Öt európai országban indítja útjára az Amazon a Amazon Fashion Luxury Stores-t. Azon talán senki nem lepődik meg, hogy Magyarország még nincs az öt ország között, de így is érdemes figyelni, ugyanis egy ekkora szereplő belépése nagy átalakulást hozhat a már amúgy is kiélezett luxusdivat-kereskedelmi versenyben a kontinensen. A tengerentúli óriáscég azt ígéri, hogy induláskor nyolc luxusmárkát kínálnak, és hamarosan több országban is terjeszkednek.
A szolgáltatás két éve jelent meg az Egyesült Államokban. Most főleg Európa két legnagyobb piacán, az Egyesült Királyságban és Németországban várnak sokat, mellettük Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban indulnak el.
Az európaiak több márkához férhetnek hozzá a bevezetéskor, köztük van Christopher Kane, a Dundas, az Elie Saab, a Mira Mikati, a Rianna+Nina, a Bogliogi, a Jonathan Cohen és az Altazurra, a jövőben pedig további márkák kerülnek majd bevezetésre. A kollekciókat maguk a cégek értékesítik, amíg a szállításról az Amazon gondoskodik az olajozott logisztikai rendszerének segítségével.
Minden jel szerint a divat a következő, amit maga alá akar nyomni a cég. Ezt az Amazon Fashion Europe alelnöke, Ruth Diaz nem is titkolja: „A divat egy olyan terület, ahol folyamatosan újítunk és új ajánlatokat találunk ki, és mindig keressük a módját, hogy a divatszerető vásárlóinknak a kedvenc márkáikat, és a stílusuknak megfelelő termékeket kínálhassuk.” – mondta el, hozzátéve, hogy a mostani bejelentés még csak a kezdet, és boldogan várják a további márkákat, akiknek segíthetnek vevőt találni innovatív megoldásaikkal.
Európában az Amazon olyan divatjátékosokkal találkozik majd, mint az épp Magyarországon is óriási bemutatkozó kampányt indító Zalando, a Farfetch és a Net-a-porter, amelyek szintén a high-end divat szegmense felé haladnak. Bár az Amazon méretben és bevételben felülmúlja ezeket a versenytársakat, a kérdés az, hogy az európai vásárlók eltávolodnak-e ezektől a megszokott, szintén több márkát kínáló platformoktól.
Habár a cég lendülete mostanában megtörni látszik, természetesen nem a high-end divat az egyetlen, amitől úgy tűnik, a következő években sem áll meg az Amazon térhódítása. Ahogy nemrég írtunk róla, hamarosan az egynapos kiszállítások számát is megduplázná a vállalat, amivel még inkább csökkenti a különbséget a hagyományos személyes vásárlás és az online rendelések között, illetve a hirdetési piacból is egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak.