A brit ingázók az online vásárlás bajnokai

A brit ingázók az online vásárlás bajnokai

A világ harmadik legnagyobb mobil e-commerce piacának számító Egyesült Királyságban rengeteg pénzt költenek online vásárlásra a munkahelyre való ingázás közben a fogyasztók. A 2017-es évben összesen 2.9 milliár euró értékben vásároltak a britek munkába menet, az előre jelzések szerint ez a szám az elkövetkező három évben 75%-al növekedik majd, 2022-re elérve az 5.2 milliárd eurót.

A KBH On-Train Media cég felmérése szerint minden 25 online költött Euróból, legalább egy Eurót vonaton utazók költik el online, ezeknek a tranzakcióknak az áltagos összege pedig megközelítik a 32 Eurót (31.68 Euro). A kutatás szerint az ingázók több mint fele, 51%-a általában vásárol munkába menet és a legaktívabb vásárók, akik a teljes online piacot használók 15-át teszik ki, hetente többször is a pénztárcájukba nyúlnak, hogy vásárolhassanak.

Ugyanezen tanulmány szerint a vasúti ingázók a legaktívabb vásárlók a tömegközlekedők közül, a teljes lakosság 9%-a vasúttal jár munkába és a teljes online kereskedelmi forgalom 11%-át ők generálják. Az egy főre eső költés szempontjából tehát többet költenek online, mint egy átlagos egyesült királyság béli háztartás tagjai.

A kutatás szerint számos oka van annak, hogy az vonaton ingázók miért költenek többet online, mint a nem ingázó társaik. Az utóbbi időben sokat javult a vonatokon található Wi-Fi kapcsolat erőssége és stabilitása, egyre több okos készülék van az utazóközönségnél, akik úgy érzik, hogy több idejük van ilyenkor vásárolni, mint egyéb szituációkban. „Az egyik legtöbbször felhozott érv a vonaton ingázók között, az online vásárlás mellet, hogy nincs a felhasználókon akkora nyomás, hogy mással kellene foglalkozniuk abban az időben, amíg a vonaton utaznak.”

A tanulmány legfőbb megállapításait alátámasztják a megkérdezett ingázók válaszai is. Arra a kérdésre, hogy miért ingázás közben vásárolnak legtöbben a “szabad időt” említették (26%), “kényelmesség” (25%), “unalom” (17%), “nincs szorongatva az idő által” (13%) illetve azt, hogy “egyszerűen élvezik a termékek közötti böngészést a vonaton” (11%).

A brit ingázók az online vásárlás bajnokai

A felmérés szerint az ingázók leginkább estefelé, a munkából hazafelé menet rendelnek aktívabban, a legtöbb általuk leadott rendelésre délután négy és este nyolc között kerül sor, de hasonlóan népszerű időszak a reggeli csúcsforgalom is, a reggel hat és délelőtt tíz közötti időszak is.

Ian Reynolds, a kutatás vezetője szerint “a vonaton utazó közönség az online gazdaság motorjai, hiszen jóval többet költenek az átlagnál online. Az legalábbis minden kétséget kizáróan megállapítható, hogy amennyiben a reklámozóknak sikerül hatékonyan megszólítaniuk a vonatok közönségét, abból számokban kifejezhető, jelentős kereskedelmi előnyt kovácsolhatnak.”

Ahhoz hogy a felhasználók még a jelenleginél is többet költsenek online jelentősen hozzájárulhat az is, ha fejlesztik a vonaton elérhető kapcsolat minőségét, illetve eladói oldalról nagyobb szeletet hasíthatnak ki a piaci tortából azok a kereskedők akik még inkább mobilra optimalizált oldalakon keresztül értékesítik portékáikat.

mm
Jóbi Attila

Online marketing menedzser, újságíró, média menedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!