A vásárlást megköszönő oldal megkerülhetetlen eleme minden webáruháznak. Ebben a cikkben azt vizsgáljuk meg, hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet belőle.
Amikor egy webshopban lezárult egy checkout folyamat, nem csak azért célszerű egy visszajelző oldalt megjeleníteni, mert illik megköszönni a vásárlást. A nyilván fontos és kötelező udvariassági körön túl ezen a felületen közölhetjük azt is a vásárlóval, hogy sikerrel rögzítettük a megrendelését, illetve online tranzakció esetén rendben megérkezett hozzánk a pénze, tehát a vásárlás rendben lezárult. Egyúttal tájékoztathatjuk arról, milyen lépések következnek ezután az áru kiszállítása, illetve átvétele kapcsán. Megadhatjuk, a vásárló hogyan tudja követni a logisztikai folyamat státuszát, és tájékoztathatjuk róla, milyen csatornákon érdeklődhet, reklamálhat.
De ezzel még nem zárultak le a lehetőségeink. Íme néhány tipp, hogy a fentieken túl mit érdemes (és mit nem érdemes) megjeleníteni egy köszönő oldalon.
Ügyfélmegtartás
Ha a vásárlónk sem korábban, sem a konkrét tranzakció során nem regisztrált még az oldalunkra, itt a remek lehetőség, hogy felkínáljuk neki, hogy most könnyen, egyszerűen, akár egyetlen kattintással regisztráljon. A vásárláshoz már úgy is meg kellett adnia számos adatot, ezért a legtöbb esetben elegendő egy jelszót választania, és már létre is hozható a saját fiók. Alternatívaként az is jó megoldás, ha a köszönő oldalon hírlevélre lehet feliratkozni, illetve be lehet követni a webshop közösségimédia-csatornáit.
Véleményezés
Ez a felület arra is alkalmas, hogy visszajelzést kérjünk az áruházunkról, a vásárlás folyamatáról, vagy amiről szeretnénk. Ezzel duplán nyerhetünk, ugyanis nem csak hasznos információkhoz juthatunk, de magával a kérdéssel javítjuk a vásárlói élményt, és növeljük a bizalmat.
Megosztás
Sok ember szeret büszkélkedni azzal, hogy mit vásárolt és ezt egy webshopban többféle módon is támogatható. Például megkönnyíthetjük a megosztást közösségi médiában egy egykattintásos megoldással. Lehetőséget adhatunk az ismerősök emailben történő értesítésére, és akár játékot is szervezhetünk a megosztások köré.
Használati tippek
Egy webshop többféleképpen is gyárthat a vásárlói számára releváns tartalmakat, amelyek közül egyik lehetőség a már megvásárolt termékekkel kapcsolatos hasznos, praktikus információk átadása. Az árucikk kicsomagolásától, üzembehelyezésétől kezdve a használati tippeken át a karbantartásig sokféle tartalom készülhet, például blogposzt, animáció, videó formájában. Ezek a tartalmak akkor válnak igazán hasznossá, ha éppen azokhoz sikerül eljuttatni őket, akik az adott terméket megvásárolták, és egy köszönő oldal erre igen kiváló felületet nyújt.
További ajánlatok
Végül, de nem utolsósorban ez az oldal remekül alkalmas további ajánlatok bemutatására. Ha nincs lehetőségünk személyre szabásra, akkor is megmutathatjuk a legnépszerűbb, vagy szezonálisan aktuális termékeinket. De sokkal jobb hatás érünk el, ha olyan árucikkeket kínálunk, amelyek kapcsolódnak a vásárló által választott termékhez. Sőt, ha az illető korábban rendszeresen utánpótlásra szoruló árucikkeket vásárolt, rákérdezhetünk, nincs-e szüksége egy újabb adagra.
Nem ajánlott
A köszönő oldal jó lehetőségnek tűnik arra is, hogy kedvezményt kínáljunk további vásárlásokra. Ez így is van, csakhogy vissza is üthet, ha az árengedmény hatására a vásárló lemondja a már megrendelt terméket, majd újrakezdi az egész vásárlást, ezúttal már kedvezményesen. Ezért az ilyen típusú engedményt érdemes alaposan átgondolni, illetve később, más felületen megadni, például miután az árucikk már átvételre került.
Egy pozitív példa a MrSale-től
Ugyanígy nem célszerű már a köszönő oldalon részletezni például a visszaküldés lépéseit. Ezt bőven elég megtenni egy értesítő email láblécében. Hasonló módon a köszönő oldalon ajánlott elkerülni a negatív kifejezéseket, így például minden olyan témát, ami hibás, sérült stb. termékekkel kapcsolatos. Erre sokkal alkalmasabbak a témának szentelt ügyfélszolgálati oldalak.