőséget biztosít a klímavédelmi szakértőkkel való konzultációra.
Jelen kezdeményezés a fast-fashion ipar legendásan nagy környezetterhelését igyekszik csökkenteni, mégpedig a márkapartnerek edukációján keresztül. Az iparág a világ összes széndioxid-kibocsátásának nagyjából 10 százalékáért felelős, becslések szerint az említett 3 cég közül a Zalandonál ez nagyjából évi 5-6 millió tonnát jelent. A kezdeményező cégek a piac jelentős hányadát fedik le, hiszen a Zalandonak közel 49 millió, az About Younak kb. 30 millió, a főként luxuskategóriájú termékeket forgalmazó Net-a-Porternek pedig nagyjából 5 millió vásárlója van havonta.
A platform lépésről lépésre mutatja be a kibocsátás mérésének összetett folyamatát, valamint segíti az éghajlati tudományokkal összhangban álló célok meghatározását és azok benyújtását a Science Based Targets initiative (SBTi) részére. Az SBTi az ENSZ, a WWF környezetvédelmi szervezet, a CDP nemzetközi környezetvédelmi adatszolgáltató platform, illetve a World Resources Institute közös kezdeményezése, melynek célja, hogy segítse a magánszektor szereplőit a kibocsátás-csökkentési célok meghatározásában
A kezdeményezés továbbá felületet biztosít a divatmárkák számára az egymással, és különböző fenntarthatósági szakértőkkel történő kapcsolatépítéshez.
„Az iparágat alapjaiban átformáló változások zajlanak, amelynek egyik eleme az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentésére irányuló törekvések összhangba hozása a tudományos eredményekkel. 2022 júliusáig több mint 1500 vállalat klímacéljait hagyta jóvá az SBTi. Hozzájuk hasonlóan mi is a szervezet által elismert, tudományosan megalapozott célokat tűztünk ki, mindez pedig láthatóan a hasznunkra válik. Idén februárig a témában velünk együttműködő partnereink 46,6 százalékának emissziós céljait fogadta el a szervezet, bízunk benne, hogy további üzleti partnereink is csatlakoznak ehhez a fontos ügyhöz” – mondta Hannes Wiese, az ABOUT YOU társalapítója és társ-vezérigazgatója.
„A klímavédelmi célok iránti kötelezettségeinket kizárólag innovatív együttműködések révén valósíthatjuk meg. A most induló kezdeményezés a különböző klímavédelmi célkitűzésekkel rendelkező márkapartnereinket helyezi előtérbe, és támogatja őket a tudományosan megalapozott vállalásaik meghatározásában. Az ABOUT YOU-val és a ZALANDO-val együttműködve következetesebben képviselhetjük törekvéseinket a luxus- és divatipart érintő károsanyag kibocsátás tekintetében” – nyilatkozta Geoffroy Lefebvre, a YOOX NET-A-PORTER vezérigazgatója.
„A beszállítókkal, márkákkal, logisztikai és csomagolási partnerekkel, valamint mostantól a versenytársainkkal indított együttműködéseinkkel arra törekszünk, hogy az ellátási láncok széndioxid-mentesítésére ösztönözzük a divatipart. Célunk, hogy 2025-ig az üvegházhatást okozó gázok 90 százalékának kibocsátásáért felelős partnereink tűzzenek ki tudományosan megalapozott klímacélokat, ennek elérésében pedig kulcsfontosságú szerepet játszik az új oktatási platform” – fűzte hozzá David Schneider, a Zalando társ-vezérigazgatója.
2022 őszén indul a platform pilot programja, amelyben a kereskedők néhány kiválasztott partnere vesz majd részt, ezután teszik elérhetővé azt a többi gyártó számára. A jövőben szeretnék, hogy a kezdeményezés hozzáférhetővé váljon minden, a szektorban tevékenykedő divatmárka és kereskedő számára is.