Az e-kereskedelem egyre növekvő térhódítása, amelynek tüzére olaj volt a 2020-ban berobbanó pandémia, egyre erősíti azt az elvárást, miszerint minden, amit a közösségimédia-platformokon látunk, megvásárolható legyen – ráadásul csupán néhány kattintással.
Ez jelentősen meghatározza a platformok fejlesztési irányait, így a Twitterét is, akik néhány héttel ezelőtt bejelentették, hogy új, online vásárláshoz kapcsolódó funkciókon dolgoznak. 7 évvel ezelőtt már próbálkoztak hasonlóval, viszont a „Buy” gomb bevezetése akkoriban nem járt sikerrel, ezért a közelmúltban kivonták a forgalomból.
Idén azonban ismét megjelent a fejlesztési tervek között egy hasonló, terjedelmes méretű, “Shop” feliratú, Twitter-kék gomb, amely egy tranzakciós oldalra visz át az alkalmazáson belül. A gombhoz természetesen egy új poszt (“tweet”) típus is tartozik. Ahogy a fenti képen is látható, a vásárlásra buzdító, vagy azt lehetővé tevő csempe tartalmazza a termék nevét, kódját (pirossal kiemelve), és nem utolsó sorban a vásárlás gombot. Feltüntethető rajta a termék ára, minden információ forrásaként pedig az adott kereskedő oldalán megtalálható releváns termékoldal van megjelölve.
A Twitter bejelentette, hogy több e-kereskedelmi vonatkozású funkciót is tesztelnek, de egyelőre távol vannak az élesítéstől, tehát az is lehet, hogy fenti, vagy akár a közeljövőben látott-hallott példáknak vajmi kevés közük lesz a végül megvalósuló verzióhoz. Az említett bejelentésre az úgynevezett #TWTRAnalyst Day-en került sor, amely egy kerekasztal-beszélgetés a Twitter különböző területeinek vezetői között, akik a tavalyi és az elmúlt évek tapasztalatairól, valamint a 2021-ben várható tervekről, újításokról, törekvésekről beszélnek. A február 25-ei online rendezvény teljes, nagyjából 3 és fél órás audiovizuális lenyomata és annak írásos verziója itt érhető el.
Ahogy a prezentációból kiderült, az e-kereskedelemre vonatkozó tervek nem csak egyes termékek megvásárlására vonatkoznak, hanem terméklisták kialakításának lehetőségére is. Ezeket profilokhoz csatolva lehet létrehozni (mint akár Instagramon), ezzel a Twitter felhasználók egyszerre lehetnek vásárlók és eladók is ugyanazon az oldalon. Habár ezek egyelőre valóban csak tervek, az egyértelműen látszik, hogy a cég célkitűzései között megjelent a már meglévő funkcióikkal létrehozott márka-vásárló csatorna kiegészítése az on-site vásárlás lehetőségével.
Bruce Falk, a Twitter revenue product lead-je a következőket nyilatkozta a 2021-es e-kereskedelmi vonatkozású tervekről: “Az emberek azért jönnek Twitterre, hogy kommunikáljanak a márkákkal és beszélgessenek egymással a kedvenc termékeikről. Talán már volt, aki azt is észrevette, hogy néhány eladónál már folyamatban vannak kreatív megoldások arra vonatkozóan, hogy eladásokat tudjanak véghezvinni a platformunk segítségével. Ez az igény biztosít minket arról, hogy a valós idejű, közvetlen kommunikáció és az oldalon jelenlévő célközönség kombinációjának erejét használni kell. Képzeljék csak el, hogy a Twitteren már nem csak értesülni tudnak az Önök által követett márkák legújabb arcápolási termékeiről vagy edzőcipőiről, hanem néhány kattintás alatt meg is tudják vásárolni azokat.”
A cikkben szereplő információk forrása: SocialMediaToday