Skip to content

Google

462544382_1091297145885094_12363330485868369_n
-
Vajon a globális gazdaság mely szektorai tekinthetők úttörőknek a mesterséges intelligencia alkalmazásában? Közöttük van-e a kereskedelem? Többféle mutatót is felhasználhatunk e kérdések megválaszolásához. Bőgel György, az Ecommerce Hungary Egyesület volt elnöke, a CEU tanára többek közt a kazal módszert is beépítve írt egy újabb hosszú, tartalmasan figyelemre méltó analízist a Kosárérték olvasói számára.
462552387_1908016036331568_2921463740190100777_n
-
Tartottak egy webináriumot Londonban, amely egyebek mellett arra kereste a választ, hogy mi a különbség a nők és a férfiak irányítása alatt álló kis és közepes méretű vállalatok hozzáállásában az exporthoz. Emellett kiderült, hogy nem is gondolunk rá, mekkora lehetőségek rejtőznek a B2B exportban.
459033049_872990677722903_3290200234048967201_n
-
Az SGE - a Google legújabb találmánya - különböző MI-alapú technológiákat használ, többek között természetes nyelvi feldolgozást, gépi és mélytanulást. A keresőmotornak ez lehetővé teszi például, hogy jobban megértse a felhasználói keresési lekérdezéseket. Polaritásváltás jön a SEO világban?
453852036_911112711059809_3919335589901931509_n
-
Az OpenAI végre bejelentette, hogy a ChatGPT-be keresőmotort is illeszt. Érdemes megvizsgálni egy kicsit részletesebben, mit is fog majd ez jelenteni a keresőpiac és a végfelhasználók számára, s hogy a SearchGPT felhasználói tényleg akasztják-e majd a keresőpiac doyen-jét.
MI
-
Megtörtént, amire józan belátással számítani lehetett: megszületett a „bio” jelző új értelmezése. Az élelmiszerek biológiailag tudatos előállítása helyett a szolgáltatások biológiai, azaz emberi előállításáról van szó a mesterséges intelligencia mellőzésével. A felhasználóknak és fogyasztóknak fenntartásaik vannak a robotokkal szemben.
448565056_438653295624478_3010291671735873830_n
-
Egy hónapja már, hogy újabb komoly kihívással nézhetünk szembe a SEO-ban, amit a Google AI Overview funkció bevezetése jelent a találati listákra. Az alábbiakban körbejárjuk, hogy milyen kritikák érték eddig a Google-t az AI válaszok kapcsán, valamint nemzetközi felmérések eredményei alapján próbálunk következtetni a működésére és forgalomra gyakorolt hatásaira.
441167778_3637638813118220_9033537491005762558_n
-
A mesterséges intelligencia megfelelő használata a SEO-ban is remek segítséget nyújthat. Íme három esettanulmány, ahol webshopokat, illetve egy B2B oldalt SEO optimalizáltunk egyedi promptok segítéségével. Kezdjük el ott: miért fontos a jó SEO?
438102028_368065142949335_6287055398754207249_n
-
El tudjuk képzelni, hogy bármilyen kérdést feltehetünk egy keresőmotornak, és pontos, teljes és naprakész választ kaphatunk anélkül, hogy több tucat weblapon kellene navigálnunk? Ezt ígéri a Perplexity AI, egy mesterséges intelligenciával működő keresőmotor és chatbot.
438069837_440512092033261_1654328617950910588_n
-
Az OpenAI a napokban kihozta a legfrissebb, továbbfejlesztett nyelvi modelljét, a GPT-4o névre hallgató verziót, amely elképesztő újdonságokkal bővült a korábbi ChatGPT verzióhoz képest. Megnézzük, miként segíthet a kulcsszókutatásban, a SEO-barát tartalom generálásában, a technikai SEO problémák elhárításában, a linképítésben és a versenytárselemzésben a korábbiaknál még hatékonyabban.
436078418_804359911052816_6638110929907077538_n
-
Az "AI hallucináció" olyan jelenség, amelyben egy nagy nyelvi modellen (LLM) alapuló, általában generatív AI chatbot vagy számítógépes látásra szolgáló (képfelismerő) eszköz - olyan mintákat vagy tárgyakat észlel, amik a valóságban nem is léteznek, vagy az emberi megfigyelők számára nem érzékelhetők. Emiatt értelmetlen vagy teljesen pontatlan kimenetet hoznak létre.