Az elsősorban fiatalok körében népszerű, rövid videók létrehozását és megosztását szolgáló platform, a TikTok tesztelni kezdte, hogyan irányíthatja látogatóit webshopok felületeire, illetve bármely más weboldalra.
Néhány felhasználó már elérheti a kísérleti szolgáltatást, melynek keretében két helyen is elhelyezhetnek linkeket: egyrészt a saját profiljukban, másrészt pedig az egyes videókhoz kapcsolódóan.
Az Instagramnál már jó ideje elérhető hasonló funkció, amelyet sokan igénybe is vesznek. Az influencerek jellemzően webshopokra irányítják követőiket, míg például médiatermékek a saját híroldalaikra. Ugyanakkor ez az egyszerű funkcionalitás még sok kívánnivalót hagy maga után. Ha a TikToknak jobban sikerül megvalósítania ezt szolgáltatást, akkor felforgathatja a social commerce világát.
A közösségi média- és üzenetküldő platformok évek óta dolgoznak rajta, hogy minél vonzóbb és könnyebben használható vásárlási lehetőségeket vezessenek be. Számos piacon, így többek között Kínában, Délkelet-Ázsiában és Indiában a social commerce rohamtempóban növekszik, egyre jelentősebb kihívást jelentve az olyan „hagyományos” szereplőknek, mint például az Amazon.
A TikTok számára hatalmas versenyelőny, hogy az applikációja éppen a fent említett piacokon a legnépszerűbb. Indiában többen használják, mint az Instagramot: a TikTok itt 180 millió felhasználóval és több ezer influencerrel büszkélkedhet. Ezért amint az indiaiak jelentős része számára elfogadottá válik az online vásárlás és fizetés, a szolgáltatás a helyi influencereknek köszönhetően teljesen átrendezheti a piacot.
A lehetőséget természetesen már a legnagyobbak is észrevették. A Facebook, amely már rendelkezik egy saját piactérrel, részesedést vásárolt a Meesho indiai startupban. A cég applikációja eladókat és vásárlókat köt össze a WhatsAppon és más közösségi média platformokon, lehetővé téve, hogy a kereskedők bemutassák és értékesítsék árucikkeiket, továbbá logisztikai cégek segítségével teljesítsék a megrendelést.