Megkönnyíti az eBay azok dolgát, akik ismételten szeretnének vásárolni egy korábban már megrendelt árucikkből. A vásárlók a “Buy Again” gombbal pillanatok alatt újra beszerezhetnek egy-egy tételt.
Az eBay szerint az új lehetőségre azért volt szükség, mert tapasztalataik szerint igen sok visszajáró vásárolja ugyanazokat a termékeket újra és újra az oldalon. Az eladói hírlevelek és eBay által is gyakran kiküldött promóciós anyagok, valamint az évtizedek óta üzemeltetett visszajelzési rendszer nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy az eladók és vásárlók között szoros és közvetlen kapcsolat alakulhasson ki.
“Buy Again” gomb az eBay applikációkban
Legyen szó akár üzleti, vagy magán célú beszerzésről, az így kialakított bizalmas viszonyoknak köszönhetően rengetegen rendelnek ismét ugyanabból termékből, de korábban nem volt lehetőség arra, hogy közvetlenül, egy kattintással elérjék és megvásárolhassák az adott árut.
Az iOS kliensen a My eBay > Purchases oldalon, az Androidos verzióban pedig a bal szélső hamburger menüben megjelenített korábbi vásárlási listák mellett megjelent a Buy Again gomb.
“Buy Similar” gomb
Amennyiben a termék már nem elérhető az adott kereskedő kínálatában, a felhasználók a Buy Similar gombot látják a helyén, ahol az eBay kereső algoritmusa által felajánlott, hasonló termékek jelenítenek meg. Ezeken az oldalakon, a más kereskedők által kínált ugyanolyan termékeket listáz az eBay, vagy ha nincs ugyanolyan elérhető, akkor egy más variánsát. Ha egy adott cipőből nem érhető el a korábban vásárolt darab, akkor ugyanannak a cipőnek a más színű változatai jelennek meg.
UX mágia a vásárlók és eladók szolgálatában
A cég állítása szerint a cél, hogy zökkenőmentes lehetőséget biztosítsanak mind az eladók, mind a vásárlók részére az újravásárlást megkönnyítendő. Az eladók számára mindenképpen több visszatérő vásárlót jelenthet a funkció integrálása.
Az új funkció minden piacon, mindkét nagy platformon, az eBay natív iOS és Android verziójában is megjelent már, a desktop verzióban a tervek szerint azonban már csak 2020-ban jelenik meg. A különbség az, hogy az asztali verzióban valószínűleg már egy külön oldalon foglalkoznak majd az ismétlődő vásárlásokkal, ahol egy helyen menedzselhetik a vásárlók az ilyen jellegű vásárlásaikat. Itt már ezen tranzakciók ütemezésére is lesz lehetőség, ami kifejezetten hasznos lehet az FMCG termékek esetén.
Az Amazonon egyébként már több mint fél évtizede elérhető ez a funkció, azzal a különbséggel, hogy nem közvetlenül a találati listában, hanem az adott tétel oldalán találjuk meg, így nem sokban különbözik a használata attól, mintha újra betennénk a kosarunkba.