Amerikában 33 százalékkal nőtt a háztartás és lakberendezés kategória online forgalma

Amerikában 33 százalékkal nőtt a háztartás és lakberendezés kategória online forgalma

Az Internet Retailer nemrég tette közzé az 1000 legnagyobb észak-amerikai e-kereskedőről szóló éves jelentését, amely az USA és Kanada e-kereskedelmének 92 százalékát vizsgálja. Az elemzők mind a 15 vizsgált kategóriában az eladások növekedéséről számolnak be, a prímet pedig csakúgy, mint az előző évben, most is a háztartás és lakberendezés (Housewares/Home Furnishings) viszi.

A győztes kategóriában 112 kereskedő szerepel. Online értékesítésük 2017-ben 32,8 százalékkal ugrott meg. Ez egészen elképesztő szám annak figyelembevételével, hogy a bútorok és lakberendezési tárgyak összes (online+offline) értékesítése csak 4,7 százalékkal növekedett az USÁ-ban ebben az évben. 16 kisebb értékesítő több mint 75 százalékkal növelte eladásait, a rekorder a Harvest Right nevű cég, amely több mint 400 százalékot tudott növekedni. Taroltak a nagyok is, a kategória óriása, a Wayfair (amely az 1000 cég közül a 13. legnagyobb) több mint 40 százalékos növekedésre volt képes, a Rubbermaid (30. hely) csaknem duplázni tudott. Az abszolút király Amazon, amely 2017 őszén saját háztartási és bútormárkákat (Stone & Beam, Rivet) is indított, a kategória piacának nagyjából 28 százalékát uralja, piacterén mintegy 7 milliárd dolláros bevételre tett szert.

A Szépség/Egészség kategóriában 43 online kereskedő árusít, ők a második legjobban teljesítők. Eladásaik csaknem 24 százalékkal nőttek, ez szintén igen szép eredmény az összes egészségügyi és személyes ápolási termékek értékesítésének csaknem stagnáló 0,5 százalékos növekedéséhez képest. Ebben a kategóriában 5 kereskedő volt képes 60 százalék fölött növekedni, az egyik leginkább figyelemre méltó a kis cégnek számító (86 millió dollár érték) Glossier szépségápolási és sminkmárka, amely a tavalyelőtti 600 százalékra tavaly még 300 százalékot volt képes rádobni. A nagyok közül az Amazon mellett kiemelkedik az Estee Lauder és az iHerb, amelyek mindhárman 30 százalék fölötti növekedést produkáltak. Az Amazon eladásai a személyes higiénia alkategóriájában 1,9 milliárd, a szépségben pedig 0,9 milliárd dollárra rúgtak.

A legszerényebb, 1,8 százalékos növekedést a kereskedelmi kategóriák közül az irodaszerek értékesítői tudják fölmutatni. Az eredmény csekélynek tűnik, de ha összevetjük az összesített (online+offline) értékesítés csaknem 7 százalékos csökkenését, láthatjuk, hogy az e-kereskedelem még a legrosszabb kategóriában is sokkal jobban teljesít a hagyományosnál. A rossznak számító online eredményért egyébként kifejezetten a nagyobb játékosok gyenge szereplése okolható, a kategóriaelső (összesítettben 5.) Staples eladásai 5 százalékkal csökkentek, az Office Depot pedig 1 százaléknál kisebb növekedést könyvelhet el. Rossz szereplésük nem véletlen. Az Amazon hasít, hiszen 2,9 milliárd dollárra, több mint 30 százalékkal növelte eladásait.

Az 1000 legnagyobb észak-amerikai e-kereskedő 2017-ben összesen 18,5 százalékkal növelte eladásait az előző évhez képest, míg a teljes kiskereskedelmi értékesítés csupán 3,8 százalékkal nőtt Amerikában. A számok tehát azt mutatják, hogy az online eladások növekedési üteme csaknem ötszörös az összes eladáshoz viszonyítva.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!