Még nem késő meglesni, mivel álltak elő az idei ünnepi bevásárlási szezonban a legnagyobb világmárkák. Az biztos, hogy továbbra sem kispályáznak: a mesterséges intelligenciát is bőséggel használják, és az interaktív reklámjaik elárasztják a közösségi médiát. Ha másolni nem is lehet őket, ötleteket bárki meríthet újításaikból. 

Itt az ideje, hogy az idei év legjobb ünnepi kampányaiból merítsen ötleteket! – szólítják meg a Practical Ecommerce hírportál szakírói az e-kereskedőket. A globális márkák 2024-ben egymástól is átveszik az ötleteket. A hagyományos reklámkampányokat multimédiás elemekkel és további elérési csatornákkal egészítik ki.

Az utóbbiak között megjelennek a mobiltelefonos alkalmazások és a közösségi média. Természetesen a legfontosabb fogalom a generatív mesterséges intelligencia, amelytől azt várják, hogy új szintre emeli a márkák, az eladók és a fogyasztók kapcsolatát. A vállalatok igyekeznek ötvözni ismertségük hagyományos elemeit az újításokkal.

A Coca-Cola az idei karácsonyt letámadja

A Coca-Cola vélhetően a világ legsikeresebb márkája. A karácsonyi szezonban mindig alaposan „megbombázza” reklámokkal a fogyasztókat. Jól ismertek például a karavánautók és a jegesmedvék, amelyek megragadják a gyermekek fantáziáját, az idősebbeket pedig nosztalgikus hangulatba ringathatják az iránt, hogy ők is voltak egyszer fiatalok.

Az üdítőital-gyártó világcég azonban idén elsősorban a mesterséges intelligenciára akarja bízni a márka promóciójának feladatát. A fogyasztók a CreateRealMagic.com oldalon digitális üdvözlőlapokat készíthetnek a Coca-Cola ikonikus képeire és karaktereire alapozva. Ebben a mesterséges intelligencia segíti őket.

A fogyasztók letölthetik a személyre szabott kártyákat, elküldhetik azokat családtagjaiknak, barátaiknak e-mailben vagy közzétehetik a közösségi médiában. Online galériákat alakíthatnak ki és böngészhetnek a hozzájuk hasonló műveket létrehozó alkotótársak munkái között.

Az amatőr „művészek” és a profik alkotásait egymás mellett mutatják be

A Coca-Cola az amatőr próbálkozók munkáit és a cég partner művészeinek alkotásait húsz digitális óriásplakátján mutatja be a világon. Más helyek mellett a New York-i Times Square-en és a londoni Piccadilly Circuson nézhetik majd meg ezeket az érdeklődők.

Az ünnepi kártyagenerátor világszerte több mint negyven piacon lesz elérhető. A Coca-Cola úgy véli, hogy mindenkiben lehet egy „belső Mikulás”, amelyet érdemes a felszínre hozni azzal, hogy ki-ki minden nap meglepi környezetét egy jó cselekedettel.

Ennek szellemében készült egy új televíziós film „A világnak több Mikulásra van szüksége” jelszóval. Ennek az az üzenete, hogy az emberek jó tulajdonságai varázsütésre megsokszorozódnak, amikor legjobb formájukat hozzák. Olyankor, amikor az önzetlenség, a nagylelkűség és a jóakarat mozgatja őket.

A Burger King a legkedveltebb termékeivel ünnepel

A Burger King (BK) a „31 Days of Deals” elnevezésű ünnepi kampányát egyfajta adventi kalendárium elindításával kezdte. Ebben 12 kurátori ajándék kínál meglepetést a gyorsétteremlánc vendégeinek. A követők az „advent” SMS-üzenettel állhattak sorba a Burger King adventi naptáráért azután, hogy november 22-én elkezdték értékesíteni.

A megajándékozottak az étteremlánc olyan ismert élteleire számíthatnak, mint a Chicken Fries csirkefalatok és a Whopper hamburger. Emellett nosztalgikus termékek is az asztalra kerülnek, amelyek inspirálhatják a ünnepi hangulat felélesztését.

A „31 nap ajánlatai” a „BK Village”-ben elevenednek meg, amely a BK applikációban található. Ez segít digitálisan életre kelteni az adventi naptárat. A felhasználók minden nap kinyithatják digitális ünnepi postaládájukat, hogy felfedezzék a 31 beváltható ajánlat egyikét.

A Walmart új szót alkotott

A két legnagyobb egyesült államokbeli kiskereskedő közül a Walmart az ünnepi bevásárlások fekete pénteki és kiber hétfői nyitányának népszerűsítésére tíz fejezetből álló „advertainment” sorozatot készített. Címet is adtak neki: „A vágyakozás ajánlatai”. A vásárlók az idei szezon legjobb árainak megtalálásának kihívásával kerülnek szembe. A követők a Walmart oldalán követhetik az akciókat és a „Deals of Desire” hetente jelentkező új epizódjait.

A másik óriás, az Amazon szintén közzétette 2024-es reklámját, a „Midnight Opust”. Ez is a karácsony könnycsorgató hangulatát idézi. A mindennapi kedvesség apró cselekedeteit mutatja meg, amelyek örömet okozhatnak kicsiknek és nagyoknak. A szpot egy színházi gondnok történetét meséli el, akinek rejtett énekesi tehetségét felfedezik kollégái.

Az Amazon bemutatta a virtuális ünnepi boltját is, amely 3D-s technológiával prezentálja az új termékek választékát. A látogatók közvetlenül a virtulális kosárba helyezhetik a látott termékeket, majd a szokásos módon fizethetnek.

Nem kockáztatott a Lego: a könnycsatornákra építi ünnepi kampányát

A Lego játék ikonja, a Cataclaws legújabb változatának a bemutatásával indította ünnepi kampányát. Az eredeti karakterrel az ünnepi időszakban a közös játék erejére akarják felhívni a figyelmet. A reklámban több mint húsz Lego-termék, egyedi építmények és kedvelt karakterek jelennek meg.

A Lego kihasználja, hogy alapvetőn offline kereskedő. Boltjaiban lehetővé teszi a játék szerelmeseinek, hogy saját mini Cataclawst építsenek.

A kampány része a Lego minden évben ismétlődő Build to Give kezdeményezésének idei eseménye. Ez az ilyenkor erősebb adakozási kedvre építi a cég promócióját. Az ajánlja az embereknek, hogy osszák meg a játékot azokkal a gyerekekkel, akiknek a legnagyobb szükségük van rá. Építsenek például egy szívet Lego-téglákból, amit a #BuildToGive hashtaggel népszerűsíthetnek. Ezzel hozzájárulhatnak a rászoruló gyermekek megajándékozásához.