Ha valaki ellátogat a Toys R Us webshopjába, egy üzenet fogadja, ami cég fizikai boltjaiba irányítja a vásárlókat, ahol óriási árengedményekkel végkiárusításokat tartanak. Ugyanez a helyzet a vállalat kisgyermekekre fókuszáló Babies R Us webáruházában is.  Bár az üzenet elolvasása után mindkét honlapon böngészhetjük az árukínálatot, de nem kapunk információt az egyes termékek elérhetőségéről és nem rakhatjuk őket a kosarunkba. Akik korábban vásároltak valamit, azok ellenőrizni tudják a rendelésük státuszát.

A Toys R Us 2017-ben az USA e-kereskedői toplistájának 38. helyén szerepelt. Ha csak a játékpiac szereplőit nézzük, a cég 2016-ban mintegy 14%-os részesedéssel negyedik volt a Walmart, az Amazon és a GameStop után, a forgalmát évi 1,7 milliárd dollárra becsülték.  Mivel idén március közepén a vállalat bejelentette, hogy megkezdi működésének felszámolását, ez a pénz jó eséllyel az első három szereplőhöz vándorol majd át, de a kisebb, akár speciális szegmenseket kiszolgáló cégek is hasznot húzhatnak belőle.

Az összeomlás a növekvő versenynek és a Toys R Us ebből következő eladósodásának köszönhető. A vállalat már tavaly szeptemberben csődöt jelentett, és bár volt terve a kilábalásra, a kritikus karácsonyi szezonban a bevételei elmaradtak a várakozásoktól, nem tudta kifizetni szállítóit és ez megpecsételte a sorsát. A cég ezért először az Egyesült Államokban, majd Kanadában, Ázsiában és Európában is felszámolja a tevékenységét, ami több száz  boltot és több tízezer munkahelyet érint.

Egyelőre kérdéses, hogy a Toys R Us márkanév teljesen eltűnik-e a piacról. Egyes források szerint az Amazont a márkanév megmentése nem érdekli, de már mérlegeli, hogy saját használatra megvásárolja a vállalat egyes, hamarosan kiürülő boltjait. A Toys R Us abban reménykedik, hogy kanadai érdekeltségét sikerült értékesítenie, mivel ott üzletileg sokkal jobban áll, mint az Egyesült Államokban. Ebben az esetben a brand ott megmaradhat, sőt a kanadai vásárló akár néhány amerikai boltot is továbbvihet. A Toys R Us éppen ezért egyelőre igyekszik megtartani a 200 legjobb boltját az USÁ-ban, és a többi 700 értékesítését kezdte meg az Egyesült Államokban.