Meta
-
Bár hazánkban évekig igaz volt, hogy a Facebook és az Instagram az a hely, ahol bármit el lehet adni, a kínai és más régiós versenytársak megjelenésével az e-kereskedelmi verseny egyre kiélezettebbé vált. Ezért a Meta tavasszal új eszközöket vet be, cél: az offline és online eladások hatékonyságának növelése.
-
A Meta március végén jelentette be, hogy elkezdi a mesterséges intelligencia alapú chat szolgáltatásának bevezetését 41 európai országban. Ebbe a körbe beleértendők az Európai Unió tagállamai is, valamint 21 további, általuk csak “tengerentúlinak” nevezett területet is. A mesterséges intelligencia szolgáltatások globálizálásában eddig ez a cég legnagyobb lépése.
-
Vajon a globális gazdaság mely szektorai tekinthetők úttörőknek a mesterséges intelligencia alkalmazásában? Közöttük van-e a kereskedelem? Többféle mutatót is felhasználhatunk e kérdések megválaszolásához. Bőgel György, az Ecommerce Hungary Egyesület volt elnöke, a CEU tanára többek közt a kazal módszert is beépítve írt egy újabb hosszú, tartalmasan figyelemre méltó analízist a Kosárérték olvasói számára.
Legfrisebb cikkek
-
Az elmúlt években egy különös jelenségnek lehettünk tanúi: a digitális avatárok és a mélyhamisítások (deepfake) megjelenésének az e-kereskedelemben. Nem titok, Kína volt az első ország, mely teljesen elfogadta és támogatta e technológiák fejlesztését és alkalmazását.
-
Ha ráguglizunk az AEO betűszóra, akkor fájóan hiányzik az első találatok közül az a hirdetésmotor-optimalizáció (Ad Engine Optimalizaton; szintén AEO), ami az e-kereskedők zsebe felől nézve sokkal érdekesebb módszert takar.
-
Az OpenAI Dall-E és a ChatGPT elindítása után 2023-ban drámaian megváltozott a globális MI-térkép. A várakozásokkal ellentétben azonban az ezt követő piaci fejlődés és az innováció nem az Egyesült Államokra vagy más nyugati országokra összpontosult. Kína a nyerő egyelőre, és az is látszik már, hogy mi lehet ennek az oka.
E-ker hírszemle
-
A Facebook Marketplace elektronikus piactér látogatóinak száma szép csendben az Amazoné négyszeresére nőtt. Ez nem jár ennek megfelelő pénzügyi sikerrel, de segít Mark Zuckerberg cégének visszaszerezni a fiatalok érdeklődését. Jeff Bezosnak eszébe juthat a kereskedők régi igazsága: egyetlen cégnek sem garantált egyszer megszerzett piaci pozíciója.
-
Míg Magyarországon a hagyományos boltokkal és a külföldi versenytársakkal vív harcot az e-kereskedő, nyugaton az elektronikus piacterek algoritmusainak meglovagolása jelent kihívást. Az Amazont viszont olyan súlyos vádakkal illetik, hogy a behemót a létéért is küzd.
-
Az e-kereskedelmi piac két meghatározó cége, az Amazon és a Shopify furcsának tetsző együttműködési megállapodást kötött. A “Buy with Prime” fulfillment szolgáltatás használata magyarázatért kiált.
Legfrisebb cikkek
-
Sokan és sokszor temették már, de az email marketing az ügyfélmegtartás és -lojalitás építésének továbbra is a legerősebb eszköze. Íme: néhány praktika, hogy akár 3600 százalékos megtérüléssel legyen mindez működtethető.