Február 20-án immár kilencedik alkalommal díjazták az Árukereső.hu által szervezett megmérettetésen az ország legjobb, illetve legnépszerűbb webshopjait. A fődíjat ezúttal a Márkabolt.hu nyerte el.
A díjátadó gálára ünnepélyes keretek között, nagy érdeklődés mellett a Larus Étterem és Rendezvényközpontban került sor. Az esemény házigazdája Harsányi Levente volt, az este során Litkai Gergely humorista és Kollányi Zsuzsi énekesnő szórakoztatták a közönséget. Rácz Csaba, az Árukereső.hu ügyvezetője a díjak átadása előtt elmondta: 2011-ben, vagyis az első alkalommal 440 bolt versengett a díjakért, az idén azonban már 1600-an neveztek. Hozzátette: szerinte ez egyaránt jelzi az e-kereskedelem töretlen és dinamikus fejlődését, továbbá az Ország Boltja díj presztizsének növekedését is.
A Márkabolt.hu részéről a fődíjat Garai István vette át, aki a Kosárérték kérdésére elmondta: bízott benne, hogy a műszaki cikk kategóriában megkaphatják az első helyet, de a fődíjra nem számított. Szerinte a sikerük titka az ügyfélorientált működés, amihez persze egy jó csapatra is szükség van.
Az összes kategória nyerteseinek listája elérhető az orszagboltja.hu oldalon.
Az évente megrendezett verseny célja az online kereskedelem és a hazai webáruházak népszerűsítése, és azoknak a webshopoknak az elismerése, amelyek magas színvonalú szolgáltatásokkal a legtöbbet teszik az e-kereskedelem fejlődéséért.
A 14-14 tematikus kategóriában kiosztásra került Népszerűségi és Minőségi díjakért bármely webshop ingyen, egy regisztráció ellenében versenybe szállhatott. A szervezők az áruházak termékköre alapján határozták meg a kategóriákat, az autó-motortól kezdve a szépségápoláson át a webplázákig.
A Minőségi díjak sorsáról azok az internetezők dönthettek, akik a tavalyi év során vásároltak a nevezett boltokban, és a tranzakció után kitöltöttek egy online kérdőívet, amelyben értékelhették az áruházat, a rendelési folyamatot, a kiszállítást és más tényezőket. Az Árukereső.hu a pontszámok összesítése alapján hirdette ki minden tematikus kategória első három helyezettjét, továbbá az abszolút győztest, Az Ország Boltját.
A Népszerűségi díjat tematikus kategóriánként egy-egy boltnak ítélték oda, egy december elejétől február elejéig tartó szavazás alapján, amelyben bármely internetező részt vehetett.
Mivel a benevezett kereskedők a saját online felületeiken szólíthatták meg és buzdíthatták szavazásra a látogatóikat, az elért eredmény egyúttal saját ismertségük és követőbázisuk mérésében is hasznos és fontos visszajelzéssel szolgálhatott számukra.